  • 161. Data: 2022-11-29 23:01:03
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 29.11.2022 o 19:04, ii pisze:

    > Zróbmy z tego siatkę. 100 ładowarek to ... 10x10. Czyli jak Polska ma
    > 1000km na 1000km to mamy siatkę z tile'ami po 100kmx100km.

    Czyli średnio 73km do ładowarki. Jest moc;)

    > Zakładając,
    > że przeciętny użytkownik ładuje w domu

    Założenie z dupy. Przeciętny użytkownik "ładuje" na stacji benzynowej
    (niektórzy na LPG). Gdyby elektryki były wygodniejsze i tańsze od
    spalinek, to przeciętny uzytkownik ładowałby elektryka. Ale z jakiś
    powodów nie są.

    No ale niemcy mają "darmowy" prąd z oze. Putin im słońce zasłonił?

    > Ja nie rozumiem czemu Ty widzisz problem w prądzie jak Ci paliwo
    > drożeje. Przecież to nie z powodu elektryków.

    Nie kombinuj. Pytam czemu darmowy prąd podrożał dwukrotnie skoro
    wojnanie ma wpływu na słońce i wiatr. Co nie jest jednak taki darmowy?

    > Tak piszą, co mam powiedzieć.

    Pomyśleć.

    > Skończ p...ć!

    Zaraz po tobie:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 162. Data: 2022-11-30 00:20:20
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 29.11.2022 o 23:01, Shrek pisze:

> [...]
    > (niektórzy na LPG). Gdyby elektryki były wygodniejsze i tańsze od
    > spalinek, to przeciętny uzytkownik ładowałby elektryka. Ale z jakiś

    No przecież są wygodniejsze i tańsze. Można elektryka naładować w domu,
    garażu, niemal gdziekolwiek a nie tylko na stacji benzynowej jak
    spalinówkę. Nie chcesz elektryka to jeździsz na stację, proste.

    > No ale niemcy mają "darmowy" prąd z oze. Putin im słońce zasłonił?

    > Nie kombinuj. Pytam czemu darmowy prąd podrożał dwukrotnie skoro
    > wojnanie ma wpływu na słońce i wiatr. Co nie jest jednak taki darmowy?

    Po prostu energia to energia. Nie ma powodu by energia w prądzie była
    tańsza niż energia w węglu czy ropie. Może jest powód by była droższa.
    Np łatwiejsze użycie niż węgla i ropy.

    > Pomyśleć.

    Tak jak Ty?

    > Zaraz po tobie:P

    Byłem pierwszy

  • 163. Data: 2022-11-30 09:23:52
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 12:07:58 +0000, K

    > Ale kto robi krecia robote? Ludzie, ktorzy sa zachecani do kupna
    > elektrykow przywilejami ktore sie im pozniej zabiera sa zwyczajnie
    > robieni w chuja. Krecia robote robisz w takim ukladzie ty :D

    Wy, trolle spalinowe, zniechęcając ludzi do EV. Im mniej EV jeździ, tym
    dłużej EV będą miały benefity, m.in. brak pdatku drogowoego, brak opłat za
    parkowanie, możliwość jazdy BP itd.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 164. Data: 2022-11-30 09:28:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 12:04:49 +0000, K

    > w tym, ze nie truly ale zuzywaly drogi i mosty w takim samym stopniu jak
    > spalinowe? A co one lewituja?

    Nie wiesz co napisałeś? Znamienne.
    W twierdzeniu że właściciele EV zostali zrobieni w kutasa.

    EV zużywają drogi, mniej trują ludzi, więc ludzie mniej się muszą leczyć z
    budżetu z tytułu wdychania trujących spalin. Budżetu państwowego, który
    jest zasilany tak podatkiem drogowym jak i drenowany leczeniem i
    remontami/budowami dróg. I znowu trzeba wam, z przegryzionym paliwami
    mózgiem, tłumaczyć takie elementarne rzeczy. Ergo, nikt nie jest tymi
    zabiegami robiony w chuja, tylko wy z ciasnymi umysłami tak sobie myślicie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 165. Data: 2022-11-30 09:48:14
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 17:17:19 +0100, nadir

    > Wiertnica też nie. Więc to nie kwestia ceny.

    Powaaaaażnie? W końcu skumałeś że wasze porównania (tak programów
    jak i pralek czy innych) są z dupy wyciągnięte?

    > A jak już przy przemyśle jesteśmy, to pokaż mi kto ma w domu przemysłowy
    > browar, żeby sobie piwko w łikend strzelić.
    > Możesz się nie rozpędzać. hi hi

    J.w. -- to nie ja z dupy przykłady wyciągam, tylko wy.
    Zatem sami sobie swoje tezy teraz udowadniajcie.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 166. Data: 2022-11-30 11:12:11
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 13:29:11 +0100, cef

    > Ale dlaczego bez aktualizacji?

    Zazwyczaj te były tylko przez rok,
    do czasu wyjścia nowej wersji.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 167. Data: 2022-11-30 11:12:59
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 13:33:47 +0100, Liwiusz

    > to sobie mogę używać do usranej śmierci.

    Tak jest literalnie zapisane w licencji?
    Możesz odsprzedać jak już nie będziesz potrzebować?

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 168. Data: 2022-11-30 11:31:10
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 13:37:17 +0100, Liwiusz

    > Zapewne główny zarzut do tego najmu jest taki, że alternatywą dla kupna
    > za 50 tysięcy jest wynajem za 100 tysięcy przez 5 lat. Bo chyba nie
    > łudzimy się, że ideą tego najmu jest to, aby mniej zapłacić? Wręcz
    > przeciwnie, wydając 50 tysięcy mogliśmy sobie używać do śmierci, przy
    > wynajmie musimy do śmierci płacić.

    Ale też nie łudźmy się, że większość pracowła na jednej i tej samej wersji
    ponad 3 lata. Szczególnie firmy. Większość i tak kupowała nowe po roku,
    najdalej dwóch. To rynek (użytkownicy) wymusił takie zmiany, a nie
    producenci. Podobnie jak, wbrew obiegowej opinii, rynek wymusił kiczowatość
    produktów a nie producenci. To ludzie wolą kupić taniej na starcie a po 3
    latach kupić nowe, niż naprawiać coś co kosztowało startowo krocie. No bo
    po co naprawiać starą, poobijaną śmierdzącą pralkę, skoro można kupić nową,
    pachnącą. To samo z lodówkami i... samochodami.

    > Dobrze, jeśli jest wybór, wówczas każdy sobie kalkuluje, co chce,
    > gorzej, jak tego wyboru już nie ma.

    Trzeba też wziąć pod uwagę, że firmy programujące od zawsze borykały się z
    piractwem. Wersje "dożywotnie" się najlepiej kopiowały i "najwięcej braków
    zarobku" powodowały. W "chmurze" ten problem pośrednio odpada, znaczy dużo
    trudniej jest fiksować.

    P.s. Jak w 2005 kupiłem pierwszy Creative Suite od Adobe, to po lekkim
    wk$#% zainstalowałem pirata, bo oryginał miał uwalony instalator. buehehe
    Fakt że uzywałem CS1 przez kolejne 5 lat, ale już po dwóch latach mnie
    szlag trafiał patrząc po tym co dawały nowsze wersje, a zwyczajnie nie
    uśmiechało mi się wydawać kolejnych 8000 zł (na dzisiejsze to pewnie dwa
    razy tyle). :P

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 169. Data: 2022-11-30 12:20:25
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 17:21:01 +0100, nadir

    > Czerpiesz z własnych projekcji i doświadczeń czy zaliczyłeś ostatnio
    > jakiś kurs psychoanalizy online?

    Oczywiście że także na podstawie własnych doświadczeń. Ja zauważam swoje
    bęłdy i jeśli widzę że je popełniam, to je naprawiam. Zastanawiam się
    cokolwiek szerzej nad tym co widzę, czytam -- analizuję, sprawdzam to co
    zostało wysmarowane, sprawdzam inne źródła itp.

    To co opisałem to jest generalnie powszechna wiedza, wystarczy ją
    przyswoić. To że ty nie chcesz, albo nie potrafisz, to już tylko i
    wyłącznie twój problem (no i czytających te twoje wypociny).

    W ogóle się nie pochyliłeś nad tym co napisałem, nie zastanowiłeś się nad
    sobą choć dostałeś wyjaśnienie dlaczego nie widzisz jak ten materiał jest
    zmanipulowany pod tezę (a manipulacja bije zeń aż trzeszczy), tylko odrazu
    przypuściłeś atak na mnie -- co pokazuje najlepiej że ktwisz w swojej
    mentalnej bańce po uszy. Niczym się nie różnisz od rondoprostowaczy,
    płaskoziemców, antyszczepionkowców itp.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 170. Data: 2022-11-30 12:26:08
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Tue, 29 Nov 2022 17:09:39 +0100, nadir

    > Jak komuś wychodzi najlepiej lub najopłacalniej najem to OK,
    > ale nam szykują odgórny przymus. Tobie pasuje, a innym nie.

    Stwierdziłeś to na podstawie swojej kryształowej kuli,
    czy też użyłeś kryształowej kuli autora tego gniota?

    > A jakiego trzeba mieć kija w dupie, żeby nie pojąc ironii?

    Ironizujesz ze swoich przykładów? Dobre.

    --
    Pozdor
    Myjk