-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED!not-for-mail
From: kk <k...@o...pl.invalid>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ciekawe załączanie się ESP
Date: Thu, 16 May 2019 08:43:39 +0200
Organization: ICM, Uniwersytet Warszawski
Lines: 46
Message-ID: <qbj0qs$nnt$1@news.icm.edu.pl>
References: <5cd16d8a$0$15196$426a34cc@news.free.fr>
<qb9snk$nmp$1@node2.news.atman.pl>
<5cd88a96$0$20322$426a74cc@news.free.fr>
<qbet0h$823$1@node1.news.atman.pl>
<5cdb02e6$0$3397$426a34cc@news.free.fr> <qbfv9s$1lv$1@news.icm.edu.pl>
<5cdc67be$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 78-10-177-126.static.ip.netia.com.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.icm.edu.pl 1557989020 24317 78.10.177.126 (16 May 2019 06:43:40 GMT)
X-Complaints-To: u...@n...icm.edu.pl
NNTP-Posting-Date: Thu, 16 May 2019 06:43:40 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:60.0) Gecko/20100101
Thunderbird/60.6.1
In-Reply-To: <5cdc67be$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
Content-Language: en-US
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656625
[ ukryj nagłówki ]On 2019-05-15 21:24, J.F. wrote:
> Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:qbfv9s$1lv$...@n...icm.edu.pl...
> On 2019-05-14 20:03, Mateusz Viste wrote:
>> On Tue, 14 May 2019 19:13:41 +0200, Marek S wrote:
>>>>> Prawdę mówiąc to nie mam pojęcia - to całe OBD2 to dla mnie nowość, w
>>>>> moim własnym samochodzie nie mam czegoś takiego - moja Niva przekazuje
>>>>> mi błędy ECU morsem, do odczytania niczego nie potrzebuję, poza okiem.
>>>
>>>> Pewnie tylko główne. W ten sposób przy byle awarii miałbyś pół dnia
>>>> odczytywania kodów :-)
>>
>>> Nie no, wszystkie... Tzn. wszystkie istniejące, sztuk 24. Jak
>>> komputerowi
>>> coś się nie podoba, to zapala mi lampkę check engine, wtedy wystarczy że
>>> zewrę dwa kabelki pod kierownicą i kalkulator zaczyna migać lampką check
>>> engine morsem, nadając w kółko listę błędów. Wystarczy wtedy odczytać
>>> okiem, sięgnąć do diagnostycznej knigi i od razu wiadomo ocb - żadnych
>>> dziwnych dongli, niebiesko-zębnych protokołów, modułów, bibliotek...
>
>> Ale to jedno drugiego nie wyklucza. Można mieć cyfrowy interfejs
>> diagnostyczny i odczytywanie miganiem. To miganie potwierdza, że jakaś
>> diagnostyka jest i raczej da się uzyskać do niej dostęp po kabelku.
>> Może tylko różny interfejs diagnostyczny być jak auto było produkowane
>> na przestrzeni wielu lat.
>
> To miganie I drucik, to mi smierdzi ALDL
> https://en.wikipedia.org/wiki/ALDL
>
> Taki pierwowzor OBD2
>
> O,
> http://www.ladawiki.de/index.php/ALDL-Protokoll
A nie OBD-I ?
https://en.wikipedia.org/wiki/On-board_diagnostics
"DTCs from OBD-I cars are often read through the blinking patterns of
the 'Check Engine Light' (CEL) or 'Service Engine Soon' (SES) light. By
connecting certain pins of the diagnostic connector, the 'Check Engine'
light will blink out a two-digit number that corresponds to a specific
error condition."
Zwierało się kabelkiem dwa piny złącza diagnostycznego i migało np w
Oplu Tigrze A
Następne wpisy z tego wątku
- 16.05.19 10:23 Mateusz Viste
- 16.05.19 10:31 yabba
- 16.05.19 10:34 yabba
- 16.05.19 10:39 yabba
- 16.05.19 12:13 J.F.
- 17.05.19 16:22 J.F.
- 17.05.19 17:53 J.F.
- 17.05.19 18:01 J.F.
- 17.05.19 18:54 Mateusz Viste
- 18.05.19 02:09 kk
- 18.05.19 08:27 cef
- 18.05.19 09:09 Mateusz Viste
- 18.05.19 17:50 cef
- 18.05.19 21:10 Mateusz Viste
Najnowsze wątki z tej grupy
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
Najnowsze wątki
- 2025-01-04 Zbieranie danych przez www
- 2025-01-04 reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- 2025-01-04 w Nowym Roku 2025r
- 2025-01-04 Warszawa => Specjalista ds. IT - II Linia Wsparcia <=
- 2025-01-04 Warszawa => Java Developer <=
- 2025-01-04 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-04 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-04 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-04 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-01-04 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-03 Problem z odczytem karty CF
- 2025-01-03 Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- 2025-01-03 Wrocław => Konsultant Wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-03 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=