    From: rs <n...@n...spam.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Date: Tue, 07 Jul 2009 21:11:44 -0400

    On Mon, 6 Jul 2009 20:44:13 +0000 (UTC), Jacek_P
    <L...@c...edu.pl> wrote:

    >A co za problem? Koparka odkrywkowa ma maksymalna wydajnosc
    >dobowa na poziomie 100 tys. m3. Kubature piramidy przerzuci
    >w 25 dni roboczych. Dokladajac troche sprzetu na dowoz blokow
    >a nie materialow sypkich, robiac cztery rampy najazdowe
    >i organizujac odpowiednio robote da sie to zrobic bez bolu
    >w czasie ponizej trzech miesiecy. W koncu odpowiada to kubaturowo
    >wycieciu dolka o wymiarach 220m x 220m x 50m.
    >
    >Rzuc okiem na dolek Mirnyj:
    >http://mapy.pomocnik.com/foto/najwieksza-odkrywkowa
    -kopalnia-diamentu-mirny-rosja-photo1/

    >To dopiero robi wrazenie :)

    alez ja nie mowie, ze nie robi. owszem i to wielkie. tylko ty caly
    czas usilnie starasz sie porownywac albo lekkie kostrukcje stalowo
    betonowe (z ktorych robimy juz prawdziwe cuda. szkoda, ze nie
    przetrwaja nawet kilkuset lat), albo (jak sie domyslam) haldy piachu
    wydobyte z kopalni odkrywkowych (te moglyby przetrwac troche wiecej) .
    ok. niech beda te haldy. podaj mi teraz jakas sensowna metode aby ten
    piach posklejac w ponad 2 milioiony blokow skalnych i poukladac jeden
    na drugim, nie zapominajac o paru komorach i korytarzach wewnatrz.
    <rs>