  • 61. Data: 2016-02-17 18:10:55
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-02-17 o 17:49, Marek pisze:
    > trzask,
    >
    > To wytłumacz dlaczego u takich co słyszą takie rzeczy faktycznie okazuje
    > się później, że byli podsłuchiwani. Też tak nabijałem się z kolegi,
    > który skarżył się na takie zakłócenia mówiąc że obawia się podsłuchu.
    > Nie minęły 2 miesiące i w prokuraturze miał do poczytania to co mówił
    > przez telefon :-).

    Masz jakieś wiarygodne dane? Ilu Kowalskich twierdziło, że jest
    podsłuchiwanych a okazało się to prawdą, a ilu Kowalskich co WIEDZIAŁO,
    że władza ma powód ich podsłuchiwać wylądowało potem w prokuraturze?

  • 62. Data: 2016-02-17 18:26:33
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

> [...]
    > się podsłuchu. Nie minęły 2 miesiące i w prokuraturze miał do
    > poczytania to co mówił przez telefon :-).

    Co tu tłumaczyć, wszystko składa się w logiczną całość. Koleś miał co
    czytać, więc uzasadnione były przypuszczenia, że *i* jego podsłuchują
    -- w Polsce robi się to zdecydowanie zbyt często, a tu nawet powody były.
    Więc podchodząc do sprawy statystycznie, jeśli ktoś mówi "i mnie też",
    to jest spore prawdopodobieństwo, że się nie myli. Paranoikami są
    dopiero ci, którzy "wiedzą" *kiedy* ich się podsłuchuje. Jest ich mniej
    od tych, którzy skarżą się na zakłócenia. A że teraz rozmawia się głównie
    przez komórki, to te ostatnie skargi są uzasadnione.

    --
    Jarek

  • 63. Data: 2016-02-18 16:35:26
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Wed, 17 Feb 2016 18:06:57 +0100, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Ale kiedy to bylo ?

    Rok temu oczywiście mówimy o komórkach.

    --
    Marek

  • 64. Data: 2016-02-18 18:39:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    On Wed, 17 Feb 2016 18:06:57 +0100, "J.F."
    >Rok temu oczywiście mówimy o komórkach.

    No coz, malo prawdopodobne, ale latwo sprawdzic.

    Kupic dwa tanie telefony, dwie karty prepaid, podzwonic miedzy soba i
    ponagrywac rozmowy,
    po czym z jednego z nich napisac na Twitterze "prezydent byl pijany"

    J.

  • 65. Data: 2016-02-20 10:36:00
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 17 Feb 2016 15:59:49 +0100, Tomasz Śląski napisał(a):

> [...]
    > tzw. obserwację w związku z tym, że reklamował rachunki. Rzecz działa
    > się na centrali K-66 i z tego co pamiętam, założenie takiej obserwacji
    > było dość upierdliwe, ale do zrobienia. W tamtych czasach rozliczano
    > jedynie z nabitych impulsów, bez wnikania jak i na czym zostały
    > wystukane, więc żeby klientowi PPTiT pokazać na jakich połączeniach je
    > nabił było konieczne indywidualne wdrożenie wspomnianego mechanizmu
    > obserwacji. Sądzę, że dla SB nie był to żaden problem, zapewne kilka
    > ładnych zestawików "obserwacyjnych" per centrala mieli.

    Mozliwe, a dla SB wszystko :-)

    Ktos wie jak to bylo zrobione ?
    Pamieci byly problemem, mikroprocesory tez ... drukareczka z
    wydrukiem, czy perforator tasmy ?

    J.

  • 66. Data: 2016-02-20 17:05:12
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-02-20 o 10:36, J.F. pisze:

    > Mozliwe, a dla SB wszystko :-)
    >
    > Ktos wie jak to bylo zrobione ?
    > Pamieci byly problemem, mikroprocesory tez ... drukareczka z
    > wydrukiem, czy perforator tasmy ?

    Ta-ta-ta-ta-ta-ta-cyk-ta-ta-ta-cyk-ta-ta-ta-ta-ta-ta
    -ta-ta...

    rejestrowanie numeru było razem z głosem, dekadowe. Zresztą
    pam-pam-pam-pam-pam (tonowe) też by się tak samo na taśmie nagrało.

  • 67. Data: 2016-02-22 11:26:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >rejestrowanie numeru było razem z głosem, dekadowe. Zresztą
    >pam-pam-pam-pam-pam (tonowe) też by się tak samo na taśmie nagrało.

    O tonowym wtedy nie moglo byc mowy, a impulsowe - ktos by to musial
    potem odsluchiwac i spisywac numery.
    Dla SB wszystko, ale my tu o normalnej dzialalnosci centrali.

    No i oczywiscie jest to dostepne od chwili zalozenia
    podsluchu/rejestratora, wczesniejsze polaczenia nie byly rejestrowane.

    J.

  • 68. Data: 2016-02-22 12:31:32
    Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>

    W dniu 2016-02-22 o 11:26, J.F. pisze:

    > O tonowym wtedy nie moglo byc mowy,

    Tonowe się w Polsce pojawiło w latach 70 wraz z centralami E10A. ZTCW
    tamte centrale mogły obsłużyć tonowe tylko na 5% linii (coś o mocy
    obliczeniowej komputera sterującego), więc przywilej szybszego
    wybierania był tylko dla wybranych, zwłaszcza, że RWT jeszcze w latach
    90 nie umiało wyprodukować tonowego aparatu, pakując wszędzie tą
    standardową klawiaturkę znaną z bratków, tulipanów itp.

    > No i oczywiscie jest to dostepne od chwili zalozenia
    > podsluchu/rejestratora, wczesniejsze polaczenia nie byly rejestrowane.

    Czyli z tego punktu widzenia, dzisiaj wszyscy mają założony permanentny
    podsłuch.

  • 69. Data: 2016-02-22 12:52:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Wójtowicz" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >latach 90 nie umiało wyprodukować tonowego aparatu, pakując wszędzie
    >tą standardową klawiaturkę znaną z bratków, tulipanów itp.

    A w latach 70-87 tarcze numerowa :-)

    >Czyli z tego punktu widzenia, dzisiaj wszyscy mają założony
    >permanentny podsłuch.

    No, rejestrator polaczen. Tresci rozmow sie jeszcze permanentnie nie
    zapisuje, przynajmniej w RP.
    I tresci SMS tez chyba jeszcze nie zapisuje - tylko sam fakt wyslania
    (kiedy, do kogo) .

    J.

  • 70. Data: 2016-02-24 02:55:49
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2016-02-22 12:52, J.F. pisze:
    > I tresci SMS tez chyba jeszcze nie zapisuje - tylko sam fakt wyslania
    > (kiedy, do kogo).

    Obawiam się, że jednak się zapisuje.

    K.

    --