  • 21. Data: 2019-05-11 07:22:19
    Temat: Re: Ciekawe załączanie się ESP
    Od: Robert Polkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2019-05-10 10:34, Mateusz Viste pisze:

    > No to właśnie się dowiedziałem, że w ogóle jest coś takiego jak "błędy
    > centralki ABS" - do tej pory żyłem w naiwnym przeświadczeniu, że całą
    > diagnostykę ogarnia centralny kalkulator... Sprawdzę co ten mój OBD2
    > potrafi, ale to tani ELM327 więc pewnie rzeczywiście ściąga tylko kody
    > silnika. Poszukam.

    Jeśli to jest "prawdziwy" elm327 to dostaniesz się do wszystkich modułów
    w dacii/renault, trzeba tylko odpowiedni soft. Poszukaj forum dacii, tam
    wszystko jest.

  • 22. Data: 2019-05-11 13:45:52
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    > Jednak w takiej sytuacji ikonka zapalałaby się dużo częściej, a nie tylko
    > w tej jednej sytuacji kiedy jadę kilka km bez biegu.

    ale przecież w Dacii może oznaczać cokolwiek innego, np. wysoką/niską
    temperaturę oleju, nie otwarcie EGR przez kilka km itp... może to
    całkowicie nie mieć związku z ESP

    Lukasz

  • 23. Data: 2019-05-11 13:46:57
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 11.05.2019 o 12:45, ddddddddddddd pisze:

    > ale przecież w Dacii może oznaczać cokolwiek innego, np. wysoką/niską
    > temperaturę oleju, nie otwarcie EGR przez kilka km itp... może to
    > całkowicie nie mieć związku z ESP

    ... albo włączenie procedury niskiej emisji co2 na potrzeby testu ;)

    Lukasz

  • 24. Data: 2019-05-11 14:20:23
    Od: p...@g...com

    Do rozwiązania tej zagadki niezbędna jest instrukcja ;-)

  • 25. Data: 2019-05-11 15:49:13
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 11 May 2019 05:20:23 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:
    > Do rozwiązania tej zagadki niezbędna jest instrukcja ;-)

    Instrukcja zawiera tylko jeden krótki paragraf na temat ESP i ASR. Jest
    natomiast kilka stron pouczeń o tym, że ekologia jest ważna i że należy
    jeździć jak najspokojniej, z wyłączonym radiem i zamkniętymi oknami (bo
    planeta).

    Krótki paragraf dot. ESP+ASR mówi tylko tyle, że:
    - jeśli ESP wyczuje że położenie kierownicy nie zgadza się z trajektorią
    pojazdu, zacznie korygować tor i ikonka miga (u mnie nie miga, tzn. nie
    obecnie, zimą to owszem)
    - jeśli wystąpi błąd w module ESP/ASR, to ikonka ESP zapali się na stałe,
    wraz z ikonką 'check engine'
    - jeśli użytkownik wyłączy ESP za pomocą przycisku, to ikonka się
    zapali... ale u mnie takiego przycisku nie ma. I co ciekawe - mam też
    inną ikonkę z przekreślonym ESP, ale ta nigdy się jeszcze nie zapaliła,
    poza krótkim mignięciem podczas każdego uruchamianie samochodu.
    Podręcznik w ogóle o niej nie wspomina.

    Mateusz

  • 26. Data: 2019-05-11 19:25:06
    Od: p...@g...com

    A nie wyłącza się czasem poniżej 50 km/h bez biegu ?

  • 27. Data: 2019-05-11 20:15:46
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 11 May 2019 10:25:06 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:

    > A nie wyłącza się czasem poniżej 50 km/h bez biegu ?

    To raczej nie to - chyba zauważyłbym już dawno... Ale przy najbliższej
    okazji sprawdzę dla pewności. Choć faktycznie ikonka za każdym razem
    zapalała się pod sam koniec zjazdu, kiedy jechałem jakieś 50 km/h
    właśnie... Z drugiej strony jak już się zapali ta ikonka, to nie gaśnie
    od razu po wrzuceniu biegu i przyspieszeniu, tylko po kilku minutach
    (nawet wyłączenie i odpalenie na nowo auta nie "resetuje" jej stanu).

    W każdym razie trop rzeczywiście wart sprawdzenia.

    Mateusz

  • 28. Data: 2019-05-11 20:36:08
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 11 May 2019 18:15:46 +0000, Mateusz Viste wrote:

> [...]
    > od razu po wrzuceniu biegu i przyspieszeniu, tylko po kilku minutach
    > (nawet wyłączenie i odpalenie na nowo auta nie "resetuje" jej stanu).

    Jak teraz o tym myślę, to całkiem możliwe że te "kilka minut" to tak
    naprawdę czas, po którym dopiero jestem w stanie rozpędzić się powyżej
    50-60 km/h. Otóż na końcu tego zjazdu z którego zjeżdżam bez biegu jest
    góra na którą muszę się wdrapać - dość kręta i stroma droga, na której
    nie da się jechać ponad 40-50 km/h, potem z tej góry zjeżdżam i tu znów
    nie da się przekroczyć 50 km/h. Z tego co pamiętam, to ikonka ESP gasła
    za każdym razem jak już zjechałem z tej góry i nabrałem prędkości - zatem
    teoria o wyłączającym się ESP poniżej 50 km/h bez biegu (i włączającym
    się z powrotem dopiero przy przekroczeniu 50/km) staje się coraz bardziej
    prawdopodobna.

    Mateusz

  • 29. Data: 2019-05-12 08:53:40
    Od: p...@g...com

    To nie teoria to fragment z instrukcji ;-)

    Wszystkie funkcje systemu ESC zostaną
    włączone ponownie po przekroczeniu
    prędkości około 50 km/h.

  • 30. Data: 2019-05-12 09:03:26
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 11 May 2019 23:53:40 -0700, przemek.jedrzejczak wrote:

    > To nie teoria to fragment z instrukcji ;-)
    >
    > Wszystkie funkcje systemu ESC zostaną włączone ponownie po przekroczeniu
    > prędkości około 50 km/h.

    Tak tak, ale to dotyczy rozdziału o 4x4 i sytuacji w której użytkownik
    sam wyłączy ESP za pomocą stosownego przycisku - którego ja nie mam (bo
    nie mam wersji 4x4). Przynajmniej w mojej instrukcji tak to niejasno
    wygląda.

    Niemniej, ekstrapolując można rzeczywiście założyć, że przy automatycznym
    wyłączeniu zasada jest ta sama - sprawdzę w tygodniu, kiedy następnym
    razem wsiądę za kierownicę. Jakieś mało intuicyjne te dzisiejsze
    samochody. :) A może ja głupi jestem po prostu (przy czym pierwsze nie
    wyklucza drugiego).

    Mateusz