  • 41. Data: 2020-05-01 11:13:08
    Temat: Re: Ciekawostka mikrofalowa
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 1 May 2020 10:03:51 +0200, Irokez <n...@w...pl> wrote:
    > Wybacz nie wiedziałem że gadam z sadystą.
    > Nie mam zamiaru wsadzać ręki do mikrofali aby udowodnić Ci że z
    > ręką,
    > głową, okiem czy jakąkolwiek częścią ciała >zawierającą wodę<,
    > mikrofale
    > zrobią to samo co z wsadzonym udkiem kurczaka, szklanką wody czy

    Następny oszołom od demonizowania kuchenek mikrofalowych, założę się
    że przeciwko "G5" też protestujesz?
    Kuchenki robią dokładnie to samo z wodą co garnek (podgrzewają ją),
    więc dlaczego garnki z wodą nie mają takich samych zabezpieczeń?
    Garnki z wrzątkien są o wiele bardziej niebezpieczne. Oblewając się
    chwilę wrzątkiem od razu są oparzenia, a nie daj Bóg czymś oleistym
    co szybko nie spłynie ze skóry. Wkładając na chwilę rękę do kuchenki
    włączonej nawet na pełną moc nawet nic się nie poczuje. Żeby poczuć
    na prawdę trzeba się postarać.

    --
    Marek

  • 42. Data: 2020-05-01 11:18:04
    Od: g...@g...com

    użytkownik Jacek Maciejewski napisał:

    > Tak, ale sprawdza tylko SWA. A mógłby oba.

    Co za problem. Wsadź wykałaczkę w jedną dziurę włącznika, potem w drugą
    i się przekonasz czy wywala bezpiecznik czy nie. Ew. podłącz omomierz
    do wtyczki zasilania.

  • 43. Data: 2020-05-01 11:25:45
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 10:25:30 +0200, Irokez napisał(a):

    > Widocznie taki układ jest/był wystarczający do spełnienia norm dla
    > mikrofalówki w zakresie wymaganej kategorii bezpieczeństwa i wykrywania
    > uszkodzeń.
    Lepsze jest wrogiem dobrego.
    > Tutaj dopiero po jednoczesnym uszkodzeniu >wszystkich trzech<
    > styków wystąpi sytuacja niebezpieczna.
    > Jakakolwiek kombinacja uszkodzenia dwóch z nich nie uruchomi mikrofali.
    Nieprawda. Zacięcie SWA i SWC pozwala uruchamiać kuchenkę z pomocą SWC.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 44. Data: 2020-05-01 11:59:17
    Od: "Henry(k)" <h...@g...com>

    Niby w jaki sposób?

  • 45. Data: 2020-05-01 12:14:54
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Jacek Maciejewski wrote:

    > Lepsze jest wrogiem dobrego.

    Dobre już przeszło odpowiednie atestacje, a lepsze jeszcze nie. To po co
    przepłacać? Weź pod uwagę, że w sprzęcie AGD panuje niewyobrażalny wręcz
    prymitywizm konstrukcyjny, tnie się wydatki na czym tylko się da.
    Czasami mam wręcz wrażenie, że na świecie istnieje jakiś jeden doktor
    Paj Chi Wo, który to projektuje, a reszta tylko bezmyślnie to potem
    klepie w miliardach egzemplarzy. A Ty im nagle każesz pomyśleć...

    Poza tym to ewidentnie wystarcza, nie słyszałem o masowych przypadkach
    zgonów spowodowanych poprawnie obsługiwaną mikrofalówką. W odróżnieniu
    od samochodów, na ten przykład...

    Pozdrawiam, Piotr

  • 46. Data: 2020-05-01 16:10:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Irokez,

    Friday, May 1, 2020, 10:03:51 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > głową, okiem czy jakąkolwiek częścią ciała >zawierającą wodę<, mikrofale
    > zrobią to samo co z wsadzonym udkiem kurczaka, szklanką wody czy

    Prawda

    > ponieważ częstotliwość fal jest dobrana na jak najlepsze
    > pochłanianie tych fal przez wodę (czyli i grzanie).

    A to akurat niestety mit.

    [...]

    > a jak i to mało... potwierdź że to brednie, i mikrofale 2.4GHz są
    > bezpieczne bo nie grzeją wody.

    Grzeją. Ale nie dlatego, że to jakieś maksimum pochłaniania.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 47. Data: 2020-05-01 16:43:12
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 01.05.2020 16:10, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Hello Irokez,
    >
    > Friday, May 1, 2020, 10:03:51 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Prawda

    I będziesz trzymał tam tą rękę aż się ugotuje, bo nic nie poczujesz
    (albo za późno), czy raczej spokojnie wyjmiesz tą rękę jak zrobi się za
    ciepło?

    --
    Mirek.

  • 48. Data: 2020-05-01 17:40:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 1 May 2020 16:43:12 +0200, Mirek napisał(a):

    > I będziesz trzymał tam tą rękę aż się ugotuje, bo nic nie poczujesz
    > (albo za późno), czy raczej spokojnie wyjmiesz tą rękę jak zrobi się za
    > ciepło?

    Zakladajac, ze poczujesz.
    No i nie wiem co zaproponowac - doswiadczenie na szczurze, czy sfilmuj
    jak sam wkladasz.

    J.

  • 49. Data: 2020-05-01 19:39:57
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Hello Irokez,
    >
    > Friday, May 1, 2020, 10:03:51 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Prawda

    > A to akurat niestety mit.

    Nie no, ok, bo tu jeszcze wchodzą inne częstotliwości użytkowe i
    kompromisy. Nieważne.

    Po prostu nie wiem już jak gadać z trolem który świruje że fale radiowe
    to chuj i bujda, a grzanie ciała przez mikrofale jest takie same jak
    grzanie przez garnek.
    No nie jest, owszem, efekt końcowy jest ten sam ale mechanizm działania
    podgrzewania inny.
    Ja pierdziele, wsadza rękę do mikrofali i nie czuje gorące bo nie dotyka
    gorącego więc jest bezpieczne.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 50. Data: 2020-05-01 19:44:27
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    > Nieprawda. Zacięcie SWA i SWC pozwala uruchamiać kuchenkę z pomocą SWC.

    Jacek, dawaj info w jaki sposób uruchomić Mikrofalówkę do pracy przy
    dwóch uszkodzonych przełącznikach i trzecim sprawnym (w jakiejkolwiek
    kombinacji) i otwartych drzwiczkach.

    Czekamy

    zdrówko

    --