  • 71. Data: 2016-02-24 09:44:04
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Krystek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2016-02-22 12:52, J.F. pisze:
    >Obawiam się, że jednak się zapisuje.

    Ustawa mowi w miare wyraznie - informacje o zaistnieniu przekazu
    operator ma obowiazek zapisywac i przechowywac 2 lat, ale tresci mu
    nie wolno.
    Jak jest w praktyce to sie klocil nie bede.

    Oczywiscie po zalozeniu podsluchu i sms moga byc rejestrowane.

    J.

  • 72. Data: 2016-02-24 18:19:40
    Od: Jacek Skórzewski <j...@g...com>

    W dniu środa, 24 lutego 2016 09:44:06 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > operator ma obowiazek zapisywac i przechowywac 2 lat, ale tresci mu

    Już tylko przez rok, od 2014 bodajże.

    Pozdr.,
    js

  • 73. Data: 2016-02-24 18:25:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Skórzewski" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    >Już tylko przez rok, od 2014 bodajże.

    Teraz Ziobro szybko wprowadzi 5 lat :-(

    J.

  • 74. Data: 2016-02-26 01:48:37
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-02-22 o 12:52, J.F. pisze:
    > I tresci SMS tez chyba jeszcze nie zapisuje - tylko sam fakt wyslania
    > (kiedy, do kogo) .

    SMS-y zapisywane są "od zawsze". Pamiętam, że ok. 2000 roku, jak komórka
    stała się już popularnym gadżetem każdego Kowalskiego, już była afera,
    jak pewna żona przekupiła pracownika Plus GSM, żeby dostać kopie SMS-ów
    męża za ostatnie pół roku. Tak więc, nawet jeśli ustawa nie nakazuje, to
    SMS-y i tak są zapisywane w systemach IT operatorów.

  • 75. Data: 2016-02-26 09:12:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >dostać kopie SMS-ów męża za ostatnie pół roku. Tak więc, nawet jeśli
    >ustawa nie nakazuje, to SMS-y i tak są zapisywane w systemach IT

    Ustawa _zakazuje_.
    Oczywiscie nawet jak operator celowo nie zapisuje, to SMSC na chwile
    musi, ma backupy, moze byc "niezbedne do celow technicznych" itp.
    Mogla tez zona dostac nie kopie, ale wykaz do kogo i kiedy, bez "co".

    Ale jak jest naprawde to nie wiem.
    Myslisz, ze operatorzy olewaja ustawe ?

    J.

  • 76. Data: 2016-05-04 00:12:31
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Mon, 22 Feb 2016 12:31:32 +0100
    Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com> wrote:

    > zwłaszcza, że RWT jeszcze w latach
    > 90 nie umiało wyprodukować tonowego aparatu, pakując wszędzie tą
    > standardową klawiaturkę znaną z bratków, tulipanów itp.

    Potrafiło, potrafiło. Leży na OLX jeden taki telefon, chyba '87 - w weekend będe w
    Poznaniu to się może pofatyguje :) Ciekawa elektronika, właściwie pare tranzystorów
    i dwa trafa z odczepami. Klawisze podobno 3-stykowe i dość upierdliwe ale było i
    działało :)

    P.

  • 77. Data: 2016-05-04 22:48:36
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> writes:

> [...]
    > właściwie pare tranzystorów i dwa trafa z odczepami. Klawisze podobno
    > 3-stykowe i dość upierdliwe ale było i działało :)

    Tzn. chodziło o umiejętność zrobienia tego bez stosowania "zachodniego"
    scalaka? Bo to, że można było to opędzić jednym scalakiem (+ typowy
    kwarc i kilka bardziej pasywnych elementów) to chyba jasne jest.
    No i normalne klawisze, zwykła matryca 3x4 albo 4x4.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 78. Data: 2016-05-05 18:49:56
    Od: "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl>

    On Wed, 04 May 2016 22:48:36 +0200
    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> wrote:

> [...]
    > kwarc i kilka bardziej pasywnych elementów) to chyba jasne jest.
    > No i normalne klawisze, zwykła matryca 3x4 albo 4x4.

    Dokładnie. Z resztą scalaki to nowszy wynalazek, RWT robiło to wg. przepisu z
    (przypuszczam) lat 60.

    P.

  • 79. Data: 2016-05-05 21:31:15
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Piotr C." <p...@m...com.delete.pl> writes:

    > Dokładnie. Z resztą scalaki to nowszy wynalazek, RWT robiło to wg.
    > przepisu z (przypuszczam) lat 60.

    No tak, telefon z 87 roku według przepisu z lat 60 :-)

    Taki np. Panasonic produkował wtedy telefony bezprzewodowe przynajmniej
    od kilku lat (tak, także z DTMFem).

    Aczkolwiek pamiętam, że klawiatury w produktach kwiatowych były (także?)
    na scalaku. Nawet mam gdzieś chyba taką płytkę, chyba przykręcało się ją
    zamiast "normalnej" tarczy (3 przewody). Natomiast czy miała DTMF to
    musiałbym poszukać i sprawdzić.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 80. Data: 2016-05-05 22:15:45
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Krzysztof Halasa napisał:

    > No tak, telefon z 87 roku według przepisu z lat 60 :-)
    >
    > Taki np. Panasonic produkował wtedy telefony bezprzewodowe przynajmniej
    > od kilku lat (tak, także z DTMFem).

    DTMF chyba jednak łatwiej zaimplementowaćw (elektronicznym) telefonie
    na guziczki, niż wybieranie impulsowe. Nie zapominajmy o tym, że taki
    telefon z wybieraniem dekadowym musi mieć pamięć -- klawisze wciska
    się szybciej, niż kręci wirtualna tarczą. Nadawanie DTMF, to taki
    zwykły prosty akordeon. Gra, gdy wciśnie się guzik.

> [...]
    > na scalaku. Nawet mam gdzieś chyba taką płytkę, chyba przykręcało się ją
    > zamiast "normalnej" tarczy (3 przewody). Natomiast czy miała DTMF to

    W latach osiemdziesiątych w Polsce pojawiło się sporo telefonów
    z guziczkami przywożonych z zagranicy. Popularny był taki model,
    sama słuchawka na kablu, jak się ją kładło, to przycisk rozłączał
    rozmowę. Przywożone gównie z zachodu Europy, produkcja dalekowschodnia,
    jakiś Tajwan, bo wtedy w kontynentalnych Chinach jeszcze wożono piasek
    taczkami. Prosta konstrukcja, wszystko na jednym scalaku. I on też
    NIE miał DTMF.

    --
    Jarek