    From: JA <marb67[beztego]@bb.home.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: CoĂ?ĹĄ? dla Janka
    Date: Mon, 30 Aug 2010 16:47:36 +0200
    <i50ilh$448$1@news.task.gda.pl> <i53174$c9o$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <i532ar$g2b$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@d...media-lab.com.pl>
    <i53a5s$jdl$1@news.onet.pl> <i58ito$2806$1@news2.ipartners.pl>
    <i5e8a6$7se$1@inews.gazeta.pl> <i5ecvr$b4i$1@news.task.gda.pl>
    <i5fkah$dr8$1@inews.gazeta.pl> <i5g4ko$b0f$1@news.task.gda.pl>
    <i5g5n9$ivi$1@inews.gazeta.pl> <i5gb53$mte$1@news.task.gda.pl>

    On 2010-08-30 16:17:51 +0200, "Mariusz [mr.]"
    <l...@i...wp.pl> said:

    > Zapętliłeś się i potwierdzasz tezę odwrotną do zaprezentowanej: nie
    > mamy ABSOLUTNIE ŻADNYCH DOWODÓW NA NIEZMIENNOŚĆ PRAW FIZYKI.
    > identycznych prawach z innymi wyznaniami.
    Daj mi choć jeden namacalny dowód na zmienność praw fizyki.
    Chociaż najmniejszy.
    Nie poprawkę w wiedzy. Dowód na zmienność praw.
    Odkąd ludzkość to bada, to co najwyżej odkrywa, że gdzieś się myliła.
    Jak na razie woda płynie z góry na dół, a ciśnienie rozchodzi się we
    wszystkich kierunkach jednakowo.

    > Oj, trolujesz... Ale spróbuję odpowiedzieć.
    Mam wrażenie, to to Ty trolujesz. Bo dajesz własne zdanie, za dowody.

    > Na początek jedno wyjaśnienie - opowiastki o nikłym wykorzystywaniu
    > umysłu przez człowieka to bzdura wpuszczona dawno temu do obiegu, stąd
    > tak dobrze zakorzeniona. Mimo ogromnego postępu chociażby neurologii od
    > jakichś 50 lat żadnych naukowych potwierdzeń.
    Jedno zaprzeczenie.
    Człowiek nie może się nauczyć już niczego nowego. Udowodnione w M
    wieku, czyli ponad tysiąc lat temu.

    > Przede wszystkim jednak ludzki umysł to maszyna biologiczna,
    > niezwykle ograniczona w miejscu i w czasie, stworzona w wyniku ewolucji
    > metodą miliardów prób i błędów wyłącznie w celu przetrwania.
    Czyli wg. Ciebie już nie musi się rozwijać? Nie będzie się rozwijać.
    Potencjał został wyczerpany?
    > Każde
    > rozwiązanie "wystarczająco dobrze" spełniające ten wymóg, choćby tylko w
    > sposób przybliżony i bardzo nieudolnie było powielane w miliardach
    > następnych egzemplarzy. Oczekiwanie od ludzkiego umysłu zdolności
    > logicznego myślenia, które do przetrwania przydawało się gorzej niż
    > dobre instynkty, analizy rzeczywistości do której nie został stworzony,
    Bredzisz.
    To nie Człowiek został stworzony do rzeczywistości, tylko rzeczywistość
    go stworzyła.
    Chyba, że zaczniemy rozmawiać o wierze w dowolne Bóstwo Stworzyciela.
    Wtedy zamykamy temat, bo nie ma o czym rozmawiać.
    > a wreszcie ogarnięcia umysłem całego wszechświata,
    Wiesz ogarnięcie czegokolwiek umysłem dla nas jest ciągle takim samym zadaniem.
    Dla Neandertalczyka, niewyobrażalne na pewno było stawianie
    abstrakcyjnych znaków i przesyłanie ich na odległość, celem przekazania
    swoich myśli.
    > zrozumienia
    > wszystkich zasad jego funkcjonowania jest niczym innym jak defektem
    > mózgu, aberracją zdarzającą się osobom myślącym bardzo wycinkowo,
    > mającym problemy z właściwą oceną sytuacji.
    Chylę czoła przed Człowiekiem myślącym nie wycinkowo i doskonale
    oceniającym sytuację.
    Skoro to logiczne myślenie było przeszkodą, to jakimż to cudem ten
    gatunek przetrwał. Cieszę się że jestem pomyłką ewolucji.
    > Przykładowo: lekkie zaburzenie dotychczasowej równowagi hormonalnej
    > i już umysł zaczyna inaczej patrzeć na świat, w innych barwach go
    > widzieć. A gdzież tu do zrozumienia całego wszechświata!?
    I co? Jeszcze nie dawno ludzie nawet nie podejrzewali istnienia czegoś
    takiego jak wszechświat.
    > Niestety, ale póki co farmakologia potrafi jedynie w znikomym
    > stopniu łagodzić objawy chorobowe (to wynik - jakże by inaczej! -
    > ograniczenia ludzkich umysłów - rozwiązania leżą przecież na
    > wyciągnięcie ręki),
    Tak jak koło, pisanie, radiowe fale, rentgen itd.

    > tym bardziej więc szkoda mojego czasu na dalsze
    > dyskusje.
    Szkoda. Miałem nadzieję na poszerzenie horyzontów.

    --
    Nie odpowiadam na treści nad cytatem
    Pozdrawiam