  • 11. Data: 2019-05-08 09:14:13
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    Mateusz Viste pisze:
    > On Tue, 07 May 2019 19:42:13 +0200, J.F. wrote:
    > Prędkość podczas (tego) zjazdu waha się między 60-90 km/h. ESP włącza się
    > właściwie na samym końcu, po jakichś 6 km, przy prędkości ok. 50 km/h
    > (nie przyspieszam wtedy, bo akurat skręcam za chwilę). Naprawdę nie
    > sądzę, by jakikolwiek poślizg miał prawo się pojawić - tym bardziej że
    > zakrętów też jakichś ostrych nie ma.

    Może masz system antyzaśnięciowy jak w pociągach?
    Brak reakcji przez 5 minut i się zapala lampka, może po kolejnych był by
    sygnał dźwiękowy? :)

    ---
    Avast.

  • 12. Data: 2019-05-09 23:50:01
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Ostatnio trochę jeżdżę samochodem małżonki, tj. dwuletnim Dusterem i
    > zauważyłem ciekawą przypadłość: kiedy jadę przez kilka kilometrów bez
    > biegu, to po jakichś 5 minutach włącza się system ESP (tzn. zapala się
    > ikonka ESP). Szosa sucha, prędkość między 50 a 80 km/h, o żadnej utracie
    > przyczepności nie może być mowy. Zresztą ikonka świeci się światłem
    > ciągłym, nie miga. Przy podobnej jeździe, ale na biegu, ESP się nie
    > włącza.

    pytanie czy to faktycznie esp się załącza. O ile mnie pamięć nie myli w
    Octavii 1 lampka świec żarowych sygnalizowała... uszkodzony czujnik
    hamulca/brak świateł stop

    Lukasz

  • 13. Data: 2019-05-10 07:52:23
    Od: p...@g...com

    mozna wrozyc z fusow albo zczytac bledy :-)

  • 14. Data: 2019-05-10 08:21:44
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 09 May 2019 22:52:23 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:
    > mozna wrozyc z fusow albo zczytac bledy :-)

    OBD2 nie listuje żadnych błędów - to pierwsza rzecz którą sprawdziłem jak
    mnie ikonka pierwszy raz postraszyła. To jest ewidentnie celowe
    działanie, tyle że zamysł projektanta całkiem mi ucieka...

    Mateusz

  • 15. Data: 2019-05-10 08:27:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Thu, 09 May 2019 22:50:01 +0100, ddddddddddddd wrote:

    > pytanie czy to faktycznie esp się załącza. O ile mnie pamięć nie myli w
    > Octavii 1 lampka świec żarowych sygnalizowała... uszkodzony czujnik
    > hamulca/brak świateł stop

    Jednak w takiej sytuacji ikonka zapalałaby się dużo częściej, a nie tylko
    w tej jednej sytuacji kiedy jadę kilka km bez biegu.

    Niemniej miałem także trochę inną teorię - przez brak biegu + brak gazu +
    brak hamowania dłuższy czas *mimo poruszania się pojazdu*, ESP dochodzi
    do wniosku że być może jakiś czujnik jest uszkodzony i nie dostaje
    kompletu informacji - i w takiej sytuacji prewencyjnie się włącza. No ale
    spodziewałbym się raczej takiej logiki w samym ECU, a nie w ESP... I
    jeśli ECU doszłoby do wniosku że coś nie halo, to zapaliłoby check
    engine, a z OBD2 dostałbym jakikolwiek błąd (a tutaj nie ma miejsce ani
    jedno, ani drugie).

    Mateusz

  • 16. Data: 2019-05-10 09:23:49
    Od: p...@g...com

    dziwne, kontrolka sie swieci, esp wylaczone i nic ? czy moze podlaczales sie dopiero
    po wylaczeniu silnika kiedy kontrolka juz zgasla ?

  • 17. Data: 2019-05-10 10:02:15
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 10 May 2019 00:23:49 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:
    > dziwne, kontrolka sie swieci, esp wylaczone i nic ? czy moze podlaczales
    > sie dopiero po wylaczeniu silnika kiedy kontrolka juz zgasla ?

    Zgadza się - podłączałem już po powrocie do domu, kiedy to kontrolka
    zgasła (gaśnie po kilku minutach jazdy na biegu). Domniemywam, że gdyby
    był jakiś błąd ECU, to zostałby w pamięci na dłużej? Przynajmniej tak to
    działa w mojej Nivie. No ale może faktycznie to jakiś samo-kasujący się
    błąd... Podłączę OBD2 w jeździe i spróbuję wyłapać przy następnej okazji.

    Mateusz

  • 18. Data: 2019-05-10 10:26:57
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Friday, May 10, 2019 at 10:02:16 AM UTC+2, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > działa w mojej Nivie. No ale może faktycznie to jakiś samo-kasujący się
    > błąd... Podłączę OBD2 w jeździe i spróbuję wyłapać przy następnej okazji.

    Ten Twoj OBD2 potrafi polaczyc sie z centralka ABS? Moze tylko steronik silnika, a
    tam bledow nie ma?

  • 19. Data: 2019-05-10 10:34:08
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Fri, 10 May 2019 01:26:57 -0700, WS wrote:

    > Ten Twoj OBD2 potrafi polaczyc sie z centralka ABS? Moze tylko steronik
    > silnika, a tam bledow nie ma?

    No to właśnie się dowiedziałem, że w ogóle jest coś takiego jak "błędy
    centralki ABS" - do tej pory żyłem w naiwnym przeświadczeniu, że całą
    diagnostykę ogarnia centralny kalkulator... Sprawdzę co ten mój OBD2
    potrafi, ale to tani ELM327 więc pewnie rzeczywiście ściąga tylko kody
    silnika. Poszukam.

    Mateusz

  • 20. Data: 2019-05-10 12:00:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Mateusz Viste m...@n...pamietam ...

> [...]
    > sprawdziłem jak mnie ikonka pierwszy raz postraszyła. To jest
    > ewidentnie celowe działanie, tyle że zamysł projektanta całkiem mi

    Ja wiem ze to co teraz napisze to bedzie zdecydowanie nieortodoksyjne
    ale:
    moze by tak zapytac w renault? ;-PPPP

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeśli będąc w towarzystwie kobiety potrafisz z niej czytać jak z