-
201. Data: 2022-12-03 19:56:51
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 3 Dec 2022 16:46:07 +0100, ii
> Od lat to wszyscy jeździmy spalinówkami. Teraz niektórzy chcą nie
> jeździć i zmuszać do tego innych. No to niech sobie znajdą miejsce,
> gdzie tak jest i tam zmuszają. Proste.
Tylko dlatego że nie było alternatywy. Dopiero Musk uruchomił lawinę.
> No chyba jw. Ci, co chcieli zmian powinni sobie znaleźć miejsce i tam je
> wprowadzać a nie wszystkich prostować.
Nigdy to tak nie działało.
>> Niebawem to samo będzie ze
>> spaliniakami czy innymi kotłami na paliwo stałe i się ludzie za parę lat
>> będą dziwić jak to można było kiedyś żyć w takim syfie (vide obecna
>> kanalizacja a ówczesne rynsztoki).
> Czemu już się nie dziwią?
Bo dorośli, bo zrozumieli -- jak zwał tak zwał -- że to było głupie.
>> To że są dopuszczone do ruchu o niczym nie świadczy.
> Nie? Po cóż więc są dopuszczone?
J.w., bo ne było innej alternatywy i to nie był wynik tego że się nie da,
tylko że skutecznie BEV były tępione. I nadal są.
>> Wiele rzeczy dzisiaj
>> jest dopuszczonych, a jutro już nie będzie
> No to jak jutro będziesz miał inne samochody to tak będzie a na razie
> masz te, które masz.
Nikt nie twierdzi inaczej. Nikt nikomu nie nakazuje zmieniać już, teraz,
zaraz, ale z pewnością zakaz trucia ludzi spaliniakami nastąpi wcześniej
czy później.
>> -- w ramach ochrony
>> ludzi/środowiska.
>
> W ramach bicia piany. Ludzie wcale tego nie chcą. Jakby chcieli to by
> się wyprowadzili na wieś lub tp. Oni chcą właśnie tak żyć, w tym
> smrodzie itp itd.
Wielu rzeczy nie chcieli, od koni też nie chcieli odchodzić na rzecz
spaliniaków, od rynsztoków też nie chceli, teraz od lania szamba w dziurę
kreta też nie chcą, od palenia papierosów w miejscach publicznych też nie
chcieli, od palenia wungla/drewna też nie chcą. Za każdym razem to wynik
pewnego poziomu głupoty, zacofania, zwykłej ignorancji.
Jednak zmian cywilizacyjnych się nie uniknie. Zresztą nie jest prawdą że
ludzie nie chcą zmian. Chcą, np. zaprzestania kopcenia kominami JUŻ chcą, w
ostatnie 15 lat jednak sporo się zmieniło.
>> Zresztą nikt im aktualnie nie broni jeździć/stać, tylko
>> nie mogą jeździć po pasie wyznaczonym dla KM,
> No i właśnie, te pasy były kiedyś dla wszystkich.
> Jakby wybudowali nowe to inna sprawa.
Jakby wybudowali nowe, to by ilość pojazdów emisyjnych by się zwiększyła, a
chcemy jej zmniejszenia.
>> czy wjeżdżać do stref gdzie
>> jest duże zagęszczenie ludzi, których by mogły wyziewami z rury truć.
> Zbudujmy nowe miasta dla nowych ludzi a nie zawracanie gitary czymś co
> ludzi wcale nie interesuje.
Stwierdzasz to na jakiej próbce statystycznej?
>> Natomiast dlaczego taksówki mogą jeździć po buspasach to jest dla mnie
>> odwieczna zagadka.
> Żebyś mógł dojechać na i z dworca kolejowego z walizką. Albo jak jesteś
> nachlany nie robił awantur w KM. Itp itd.
Aha, czyli jak się jedzie z walizką albo nawalony to nie można jechać
zwykłym pasem tylko trzeba buspasem? Taksówkarz, nikogo nie wioząc, jadąc
do domu, z jakiej paki ma jechać buspasem?
--
Pozdor
Myjk
-
202. Data: 2022-12-03 21:49:10
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 03.12.2022 o 19:56, Myjk pisze:
> Sat, 3 Dec 2022 16:46:07 +0100, ii
>
>> Od lat to wszyscy jeździmy spalinówkami. Teraz niektórzy chcą nie
>> jeździć i zmuszać do tego innych. No to niech sobie znajdą miejsce,
>> gdzie tak jest i tam zmuszają. Proste.
>
> Tylko dlatego że nie było alternatywy. Dopiero Musk uruchomił lawinę.
No ok, ale co z tego? Ludzie nie mają ochoty zmagać się z problemem
ładowania swojego elektryka. Nie tylko trzeba to zrozumieć, ale po
prostu dać dalej żyć niezależnie od tego, co myślimy. Ja sobie jeżdżę
Twizy i narzekam na smród z wydechów, ale nie kazałbym nikogo
elektrykiem jeździć tylko niech ten samochód naprawi. Przede wszystkim
niech ma świadomość, że nie od każdego tak śmierdzi. Może sam uzna, że
nie należy innych truć.
>
>> No chyba jw. Ci, co chcieli zmian powinni sobie znaleźć miejsce i tam je
>> wprowadzać a nie wszystkich prostować.
>
> Nigdy to tak nie działało.
Wręcz przeciwnie :-) To zawsze tak działa. Bo prościej znaleźć sobie
miejsce, gdzie to się da zrealizować niż zmieniać wszystkich wokół.
Problem jest tak, że w tym swoim miejscu może przyjść jakiś właściciel
spalinówki i mieć w d...e że Ty chcesz spokoju. To należy piętnować.
>
>>> Niebawem to samo będzie ze
>>> spaliniakami czy innymi kotłami na paliwo stałe i się ludzie za parę lat
>>> będą dziwić jak to można było kiedyś żyć w takim syfie (vide obecna
>>> kanalizacja a ówczesne rynsztoki).
>> Czemu już się nie dziwią?
>
> Bo dorośli, bo zrozumieli -- jak zwał tak zwał -- że to było głupie.
A koszty? Nie jest powodem, że trzeba zburzyć kaflowy i kaloryfery
założyć? A 100lat ludzie mieli te kaflowe to czemu dalej tak nie robić.
>
>>> To że są dopuszczone do ruchu o niczym nie świadczy.
>> Nie? Po cóż więc są dopuszczone?
>
> J.w., bo ne było innej alternatywy i to nie był wynik tego że się nie da,
> tylko że skutecznie BEV były tępione. I nadal są.
Ale jak?! Tutejsze dyskusje mogłyby taki obraz dawać, ale generalnie to
elektryki sobie są bez żadnej łaski. Nikt ich nie blokował oprócz samych
producentów bo niby jak miałby to robić. Chyba dostępność aku lepsza
jest i kiedysiejsze SAMy dzisiaj mogłyby być elektryczne a wtedy nie
mogły a teraz to nam je "miłościwie panujący" zablokowali SAMy.
>
>>> Wiele rzeczy dzisiaj
>>> jest dopuszczonych, a jutro już nie będzie
>> No to jak jutro będziesz miał inne samochody to tak będzie a na razie
>> masz te, które masz.
>
> Nikt nie twierdzi inaczej. Nikt nikomu nie nakazuje zmieniać już, teraz,
> zaraz, ale z pewnością zakaz trucia ludzi spaliniakami nastąpi wcześniej
> czy później.
Oni wymyślają strefę czystego transportu dzisiaj w której jest 100 tys
(STO TYSIĘCY) pojazdów. Te 100 tys ludzi nie chce kupować nowych i nie
ma to żadnego sensu.
>
>>> -- w ramach ochrony
>>> ludzi/środowiska.
>>
>> W ramach bicia piany. Ludzie wcale tego nie chcą. Jakby chcieli to by
>> się wyprowadzili na wieś lub tp. Oni chcą właśnie tak żyć, w tym
>> smrodzie itp itd.
>
> Wielu rzeczy nie chcieli, od koni też nie chcieli odchodzić na rzecz
> spaliniaków, od rynsztoków też nie chceli, teraz od lania szamba w dziurę
> kreta też nie chcą, od palenia papierosów w miejscach publicznych też nie
> chcieli, od palenia wungla/drewna też nie chcą. Za każdym razem to wynik
> pewnego poziomu głupoty, zacofania, zwykłej ignorancji.
No nie, po prostu konie jeszcze niedawno były (powiedzmy 20 lat) bo były
tańsze od traktora. Naturalnie wyszły, w ogóle to nie wiadomo czy czasem
do nich nie wrócimy. Ja widzę sens, ale może mi się tylko zdaje.
>
> Jednak zmian cywilizacyjnych się nie uniknie. Zresztą nie jest prawdą że
> ludzie nie chcą zmian. Chcą, np. zaprzestania kopcenia kominami JUŻ chcą, w
> ostatnie 15 lat jednak sporo się zmieniło.
Ale kto chce? Byłeś w Krakowie? Tam są stare budynki z piecami
kaflowymi. Nie, że na Wawelu, ale prawie tak. A problem jest przecież
nie w tym, że palą tylko w niekorzystnej lokalizacji miasta. Tam nie
będzie piecy a problem dalej będzie. A elektryki to w ogóle nie mają
znaczenia.
>
>>> Zresztą nikt im aktualnie nie broni jeździć/stać, tylko
>>> nie mogą jeździć po pasie wyznaczonym dla KM,
>> No i właśnie, te pasy były kiedyś dla wszystkich.
>> Jakby wybudowali nowe to inna sprawa.
>
> Jakby wybudowali nowe, to by ilość pojazdów emisyjnych by się zwiększyła, a
> chcemy jej zmniejszenia.
Ale, że jak? Masz 3 pasy i dalej je masz plus 1 na elektryki, busy,
dorożki, katarynki jeden ...j. Nic się nie zmieniło dla tych co jeździli
3-ma pasami.
>
>>> czy wjeżdżać do stref gdzie
>>> jest duże zagęszczenie ludzi, których by mogły wyziewami z rury truć.
>> Zbudujmy nowe miasta dla nowych ludzi a nie zawracanie gitary czymś co
>> ludzi wcale nie interesuje.
>
> Stwierdzasz to na jakiej próbce statystycznej?
Na podstawie wszystkich moich znajomych bliższych i dalszych, tej grupy,
komentarzy na interii, onecie i wszędzie, po prostu wszędzie, Niemca
nawet pytałem :-)
>
>>> Natomiast dlaczego taksówki mogą jeździć po buspasach to jest dla mnie
>>> odwieczna zagadka.
>> Żebyś mógł dojechać na i z dworca kolejowego z walizką. Albo jak jesteś
>> nachlany nie robił awantur w KM. Itp itd.
>
> Aha, czyli jak się jedzie z walizką albo nawalony to nie można jechać
> zwykłym pasem tylko trzeba buspasem? Taksówkarz, nikogo nie wioząc, jadąc
> do domu, z jakiej paki ma jechać buspasem?
>
Żeby klient nie miał pretensji na te buspasy ilekroć jedzie taksówką. To
jest ... buspas dla zorganizowanego ruchu miejskiego w kontrze do całej
dotychczasowej reszty.
Ja, jak mówiłem, jestem przeciwny buspasom ale w sensie, że ciągną
buspas którym nikt prawie nie jedzie a nie, że w pewnych newralgicznych
miejscach ułatwiają przejazd autobusom. Ale tak, chyba tylko dla
autobusów to powinno być. Inna sprawa, że dla mikrokarów bardziej niż
elektryków się należy. Kwestia właśnie tego by ten ruch miejski był
jakoś organizowany. Ale ten ruch, który się da zorganizować i który nie
jest obarczony piętnem przeszłości, tych pojazdów które są od dawna i
muszą wyginąć by się coś zmieniło.
-
203. Data: 2022-12-04 12:28:55
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 3 Dec 2022 16:51:43 +0100, ii
> Ale, że jak? Wcześniej nie jeździli i zachęcili się tym, że im nie
> wycięli jednego pasa na elektryki?
Że część ludzi przestała jeździć samochodami po wprowadzeniu
buspasów i przesiedli się do KM. Nie wszyscy oczywiście,
ale sporo, bo korki się nie zwiększyły mimo zabrania pasa.
> Co Ty za pierdoły opowiadasz. Ludzie od lat jeździli tymi drogami i teraz
> właśnie jak się chce coś zmienić to należy się z nimi liczyć a nie
> przewracać wszystko do góry nogami, jak to ta strefa w granicach całego
> miasta Krakowa. Piece zresztą też. Chore ambicje polityczne, ot co. Jak
> k... krzyżacy w panu wołodyjowskim :-)
Ojejujeju, podałem ci wiele przykładów jojczenia na zmiany, dzisiaj nikt
sobie nie wyobraża życia w tamtych warunkach, poza nielicznymi bezmyślnymi
dzbanami.
>> Poza maistem są korki opóźniające jazdę busom? Nie.
> No widzisz, w mieście nie ma sensu a za miastem też nie ma sensu.
W mieście ma sens i widać to gołym okiem na przykłądach które podałem, ale
widać nie bierzesz pod uwagę faktów które ci nie pasują do teorii.
>> Jak nie było buspasów
>> to do mnie pod Wawę autobusy jadące z centrum docierały 3 ciurkiem --
>> pierwszy opóźniony pół godziny. Teraz nie ma takich sytuacji, szczególnie
>> po otwarciu POW i wyznaczeniu buspasów na Dolince Służewieckiej. Ale są też
>> przykłady absurdalne w Warszawie, np. wyznaczenie buspasów na moście
>> Łazienkowskim, gdzie przez wjazdy robi się totalny kibel, stoją też
>> autobusy bo pojazdy wjeżdżające i chcące przejechać przez most blokują im
>> drogę (nie mogą pojechać dalej prawym bo to buspas, mają 20m na zmianę
>> pasa).
> Sam widzisz, to nie ma sensu :-)
Widzę że przeczytałeś tylko to ci odpowiadało. Na MOŚCIE Łazienkowskim
wyznaczenie buspasa nie ma sensu, bo tam się tak czy siak kituje, wcześniej
i później buspas ma sens, bo busy znacznie mniejsze opóźnienia mają niż gdy
buspasów nie było.
Generalnie kończę z tobą dyskusję, bo czytasz co ci się podoba.
--
Pozdor
Myjk
-
204. Data: 2022-12-04 13:14:07
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sat, 3 Dec 2022 21:49:10 +0100, ii
>> Tylko dlatego że nie było alternatywy. Dopiero Musk uruchomił lawinę.
>
> No ok, ale co z tego? Ludzie nie mają ochoty zmagać się z problemem
> ładowania swojego elektryka. Nie tylko trzeba to zrozumieć, ale po
> prostu dać dalej żyć niezależnie od tego, co myślimy. Ja sobie jeżdżę
> Twizy i narzekam na smród z wydechów, ale nie kazałbym nikogo
> elektrykiem jeździć tylko niech ten samochód naprawi. Przede wszystkim
> niech ma świadomość, że nie od każdego tak śmierdzi. Może sam uzna, że
> nie należy innych truć.
A dlaczego ma naprawiać? Nie możesz tak ludzi ograniczać, chce kopcić
rurą/kominem to niech kopci. Jak ci nie pasuje, to noś maskę tlenową. To
samo jak wylewa ci pod płot szambo. Nie podoba się, to się wyprowadź.
> Wręcz przeciwnie :-) To zawsze tak działa. Bo prościej znaleźć sobie
> miejsce, gdzie to się da zrealizować niż zmieniać wszystkich wokół.
> Problem jest tak, że w tym swoim miejscu może przyjść jakiś właściciel
> spalinówki i mieć w d...e że Ty chcesz spokoju. To należy piętnować.
Bzdura. Z pubu/klubu/restauracji od palaczy papierosowych też można było
uciec, to było łątwiejsze niż zakaz, a jednak wprowdzono zakaz. To samo
jest z kotłami domowymi i to samo będzie z samochodami spalinowymi. Czy to
się komuś podoba czy nie.
>>>> Niebawem to samo będzie ze
>>>> spaliniakami czy innymi kotłami na paliwo stałe i się ludzie za parę lat
>>>> będą dziwić jak to można było kiedyś żyć w takim syfie (vide obecna
>>>> kanalizacja a ówczesne rynsztoki).
>>> Czemu już się nie dziwią?
>> Bo dorośli, bo zrozumieli -- jak zwał tak zwał -- że to było głupie.
> A koszty? Nie jest powodem, że trzeba zburzyć kaflowy i kaloryfery
> założyć? A 100lat ludzie mieli te kaflowe to czemu dalej tak nie robić.
Bo staramy się być cywilizowanym społeczeństwem. I niektórzy zauważyli że
lepiej zapłacić pieniędzmi za zmiany dążące do (tu) czystszego powietrza,
niż płacić za brudne powietrze zdrowiem i życiem.
>>>> To że są dopuszczone do ruchu o niczym nie świadczy.
>>> Nie? Po cóż więc są dopuszczone?
>> J.w., bo ne było innej alternatywy i to nie był wynik tego że się nie da,
>> tylko że skutecznie BEV były tępione. I nadal są.
> Ale jak?! Tutejsze dyskusje mogłyby taki obraz dawać, ale generalnie to
> elektryki sobie są bez żadnej łaski. Nikt ich nie blokował oprócz samych
> producentów bo niby jak miałby to robić. Chyba dostępność aku lepsza
> jest i kiedysiejsze SAMy dzisiaj mogłyby być elektryczne a wtedy nie
> mogły a teraz to nam je "miłościwie panujący" zablokowali SAMy.
No właśnie, blokowali je producenci na wespół z koncernami paliwowymi.
Teraz nadal są BEVy tępione, jest notorycznie kreowany obraz płonących, nie
dających się gasić BEVów, mizernych zasięgów, do tego jeszcze brednie o tym
że baterie padają po 3 latach, oraz że baterii się nie da ani naprawiać ani
recyklingować, że produkcja BEV jest bardziej emisyjna niż produkcja
spaliniaka + 15 lat jazdy itd. Czyli strachy na lachy. No a więksość ludzi
to ignoranci, i łykają takie rzeczy jak pelikany. Najlepszym przykładem
jest hasło "cukier krzepi".
>>>> Wiele rzeczy dzisiaj
>>>> jest dopuszczonych, a jutro już nie będzie
>>> No to jak jutro będziesz miał inne samochody to tak będzie a na razie
>>> masz te, które masz.
>> Nikt nie twierdzi inaczej. Nikt nikomu nie nakazuje zmieniać już, teraz,
>> zaraz, ale z pewnością zakaz trucia ludzi spaliniakami nastąpi wcześniej
>> czy później.
> Oni wymyślają strefę czystego transportu dzisiaj w której jest 100 tys
> (STO TYSIĘCY) pojazdów. Te 100 tys ludzi nie chce kupować nowych i nie
> ma to żadnego sensu.
Po raz kolejny powtarzam, co z tego że nie chcą. Nie chcieli też
kanalizacji, nie chcieli zakazów palenia w lokalach itd. a jednak zmiany
(na szczęście) weszły. Teraz kto
>> Wielu rzeczy nie chcieli, od koni też nie chcieli odchodzić na rzecz
>> spaliniaków, od rynsztoków też nie chceli, teraz od lania szamba w dziurę
>> kreta też nie chcą, od palenia papierosów w miejscach publicznych też nie
>> chcieli, od palenia wungla/drewna też nie chcą. Za każdym razem to wynik
>> pewnego poziomu głupoty, zacofania, zwykłej ignorancji.
>
> No nie, po prostu konie jeszcze niedawno były (powiedzmy 20 lat) bo były
> tańsze od traktora. Naturalnie wyszły, w ogóle to nie wiadomo czy czasem
> do nich nie wrócimy. Ja widzę sens, ale może mi się tylko zdaje.
Tańsze to były dla ignoranta co nie potrafił liczyć kosztów i czasu.
>> Jednak zmian cywilizacyjnych się nie uniknie. Zresztą nie jest prawdą że
>> ludzie nie chcą zmian. Chcą, np. zaprzestania kopcenia kominami JUŻ chcą, w
>> ostatnie 15 lat jednak sporo się zmieniło.
>
> Ale kto chce? Byłeś w Krakowie? Tam są stare budynki z piecami
> kaflowymi. Nie, że na Wawelu, ale prawie tak. A problem jest przecież
> nie w tym, że palą tylko w niekorzystnej lokalizacji miasta. Tam nie
> będzie piecy a problem dalej będzie. A elektryki to w ogóle nie mają
> znaczenia.
W całej Polsce jest problem z syfiastym, zatrutym spalinami, powietrzem. To
że Kraków miał problem dodatkowo przez lokalizację to już kwestia wtórna.
Po zakazie powietrze się jednak polepszyło. Polepszyłoby się bardziej,
gdyby Kraków, podobnie jak Wawa, nie był truty przez miasta/wsie ościenne.
Powietrze ma to do siebie, że się jednak przemiesza. Wawa dla przykładu
jest podtruwana przez Otwock (najbardziej syfiaste miasto na ŚWIECIE), jak
tam jadę to praktycznie cały czas na obiegu zamkniętym, Pruszków, Wołomin
czy po prostu dzielnice ościenne typu Wawer czy Rembertów gdzie domki
jednorodzinne się ogrzewa "klimatycznymi" kominkami.
>>>> Zresztą nikt im aktualnie nie broni jeździć/stać, tylko
>>>> nie mogą jeździć po pasie wyznaczonym dla KM,
>>> No i właśnie, te pasy były kiedyś dla wszystkich.
>>> Jakby wybudowali nowe to inna sprawa.
>>
>> Jakby wybudowali nowe, to by ilość pojazdów emisyjnych by się zwiększyła, a
>> chcemy jej zmniejszenia.
> Ale, że jak? Masz 3 pasy i dalej je masz plus 1 na elektryki, busy,
> dorożki, katarynki jeden ...j. Nic się nie zmieniło dla tych co jeździli
> 3-ma pasami.
No nic by się nie zmieniło, tymczaseme ma się zmienić -- ma się ilość
pojazdów jadących przez punkty silnie zurbanizowane zmniejszać. Nie wiem
czego nie rozumiesz, to prote jak drut.
>>>> czy wjeżdżać do stref gdzie
>>>> jest duże zagęszczenie ludzi, których by mogły wyziewami z rury truć.
>>> Zbudujmy nowe miasta dla nowych ludzi a nie zawracanie gitary czymś co
>>> ludzi wcale nie interesuje.
>> Stwierdzasz to na jakiej próbce statystycznej?
> Na podstawie wszystkich moich znajomych bliższych i dalszych, tej grupy,
> komentarzy na interii, onecie i wszędzie, po prostu wszędzie, Niemca
> nawet pytałem :-)
Poczytaj o pojęciach fałszywa powszechność oraz Argumentum ad populum.
Może cokolwiek zrozumiesz.
>>>> Natomiast dlaczego taksówki mogą jeździć po buspasach to jest dla mnie
>>>> odwieczna zagadka.
>>> Żebyś mógł dojechać na i z dworca kolejowego z walizką. Albo jak jesteś
>>> nachlany nie robił awantur w KM. Itp itd.
>>
>> Aha, czyli jak się jedzie z walizką albo nawalony to nie można jechać
>> zwykłym pasem tylko trzeba buspasem? Taksówkarz, nikogo nie wioząc, jadąc
>> do domu, z jakiej paki ma jechać buspasem?
> Żeby klient nie miał pretensji na te buspasy ilekroć jedzie taksówką.
Ty, umiesz czytać? Bo to już się nudne robi. Pisałem o sytuacji gdy
kierowca taksówki jedzie do domu, bez klienta, a może nadal korzystać z
buspasa.
> To jest ... buspas dla zorganizowanego ruchu miejskiego w kontrze do
> całej dotychczasowej reszty.
Nie wiem co chciałeś przekazać, ale znając ciebie z pewnością coś ważnego.
> Ja, jak mówiłem, jestem przeciwny buspasom ale w sensie, że ciągną
> buspas którym nikt prawie nie jedzie a nie, że w pewnych newralgicznych
> miejscach ułatwiają przejazd autobusom. Ale tak, chyba tylko dla
> autobusów to powinno być. Inna sprawa, że dla mikrokarów bardziej niż
> elektryków się należy. Kwestia właśnie tego by ten ruch miejski był
> jakoś organizowany. Ale ten ruch, który się da zorganizować i który nie
> jest obarczony piętnem przeszłości, tych pojazdów które są od dawna i
> muszą wyginąć by się coś zmieniło.
Ruch miejski powinien się opierać na KM, głównie na metrze. Przyjmij do
wiadomości, że wypiera się z silnie zurbanizowanych miast samochody, albo w
ogóle, albo wymieniając na niskoemisyjne. Tak, KM też się wymienia na
niskoemisyjne (czyt. takie które nie trują ludzi niską emisją). W Wawie w
centrum sporo EVbusów jeździ, to jest przepaść jakościowa w stosunku do
klekotów. Cisza podczas przejazdu (szczególnie dla ludzi którzy busem nie
jadą), czy brak smrodu z rury wydechowej. Możę gdyby paręnaście lat temu
jeździły EVbusy, to moja babcia, mająca sypialnię od strony Żwirki i Wigury
gdzie pod oknem miała przystanek, na koniec życia nie byłaby głucha jak
pień od słuchania dzień i noc, i tak przez 50 lat, rzężenia dieslowskich
IKARUSów. No wiadomo, za twoją super radą mogła się wyprowadzić.
--
Pozdor
Myjk
-
205. Data: 2022-12-04 13:29:57
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Spytaj, czy nie w Nowym Jorku ;-)
BTW oni tam mają żelazka w tym NYC?
-----
> Pralka i żelazko też, a jednak większość ludzi je posiada.
-
206. Data: 2022-12-04 13:34:07
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
A mnie tego, żeby mój samochód do mnie przyjechał.
Bo np. pojechałem do roboty rowerem lub metrem, a tu klient zadzwonił w wyniku czego
po robocie mam niespodziewanie spotkanie w
innej dzielnicy.
I jak Tusku dojechać i jak wrócić, no jak??
-----
> Do pełni szczęścia brakuje jeszcze autonomii.
-
207. Data: 2022-12-04 13:42:11
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>
Wynajęta taniej wychodzi, do tego masz wybór szybką/pojemną/coupe/cabrio, ale
przecież nie każdy lubi przysłowiowe wypierdziane
samochodowe fotele.
Podobnie jak dziwny zapach niektórych taksówek.
-----
> samochód/żonę masz na własność czy wynajmujesz?
-
208. Data: 2022-12-04 13:44:42
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: ii <i...@o...invalid>
W dniu 04.12.2022 o 12:28, Myjk pisze:
> Sat, 3 Dec 2022 16:51:43 +0100, ii
>
...
> Że część ludzi przestała jeździć samochodami po wprowadzeniu
> buspasów i przesiedli się do KM. Nie wszyscy oczywiście,
> ale sporo, bo korki się nie zwiększyły mimo zabrania pasa.
No przecież musiały się zwiększyć bo zajęcie całego pasa zmniejsza
przepustowość bardziej niż zachęca do KM. Tylko jak mówiłem, korki
niekoniecznie zwiększają koncentrację spalin. Bo w korkach porusza się
wolno, więc mało emituje. No i nie sądzę by ludzie przesiadali się do KM
z powodu buspasów. Bo co z tego, że autobus gdzieś nie stanie w korku
jak będzie trzeba stać na mrozie by tak było. A do tego będzie trzeba z
siatami zap..ć zamiast wrzucić do bagażnika. No i niespożywka raczej
odpada, bo przecież nie wybiorę się do marketu na peryferiach KM. Ani
zresztą nie wezmę do KM listew, które nawet w moim Twizy mogę wstawić za
okno. Czyli nieliczni a nie sporo. Sporo to może być jak inaczej się nie
da funkcjonować a nie, że buspas wydzielono.
>
> Ojejujeju, podałem ci wiele przykładów jojczenia na zmiany, dzisiaj nikt
> sobie nie wyobraża życia w tamtych warunkach, poza nielicznymi bezmyślnymi
> dzbanami.
Ale kogo Ty chcesz obrazić. Ludziom może być wygodnie coś robić, np
jeżdżą spalinówkami, ale lepiej byłoby nadal końmi. I nieliczni
wybierają lepiej.
>
> W mieście ma sens i widać to gołym okiem na przykłądach które podałem, ale
> widać nie bierzesz pod uwagę faktów które ci nie pasują do teorii.
Trzeba było zacytować.
>
> Widzę że przeczytałeś tylko to ci odpowiadało. Na MOŚCIE Łazienkowskim
> wyznaczenie buspasa nie ma sensu, bo tam się tak czy siak kituje, wcześniej
> i później buspas ma sens, bo busy znacznie mniejsze opóźnienia mają niż gdy
> buspasów nie było.
Czyli nie ma sensu.
>
> Generalnie kończę z tobą dyskusję, bo czytasz co ci się podoba.
>
A Ty cytujesz jak ciul za przeproszeniem. Teraz dokładnie tak samo
zrobiłem. Się domyśl o czym było bez tego, co wyciąłem.
-
209. Data: 2022-12-04 13:58:41
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 04.12.2022 o 13:29, ąćęłńóśźż pisze:
> Spytaj, czy nie w Nowym Jorku ;-)
U nich pralnie za kościoły robią, takie centra kulturalno-wypoczynkowe.
Tylko, że jak ktoś tam nie ma pralki w domu/mieszkaniu, to w 90%
przypadków nie ma też samochodu, jakiegokolwiek.
> BTW oni tam mają żelazka w tym NYC?
Nie wiem, nie byłem.
-
210. Data: 2022-12-04 14:05:28
Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
Od: Myjk <m...@n...op.pl>
Sun, 4 Dec 2022 13:44:42 +0100, ii
> No przecież musiały się zwiększyć bo zajęcie całego pasa zmniejsza
> przepustowość bardziej niż zachęca do KM.
Nie musiały wcale, bo jak ludzie zauważyli że jadą samochodem 2x dłużej niż
KM, do tego jeszcze doszło płatne parkowanie i ogólnie ograniczenie miejsc
parkingowych, to się do KM przesiedli. I taniej i szybciej i bez problemów
z parkowaniem. To takie proste że aż oczywiste. Pomijając takich co nie
potrafią myśleć.
> Tylko jak mówiłem, korki
> niekoniecznie zwiększają koncentrację spalin. Bo w korkach porusza się
> wolno, więc mało emituje. No i nie sądzę by ludzie przesiadali się do KM
> z powodu buspasów. Bo co z tego, że autobus gdzieś nie stanie w korku
> jak będzie trzeba stać na mrozie by tak było. A do tego będzie trzeba z
> siatami zap..ć zamiast wrzucić do bagażnika. No i niespożywka raczej
> odpada, bo przecież nie wybiorę się do marketu na peryferiach KM. Ani
> zresztą nie wezmę do KM listew, które nawet w moim Twizy mogę wstawić za
> okno. Czyli nieliczni a nie sporo. Sporo to może być jak inaczej się nie
> da funkcjonować a nie, że buspas wydzielono.
Nie no, oczywiście buspasy są złośliwie wyznaczane tam tam gdzie ludzie
wożą zakupy i listewki codziennie w godzinach szczytu.
>> Ojejujeju, podałem ci wiele przykładów jojczenia na zmiany, dzisiaj nikt
>> sobie nie wyobraża życia w tamtych warunkach, poza nielicznymi bezmyślnymi
>> dzbanami.
>
> Ale kogo Ty chcesz obrazić. Ludziom może być wygodnie coś robić, np
> jeżdżą spalinówkami, ale lepiej byłoby nadal końmi. I nieliczni
> wybierają lepiej.
>> W mieście ma sens i widać to gołym okiem na przykłądach które podałem, ale
>> widać nie bierzesz pod uwagę faktów które ci nie pasują do teorii.
> Trzeba było zacytować.
Się cofnij, jak masz sklerozę, i przeczytaj.
>> Widzę że przeczytałeś tylko to ci odpowiadało. Na MOŚCIE Łazienkowskim
>> wyznaczenie buspasa nie ma sensu, bo tam się tak czy siak kituje, wcześniej
>> i później buspas ma sens, bo busy znacznie mniejsze opóźnienia mają niż gdy
>> buspasów nie było.
> Czyli nie ma sensu.
Czyli ciul jesteś za przeproszeniem, skoro nadal nie rozumiesz.
>> Generalnie kończę z tobą dyskusję, bo czytasz co ci się podoba.
> A Ty cytujesz jak ciul za przeproszeniem. Teraz dokładnie tak samo
> zrobiłem. Się domyśl o czym było bez tego, co wyciąłem.
Ja nie mam braków w pamięci -- jakbym miał to sobie mogę w razie
wątpliwości sprawdzić bo umiem z czytnika newsów korzystać. EOT.
--
Pozdor
Myjk