  • 51. Data: 2020-05-01 20:07:06
    Temat: Re: Ciekawostka mikrofalowa
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom>

    W dniu 01.05.2020 o 19:39, Irokez pisze:

    > Nie no, ok, bo tu jeszcze wchodzą inne częstotliwości użytkowe i
    > kompromisy. Nieważne.

    Im silniej absorbowane jest promieniowanie, tym cieńsza warstwa jest
    ogrzewana. Głębokość (za przeproszeniem) penetracji się zmniejsza.

    > Po prostu nie wiem już jak gadać z trolem który świruje że fale radiowe
    > to chuj i bujda, a grzanie ciała przez mikrofale jest takie same jak
    > grzanie przez garnek.
    > No nie jest, owszem, efekt końcowy jest ten sam ale mechanizm działania
    > podgrzewania inny.
    > Ja pierdziele, wsadza rękę do mikrofali i nie czuje gorące bo nie dotyka
    > gorącego więc jest bezpieczne.

    Tak nawiasem mówiąc, mikrofale wpływają na szybkość reakcji chemicznych
    (nie przez ogrzewanie). Z pozoru energia mikrofal jest za mała dla
    wywołania reakcji, ale mechanizm jest bardzo interesujący. Może się więc
    okazać, że podgrzewanie łapki wepchanej do kuchenki to nie jedyny problem.

    P.P.

  • 52. Data: 2020-05-01 20:12:46
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2020-05-01 o 19:39, Irokez pisze:

> [...]
    > działania podgrzewania inny.
    > Ja pierdziele, wsadza rękę do mikrofali i nie czuje gorące bo nie

    Myślę, że nie wsadzał ręki.

    Tylko głowę :)

  • 53. Data: 2020-05-01 20:57:10
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 19:44:27 +0200, Irokez napisał(a):

    > Jacek, dawaj info w jaki sposób uruchomić Mikrofalówkę do pracy przy
    > dwóch uszkodzonych przełącznikach i trzecim sprawnym (w jakiejkolwiek
    > kombinacji) i otwartych drzwiczkach.
    >
    > Czekamy
    >
    > zdrówko

    Czegoś takiego nie twierdziłem więc się nie czepiaj.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 54. Data: 2020-05-01 20:57:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 20:07:06 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

> [...]
    > okazać, że podgrzewanie łapki wepchanej do kuchenki to nie jedyny problem.

    A moglbys cos wiecej o tych reakcjach ?

    Czyli co - nauka obecnie juz nie wyklucza, ze gotowanie w mikrofalach
    moze byc niezdrowe ?

    J.

  • 55. Data: 2020-05-01 21:31:33
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Czegoś takiego nie twierdziłem więc się nie czepiaj.

    To w takim razie o czym innym cały czas rozmawiamy.
    Od samego początku tego wątku mówię o urządzeniu jako całym i kwestii
    jego bezpieczeństwa, czyli brak włączonych mikrofal przy otwartych
    drzwiczkach. O zainstalowanym zamku (interlock) jako elemencie
    odpowiedzialnym za to z dwoma stykami aktywnymi i trzecim kontrolnym.
    Nie wiem czemu się cały czas w takim razie skupiasz na tym że są 3 a nie
    4 czy ileś tam styków dublujących czy triplujących się, połączonych w
    taki a nie inny sposób.

    Nadal twierdzę że jakakolwiek awaria dwóch z trzech styków nie uruchomi
    mikrofalówki i należy spojrzeć na to z pozycji kompletnego urządzenia a
    nie, że sobie popchnę śrubokrętem po otwarciu obudowy i połamaniu osłony
    zamka, ten trzeci styk aby jednak się włączył.

    Nikt nie analizuje bezpieczeństwa maszyny w ten sposób, bo żadna byłaby
    nie dopuszczona do eksploatacji.

    Nikt nie analizuje przekaźnika bezpieczeństwa SICK UE48-2OS2D2 pod kątem
    rozebrania go, wywiercenia otworka w styczniku i popchnięcia kotwiczki
    wykałaczką tylko dlatego ze się da tak zrobić.

    Zamek Schmersal AZ 16ZI spełnia Kat 1/PL c ale z prowadzeniem klucza
    wykluczającym błędy już Kat 3/PL d. Nikt nie analizuje go jako kat.1/PLc
    jeśli zastosowano mechanizm wykluczający błędy, tylko jako kompletny
    mechanizm kat.3/PLd.

    Nie fokusuj się proszę na tych stykach, tylko na całości funkcjonalnej.

    zdrówko

    --
    Irokez