  • 51. Data: 2012-04-03 13:55:19
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: "tyg" <t...@t...pl>

    > Dziękuję za wskazówki, jutro działam w tym temacie - już wiele mądrzejszy
    > dalej. Nie musiałem wymieniać takich membran wcześniej - w końcu pora
    > przeprowadzić pierwszy eksperyment.
    >
    > Zastanawia mnie jak się walcuje (bo chyba się walcuje) aby uzyskać
    > nierdzewkę o podobnej grubości? Gdyby przyszło wykonać taką folię to chyba
    > w detalu niemożliwe i trzeba by zastąpić niklową.
    >
    > --

    Czy dało by się uzyskać taka folię wykorzystując folię srebrną z
    opakowań,koca ratunkowego.
    Oczywiście rozpuszczając plastikowy podkład?

  • 52. Data: 2012-04-03 17:28:24
    Od: shg <s...@g...com>

    On Apr 3, 1:55 pm, "tyg" <t...@t...pl> wrote:
    > Czy dało by się uzyskać taka folię wykorzystując folię srebrną z
    > opakowań,koca ratunkowego.
    > Oczywiście rozpuszczając plastikowy podkład?

    Tam jest złoto i aluminium. Podkład to najczęściej poliester (PET),
    wybitnie odporne tworzywo.
    Po rozpuszczeniu nie zostanie metalowa folia, za cienka ta powłoka,
    najwyżej jakieś kilka um (to jest bardzo gruba, w praktyce dużo
    mniej). Poza tym te folie często są wielowarstwowe.