  • 21. Data: 2012-03-31 23:29:47
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2012-03-31 22:41, Ukaniu pisze:
    > Użytkownik " nenik"<n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Z zeznań producentów wydaje się że obracamy się w zakresie poniżej 5 do 15.
    > Ile dokłednie ma ta - nie wiem, ale się dowiem.

    > Może być wszystko (stawiam 95% na nikiel), trzeba by spalić w łuku i zrobić
    > chromatografię ;-)

    Możesz dać na mikroskop skaningowy elektronowy z sondą rentgenowską to
    zbadają ci z grubsza skład bez niszczenia próbki.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 22. Data: 2012-04-01 00:10:15
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik Ukaniu napisał:
    > Z zeznań znajomego który przy podobnych rzeczach robił opowiadał, że
    > wykonywano to nanosząc na szkło i później odrywając warstwę - widac
    > przylegała słabo?

    Identycznie są produkowane siatki tnące dla elektrycznych maszynek do
    golenia, tylko grubość jest znacznie większa. Chodzi o tę folię z dziurkami.
    Maciek

  • 23. Data: 2012-04-01 00:25:09
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Mikrofony studyjne to już często cienko metalizowane folie i tu złoto jak
    > najbardziej się stosuje.

    No wlasnie, nie pomyslalem o ciezarze wlasciwym Au, a oba moje mikrofony
    maja zlote membrany. W AKG Perception 100 (juz nie produkowany) kapsule
    widac, w Rode NT1 nie, za gesta siatka. Oba maja membrane fi 1 cal. Moze
    poza odpornoscia chemiczna chodzi o wlasciwosci elektryczne zlotka.

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 24. Data: 2012-04-01 20:08:59
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ukaniu napisał:
    > Użytkownik "J.F."<j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    rt=61635

> [...]
    > nasadzony na to pierścień z zewnątrz oraz wszystko pomiędzy tym tamburynkiem
    > i pierścieniem zalutowane . Ważne aby zamocować to równo bo póżniej ten
    > tamburynek jest nakręcany na głowicę mikrofonu która naciąga folię dość
    > solidnie. Ja wierzę, że da się to zrobić ręcznie ew. przy pomocy prostych
    > narzędzi pomocniczych. Problem z tym jest taki, że dystans do płytki z
    > potencjałem 200 V wynosi 25 um i nie można sobie pozwolić na rysy i
    > chropowatości powierzchni bo będą ekstremalnie zwarcia, trzaski czy szumy.
    > Tu zdjęcie poglądowe znalezione w sieci - mikrofon 1 cal. (tu ZTCW folia

    009jpg55162.jpg

> [...]
    > wykonywano to nanosząc na szkło i później odrywając warstwę - widac
    > przylegała słabo? czy to prawda - nie wiem. Technoligii dokładnie nie znam,
    > galowanizernie które obdzwoniłem dziś mają się zastanowić czy i jak jest to
    > wykonalne. Dla mnie istotna w metodzie glawanicznej jest dobrana grubość
    > która powinna odpowiadać tej zniszczonej.
    > Najcieńsza folia z Twojego linku ma 25 u - to przypuszczam ze 4x za grubo,
    > będe mierzył dokładnie jak zajade do znajomej firmy z precyzyjnymi
    > miernikami i po potwierdzeniu możliwości technicznych wykonania folii.

    Położyć na warstwie rozdzielającej osadzonej na szkle (np. na cienkiej
    warstwie wosku naniesionego w postaci roztworu w benzynie ekstrakcyjnej
    czy terpentynie balsamicznej i dobrze odparowanego) niklem bezprądowym -
    najpierw klasyczna aktywacja solami palladu, potem delikatne osadzanie w
    wersji z kąpielą zimną (wolniej działa ale pozwala osadzać na wosku), na
    koniec oderwanie - w tym powinno pomóc ogrzanie warstwy rozdzielającej.

    Będzie gładkie z obu stron.

    Technikę osadzania bezprądowego warstw niklu powinien znać każdy
    porządny elektrochemik - jak nie zna to z takim w ogóle nie gadaj.

    --
    Darek

  • 25. Data: 2012-04-01 20:10:15
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Ukaniu napisał:
    > Użytkownik "Ukaniu"<l...@g...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Zapomniałem jeszcze o tytanie.

    I o borze - ukochanym materiale akustyków z najwyższej półki...

    --
    Darek

  • 26. Data: 2012-04-01 20:11:52
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > I o borze - ukochanym materiale akustyków z najwyższej półki...

    Dobrze, że Stokrotek na to pytanie nie odpowiedział.

    Waldek

  • 27. Data: 2012-04-01 20:16:20
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Mario napisał:

    > Możesz dać na mikroskop skaningowy elektronowy z sondą rentgenowską to
    > zbadają ci z grubsza skład bez niszczenia próbki.

    Albo z detektorem elektronów Augera...

    --
    Darek

  • 28. Data: 2012-04-01 21:48:12
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Pawel "O'Pajak"" <o...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > widac, w Rode NT1 nie, za gesta siatka. Oba maja membrane fi 1 cal. Moze
    > poza odpornoscia chemiczna chodzi o wlasciwosci elektryczne zlotka.

    Złoto nie jest dobrym przewodnikiem, chodzi o wspomnianą przez Ciebie
    odporność na czynniki środowiskowe. Złota napyla się minimalną ilość aby nie
    zwiększać masy membrany z syntetycznej folii (zmniejszenie f rezonansowej).
    Byle ono przewodziło znikomy prąd i nie odpadło. Ciężko czyścić te membrany
    bo złoto z nich czasem schodzi nawet po dotknięciu luźną watą. A trzeba
    pamiętać, że nawet odkładający się latami dym z papierosa potrafi znacząco
    zmienić jej masę i charakterystykę częstotolwościową.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 29. Data: 2012-04-01 21:52:19
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4f7899b6$0$1318$65785112@news.neostrada.pl...
    >Technikę osadzania bezprądowego warstw niklu powinien znać każdy porządny
    >elektrochemik - jak nie zna to z takim w ogóle nie gadaj.

    Dziękuję za wskazówki, jutro działam w tym temacie - już wiele mądrzejszy
    dalej. Nie musiałem wymieniać takich membran wcześniej - w końcu pora
    przeprowadzić pierwszy eksperyment.

    Zastanawia mnie jak się walcuje (bo chyba się walcuje) aby uzyskać
    nierdzewkę o podobnej grubości? Gdyby przyszło wykonać taką folię to chyba w
    detalu niemożliwe i trzeba by zastąpić niklową.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 30. Data: 2012-04-01 21:55:25
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> wrote in message

    > Dobrze, że Stokrotek na to pytanie nie odpowiedział.

    Czyżby byli tacy co nie mają go w KF?

    --
    Włodek