    From: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    <j89jak$p7j$1@news.onet.pl> <4ea85231$0$2196$65785112@news.neostrada.pl>
    <j89kha$vnm$1@news.onet.pl> <4ea85dff$0$5807$65785112@news.neostrada.pl>
    <j89n8n$9u5$1@news.onet.pl> <j...@p...onet.pl>
    <4eaae828$0$1842$c3e8da3$f69059ea@news.astraweb.com>
    <j...@p...onet.pl>
    <4eab2cb6$0$1787$c3e8da3$f69059ea@news.astraweb.com>
    <j...@p...onet.pl>
    <4eac97cb$0$32205$c3e8da3$e3f2c276@news.astraweb.com>
    <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ciekawe czy Nokii uda sie spopularyzowac WP7
    Date: Mon, 31 Oct 2011 18:43:31 +0100

    Pszemol <P...@P...com> wrote:
    > "Skrypëk" <škrypëk@publiçenëmy.pl> wrote in message
    .com...
> [...]
    com...
> [...]
    com...

    > Wszystkie dziś produkowane telefony, dum or smart, zapewniają prosto
    > z fabryki praktycznie to samo: dzwonienie, sms, aparat foto,
    > webbrowser, kilka gierek, kalendarz, budziki i tym podobne śmieci...

    To tak jak samochody, telewizory, laptopy, pralki, zmywarki, kamery i
    żelazka. Niewiarygodne, nie?

    > Różnica pomiędzy smartfonem a dumbfonem polega właśnie na tym,
    > że smartfone umożliwia dodawania nowej funkcjonalności a dumbfone
    > przeważnie nie.

    Gówno prawda. To jest łże-definicja forsowana przez kościół Apple.

    > Miałem dwa telefony przed Samsungiem Blackjack
    > i iPhone4: Motorola Razr v3 i Samsung SGH-A737 - oba uznałbym za
    > dumbphones (jak to ładnie nazywają "feature phones"). A ty?

    Ja nie potrzebuję dowartościowywać się poprzez nazywanie starszych i
    tańszych rozwiązań epitetami.

    > Ja tylko pytam skąd wziąłeś te 90%?? Może to jest 60% albo 30%?

    Z ulicy.

    > :-))) Fakt pozostaje faktem, że mając już smartfone z procesorem
    > taktowanym zegarem gigahertzowym w kieszeni warto wyszukać
    > mu jak najwięcej dodatkowych funkcji do których może się przydać.

    Ta. Kupując samochód zwróc uwagę czy łatwo się da przerobić na amfibię. Albo
    samolot.

    A słyszałeś takie stare słowiańskie powiedzenie, że jak coś jest do
    wszystkiego to jest do niczego?

    > W szczególności kupowanie drugiego drogiego urządzenia z GPSem,
    > ekranem LCD i osobne ładowanie go i montowanie na rowerze brzmi
    > jak jakiś pomysł chorego człowieka skoro za darmo można ściagnać
    > aplikację która doda nam tą funkcję komputera rowerowego na
    > sprzęcie który już mamy i kupiliśmy...

    Która nie doda ci wszystkich funkcji prawdziwego komputera rowerowego, jak
    już mądrzejsi od ciebie wytłumaczyli.

    > Po co kupować komputer
    > rowerowy np. Garmina czy jakiś inny skoro mamy smartfone z GPS?

    Po to żeby mieć w pełni fukcjonalny komputer rowerowy a nie namiastkę?

    > No cóż- ciekawa definicja zdrowego... Ja nie widze niczego złego
    > w trzymaniu telefonu w kieszeni pod ręką a nie na biurku/regale.

    To udaj się z tym do specjalisty od głowy.

    (i powiedz mu, że niepotrzebnie kieruje ludzi na tomografię na dedykowanym
    sprzęcie - przecież na markecie jest aplikacja do tego!)

    > Nazywaj jak chcesz... tylko po co na siłę sobie tłumaczyć
    > ideologicznie coś, co jest ewidentnym brakiem telefonu N9?

    Brak pilota do telewizoru nigdy, przenigdy jeszcze nie był "ewidentym
    brakiem" ani laptopów, ani telefonów, ani odtwarzaczy mp3, ani aparatów
    fotograficznych czy czytników książek.

    > Ani ORYGINALNYM?

    Ty naiwny głupcze myślisz że posiadanie ajfona cię czyni oryginalnym?
    O rotflu świąteczny :)
    Ładnie ci reklama mózg zryła.

    > Bo co robią? Piszą na niusy?

    Na przykład. Albo czytają książki. Papierowe lub na Kindlu - o naiwniacy, a
    przecież na ajfonie by mieli aplikację do książek, nie?

    > Zacytuj...

    Tam bredziłeś coś o "ewidentnych brakach". Przeskroluj sobie.

    > Nie pasuje do definicji SMARTFONE skoro możesz w nim mieć tylko
    > to co fabryka dała razem z pudełkiem

    Waszej wewnętrznej kościelnej definicji. W świecie realnym obowiązuje inna.

    Nie.