  • Data: 2022-11-30 11:31:10
    Temat: Re: Ciekawy film o samochodach elektrycznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tue, 29 Nov 2022 13:37:17 +0100, Liwiusz

    > Zapewne główny zarzut do tego najmu jest taki, że alternatywą dla kupna
    > za 50 tysięcy jest wynajem za 100 tysięcy przez 5 lat. Bo chyba nie
    > łudzimy się, że ideą tego najmu jest to, aby mniej zapłacić? Wręcz
    > przeciwnie, wydając 50 tysięcy mogliśmy sobie używać do śmierci, przy
    > wynajmie musimy do śmierci płacić.

    Ale też nie łudźmy się, że większość pracowła na jednej i tej samej wersji
    ponad 3 lata. Szczególnie firmy. Większość i tak kupowała nowe po roku,
    najdalej dwóch. To rynek (użytkownicy) wymusił takie zmiany, a nie
    producenci. Podobnie jak, wbrew obiegowej opinii, rynek wymusił kiczowatość
    produktów a nie producenci. To ludzie wolą kupić taniej na starcie a po 3
    latach kupić nowe, niż naprawiać coś co kosztowało startowo krocie. No bo
    po co naprawiać starą, poobijaną śmierdzącą pralkę, skoro można kupić nową,
    pachnącą. To samo z lodówkami i... samochodami.

    > Dobrze, jeśli jest wybór, wówczas każdy sobie kalkuluje, co chce,
    > gorzej, jak tego wyboru już nie ma.

    Trzeba też wziąć pod uwagę, że firmy programujące od zawsze borykały się z
    piractwem. Wersje "dożywotnie" się najlepiej kopiowały i "najwięcej braków
    zarobku" powodowały. W "chmurze" ten problem pośrednio odpada, znaczy dużo
    trudniej jest fiksować.

    P.s. Jak w 2005 kupiłem pierwszy Creative Suite od Adobe, to po lekkim
    wk$#% zainstalowałem pirata, bo oryginał miał uwalony instalator. buehehe
    Fakt że uzywałem CS1 przez kolejne 5 lat, ale już po dwóch latach mnie
    szlag trafiał patrząc po tym co dawały nowsze wersje, a zwyczajnie nie
    uśmiechało mi się wydawać kolejnych 8000 zł (na dzisiejsze to pewnie dwa
    razy tyle). :P

    --
    Pozdor
    Myjk