  • Data: 2009-07-01 21:23:18
    Temat: Re: Ciekawostka sprzed stu lat
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org> szukaj wiadomości tego autora

    Rzecze rs:

    > wychodzi od czasow w przyszlosci i rozpatruje dalej w przyszlosc?
    > kurzweil chyba porusza ten sam problem, ale zaczyna od czasu rewolucji
    > przemyslowej. czasami jeszcze wczesniej, calkiem niezle dokumentujac
    > rozwoj technologii. tez sie nie zgadzam z paroma rzeczami, szczegolnie
    > z jego optymizmem w jakim kierunku to wszystko pojdzie.

    Trochę nieralne jest przykładanie postępu związanego z komputerami do
    rozwoju całej pozostałej technologii. Np. co z tego że faktycznie rozwój
    procesorów będzie taki jak sobie to zakłada Kurzweil, jeśli obecnie nie ma
    nawet możliwości kupienia przenośnego komputera a AI nie istnieje nawet w
    powijakach. Próbowałem znaleźć jakiś przykładowy chatbot podłączony do
    ontologii ale niczego takiego nie ma, tylko jakieś propozycje spinania ALICE
    z OWL-em. Jak uda się przekonwertować Wikipedię na ontologię i wystawić
    usługę która rozpozna głos i pozwoli odpowiedzieć na pytanie o liczbę
    prawnuków Juliusza Cezara to może, może...
    Tak samo jest z nanotechnologią, Drexler się napocił i na początku lat 90.
    opisał to z inżynierskiego punktu widzenia, ale co z tego jeśli nic nie
    wskazuje na to żeby ktokolwiek brał się za realizację tego. Jest już nawet
    cała masa programów do projektowania maszyn ale jakoś nikt się nie kwapi
    pracować nad fizyczną realizacją :> Zresztą Stross się bardzo brutalnie
    rozprawia z pomysłem malutkich fabryczek.

    > w kazdym razie, dzieki i wrzuce "Accelerando" na shortliste, cokolwiek
    > to znaczy. <rs>

    No ksiązki które mam zamiar kupić "w najbliższym czasie" ;>