  • 31. Data: 2012-04-01 22:35:07
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-04-01 21:55, Włodzimierz Wojtiuk pisze:
    > "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Czyżby byli tacy co nie mają go w KF?

    Ja. Mam w KF tylko wacka i romana221.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2012-04-01 22:49:04
    Od: " Wmak" <w...@N...gazeta.pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

    > pamiętać, że nawet odkładający się latami dym z papierosa potrafi znacząco
    > zmienić jej masę i charakterystykę częstotolwościową.

    Widzę tutaj fachowców - podłaączę się z pytaniem:

    Jakie parametry (w stosunku do nowych) mogą mieć teraz studyjne pojemnościowe
    lampowe mikrofony z lat chyba 60-tych ub. wieku - cienki Telefunken z
    wymiennymi główkami i też cienki Neumann z przełącznikiem kierunkowości?
    Mierzone około 1977 roku miały pasmo 20Hz-20kHz i od tamtej pory leżą sobie w
    oryginalnych wyściełanych kasetkach gdzieś w szafie - niestety u palacza.
    Pozdrawiam,
    Wmak

  • 33. Data: 2012-04-01 22:52:14
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    Mario wrote:
    (ciap)>>>

    > Ja. Mam w KF tylko wacka i romana221.

    To zupełnie "diferentne" światy oglądamy ;-)

    --
    Włodek

  • 34. Data: 2012-04-01 23:35:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wmak,

    Sunday, April 1, 2012, 10:49:04 PM, you wrote:

> [...]
    > oryginalnych wyściełanych kasetkach gdzieś w szafie - niestety u palacza.

    Jeśli były w zamknietych kasetkach, to dym im nie zaszkodził. Pytanie,
    co z kondensatorami elektrolitycznymi we wzmacniaczach...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 35. Data: 2012-04-01 23:51:18
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > Jeśli były w zamknietych kasetkach, to dym im nie zaszkodził. Pytanie,
    > co z kondensatorami elektrolitycznymi we wzmacniaczach...

    Pewnie mają się nieźle jak pisze RoMan jednak potrzebują pomiarów. Stare
    Tele. i Neum. moga mieć membrany z PVC a ona po latach wiotczeje i
    twardnieje, mikrofon działa (jakoś) ale jest ekstremalnie czuły na całkowite
    uszkodzenia - zerwanie tych membran. Z tymi mikrofonami trzeba delikatnie bo
    czasem w studio działają a pózniej nie chcą i trudno tłumaczyć, że w
    zasadzie już wcześniej nie działały.
    Co do kondziołów to swojego czasu robiłem fuchę dla profesjonalistów
    bawiących się lampowymi zabawkami i ozywiałem sprzęt Klangfilmu
    (Siemens/AEG) suma sumarum wymieniłem nie za wiele elektrolitów - głównie te
    małe w katodach (zresztą najważniejsze aby nie zabić lamp). Tak czy siak
    wszystkie trzeba wyjąć i sprawdzić bo ani papierowe ani elektrolityczne
    czasu nie tolerują zbyt dobrze. W sumie to chyba wszystkie łącznie z
    mikowymi potrafią płatac figle.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 36. Data: 2012-04-02 11:51:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w
    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomo?ci
> [...]
    > pogieta.

    >W mikrofonach pomiarowych stosuje się zwykle membrany z niklu (5-25
    >um) lub z nierdzewki.
    >Mechanika jest prosta, folia rozci?gnięta na "tamburybku" 1/2 cala i
    >nasadzony na to pier?cień z zewn?trz oraz wszystko pomiędzy tym
    >tamburynkiem i pier?cieniem zalutowane . Ważne aby zamocować to równo
    >bo póżniej ten tamburynek jest nakręcany na głowicę mikrofonu która
    >naci?ga folię do?ć solidnie. Ja wierzę, że da się to zrobić ręcznie
    >ew. przy pomocy prostych narzędzi pomocniczych.

    No coz, ludzie to robia, pytanie czy recznie czy przy pomocy
    specjalnych maszyn, ale pewnie dochodzenie do tego trwalo troche.
    Inaczej B&K nie moglby tak drogo swoich produktow sprzedawac :-)

    Ale myslisz ze po takiej naprawie to nadal bedzie mikrofon pomiarowy ?
    Czy nie musisz myslec, masz kalibrator ? :-)

    >Najcieńsza folia z Twojego linku ma 25 u - to przypuszczam ze 4x za
    >grubo,

    Jeszcze mozna sprobowac strawic, jak nie w kwasie, to elektrolitycznie
    :-)
    Ciekawe ktory z elektronicznych srodkow to rusza - "chlorek" ?
    nadsiarczan ?

    J.

  • 37. Data: 2012-04-02 11:57:48
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-04-02 11:51, J.F pisze:

    > No coz, ludzie to robia, pytanie czy recznie czy przy pomocy specjalnych
    > maszyn, ale pewnie dochodzenie do tego trwalo troche.
    > Inaczej B&K nie moglby tak drogo swoich produktow sprzedawac :-)

    Stare mikrofony B&K były zdaje się rozbieralne. Pytanie - po co ?

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 38. Data: 2012-04-02 12:08:46
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello PeJot,

    Monday, April 2, 2012, 11:57:48 AM, you wrote:

    > Stare mikrofony B&K były zdaje się rozbieralne. Pytanie - po co ?

    Żeby wymieniać moduły.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 39. Data: 2012-04-02 12:16:58
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    > No coz, ludzie to robia, pytanie czy recznie czy przy pomocy specjalnych
    > maszyn, ale pewnie dochodzenie do tego trwalo troche.
    > Inaczej B&K nie moglby tak drogo swoich produktow sprzedawac :-)

    B&K to Rolls, powstało już wiele firm depczącym im na poletku konkurencja o
    zdecydowanie lepszych cenach tych towarów - jednak zwykle w klasie "drogo".
    Wynika to pewnie z kilku czynników - znikoma ilość produkcji, dość
    zaawansowana mechanika i precyzja wykonania podparta konieczną solidną
    wiedzą.
    Ja uważam, że ludzie ludzi robią to ja tego nie zrobię?
    A na serio, w tej chwili wydaje mi się, że jest to wykonalne - może nie
    łatwo ale jednak. no bo teraz istniejący problem to wstępne maciagniecie i
    zalutowanie równo folii na tamburynku. Pomijam samo wykonanie solidnej
    folii.

    > Ale myslisz ze po takiej naprawie to nadal bedzie mikrofon pomiarowy ?
    > Czy nie musisz myslec, masz kalibrator ? :-)

    Z tym jest większy problem, zakładam, że wykonam kalibrację na
    profesjonalnym stanowisku. Inaczej to oczywiscie bez sensu bo od naciagu
    membranki jej parametrów zmienia się całkiem i czułość i charakterystyka.
    Trzeba ją zdjąć na nowo.

    > Jeszcze mozna sprobowac strawic, jak nie w kwasie, to elektrolitycznie :-)
    > Ciekawe ktory z elektronicznych srodkow to rusza - "chlorek" ? nadsiarczan
    > ?

    Ja będę szedł w stronę wytwarzania warstwy na szkle.
    To robota hobby tzn. dla idei. Żona mi nie pozwoli dziś wydać pół tysiąca na
    naprawę fabryczną kapsuły co sobie nią zmierzę raz głośność kosiarki ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 40. Data: 2012-04-02 12:32:17
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    > Żeby wymieniać moduły.

    Nie chodzi mi o obudowę, jest bezpośredni dostęp do samej membrany.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem