  • 41. Data: 2012-04-02 12:40:04
    Temat: Re: Cienka folia z niklu
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:jlbv7h$p2g$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie chodzi mi o obudowę, jest bezpośredni dostęp do samej membrany.

    Z Bruelem to jest problem bo oni stosują ZTCW nierdzewkę o jakimś składzie.
    Druga sprawa to wykonanie folii z takiej stali.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 42. Data: 2012-04-02 13:22:26
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ukaniu" napisał w wiadomości grup
    .pl...
    >Ja uważam, że ludzie ludzi robią to ja tego nie zrobię?

    Byc moze robia przy pomocy specjalnych maszyn.
    Jak patrze na niektore malenstwa ... nie, nawet dzieci nie maja tak
    malych raczek :-)

    >A na serio, w tej chwili wydaje mi się, że jest to wykonalne - może
    >nie łatwo ale jednak. no bo teraz istniejący problem to wstępne
    >maciagniecie i zalutowanie równo folii na tamburynku.

    Nawet jesli jest to w wiekszosci reczna robota, to jeszcze moze byc
    kwestia oprzyrzadowania odpowiedniego.
    Ktore oczywiscie tez mozesz zrobic, o ile wiesz jak i masz dostep np
    do prostej tokarki.

    >Ja będę szedł w stronę wytwarzania warstwy na szkle.
    >To robota hobby tzn. dla idei. Żona mi nie pozwoli dziś wydać pół
    >tysiąca na naprawę fabryczną kapsuły co sobie nią zmierzę raz
    >głośność kosiarki ;-)

    Nie lepiej w wolnym czasie godziny nadliczbowe wziac, albo np
    sprawdzic oferte bankow ? :-)
    Taniej moze wyjsc, i nie bedziesz ludziom d* zawracac :-)

    Ewentualnie byle jaki mikrofon wsadzic i zmierzyc porownawczo, bo od
    samego pomiaru kosiarka sie nie wyciszy, ale moze uda sie kupic
    lepsza.
    Albo zajrzec na e-bay, ale watpie zeby takie mierniki uzywane byly
    ponizej 100$ :-)

    Kupic nauszniki, zaczac kosic i poprosic zone zeby piwo kupila :-)

    P.S. Juz pomijajac automaty, to sa kosiarki zdalnie sterowane. Stoisz
    sobie 10m obok, i ciszej, i swieze powietrze, i nie wibruje ..

    J.

  • 43. Data: 2012-04-02 14:05:15
    Temat: Re: Moje mikrofony
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> napisał(a):

    > Hello Wmak,

    > Jeśli były w zamknietych kasetkach, to dym im nie zaszkodził. Pytanie,
    > co z kondensatorami elektrolitycznymi we wzmacniaczach...

    Przekopałem szafę, znalazłem, wpisałem Googlom
    "Neumann KM56c" i "Telefunken M221B"
    Kilka godzin czytania.
    Okazuje się że różne studia nagraniowe chwalą się i pewno używają tych
    mikrofonów.
    Na różnych "Ebayach" ceny wywoławcze imponujące, nie wiadomo tylko, czy ktoś
    to kupuje.
    Ciekawe, czy w Polsce znalazłbym nabywcę za porządne pieniądze.
    Pozdrawiam fachowców,
    Wmak

  • 44. Data: 2012-04-02 14:29:02
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Wmak,

> [...]
    > to kupuje.
    > Ciekawe, czy w Polsce znalazłbym nabywcę za porządne pieniądze.

    W latach 80-tych w studenckim radio używalismy ciężkiego mikrofonu
    wstążkowego w jednej obudowie z ciśnieniowym wyprodukowanego jeszcze
    przed II wojną. Genialne parametry. Przełączana charakterystyka
    kierunkowosci.
    Rekordem było nagranie i transmisja techniką jednomikrofonową koncertu
    Cugowskiego - mikrofon wisial na 300 metrach kabla i pomimo tego
    nagranie się udało. Ale to był w pełni profesjonalny sprzęt -
    symetryczny stół od wejścia do wyjścia, niskie impedancje (mikrofon
    miał wyjściową bodaj 100 omów).

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 45. Data: 2012-04-02 17:09:36
    Od: "Pawel \"O'Pajak\"" <o...@g...pl>

    Powitanko,

    > Ciekawe, czy w Polsce znalazłbym nabywcę za porządne pieniądze.

    A juz mialem nadzieje, ze chcesz sie pozbyc za nieduze pieniadze;-)
    Co prawda nie narzekam na swoje, a i do mojej amatorszczyzny wystarcza,
    ale ten Neuman... ehh.
    Mysle, ze bez problemu sprzedasz, jak nie w RP, to na ebaju

    Pozdroofka,
    Pawel Chorzempa

  • 46. Data: 2012-04-02 18:51:17
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    To bardziej skomplikowane, bo do zasilania Neumanna i Telefunkena mam tylko
    jeden zasilacz, przerobiony na dwutorowy, dawno temu z zasilacza Neumann(DDR)
    N61, od mikrofonu CMV563.
    Z używania tego mikrofonu zrezygnowałem bo mam tylko dookólny kapsel M56K, na
    estradę nienajlepszy.

    Pozdrawiam,
    Wmak

  • 47. Data: 2012-04-02 21:59:04
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik J.F napisał:

    > Jeszcze mozna sprobowac strawic, jak nie w kwasie, to elektrolitycznie :-)
    > Ciekawe ktory z elektronicznych srodkow to rusza - "chlorek" ?
    > nadsiarczan ?

    Nikiel? Nawet kwas chlorowodorowy (solny). Ja bym się raczej zastanawiał
    nad skutecznym dodatkiem inhibującym żeby trawienie równym frontem szło
    - musiałbym w księgach poszukac przepisu an chemiczne/elektrolityczne
    polerowanie niklu.

    --
    Darek

  • 48. Data: 2012-04-03 01:26:48
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Ciekawe, czy w Polsce znalazłbym nabywcę za porządne pieniądze.
    > Pozdrawiam fachowców,

    W Polsce jak to w Polsce wszyscy liczymy na okazję ;-)
    Ja znam kilku szaleńców co by chciało te mikrofony mieć i świadomi są ich
    ceny - tej transakcyjnej a nie życzeniowej. Często niestety jest tak, że oni
    kupują za granicą a nasi ślą za granicę - wtedy wszyscy są bardziej
    spełnieni w poczuciu dobrego interesu na światowym poziomie ;-). Mnie tam
    nie stać i sobie tak rzeźbie w tym g.
    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 49. Data: 2012-04-03 07:34:34
    Od: PeJot <P...@o...pl>

    W dniu 2012-04-02 12:32, PeJot pisze:

    > Nie chodzi mi o obudowę, jest bezpośredni dostęp do samej membrany.

    A i się przypadkiem dowiedziałem :)

    Onegdaj trzeba było w ścianach komórki bezechowej wywiercić *kilka*
    dziur pod nowe kable. Nikomu nie wpadło do głowy żeby na ten czas
    schować mikrofon. Po całej operacji cały tor się kalibrował normalnie.
    Po jakimś czasie ów mikrofon razem z resztą szpeju pojechał do B&K, do
    okresowej kalibracji, czy czegoś takiego i na fakturze za usługę
    pojawiła się dodatkowa pozycja p.t. "czyszczenie membrany mikrofonu".

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 50. Data: 2012-04-03 11:11:42
    Od: " Wmak" <w...@g...pl>

    Ukaniu <l...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > kupują za granicą a nasi ślą za granicę - wtedy wszyscy są bardziej
    > spełnieni w poczuciu dobrego interesu na światowym poziomie ;-). Mnie tam

    Ciekaw jestem, jak to "g" się nazywa i kto/co zrobiło mu kuku - może czas a
    może ktoś potraktował to tak jak ja pierwszy w życiu spotkany dynamiczny
    mikrofon (bardzo dawno temu).
    Mikrofon zniekształcał głos przystawiany do ust.
    Miał postać dużego, ciężkiego jajka z sitkiem. Firmy nie było albo nie
    pamiętam.
    Zdjąłem sitko i zobaczyłem pomarszczoną folię aluminiową - aha, jakaś osłonka
    - wydłubałem.
    To była membrana z cewką, jak to jest w dynamikach (właśnie się dowiedziałem).
    Dobrze, że w Warszawie byli wtedy fachowcy, potrafiący taką membranę dobrać
    ("zrobiliśmy na AKG"), nawet zdjąć charakterystykę.
    Obudowę dałem do piaskowania zniszczonego lakieru, chromowania - taki śliczny
    kilka lat był używany na estradzie.