  • 51. Data: 2016-02-16 18:30:28
    Temat: Re: Cięcie kabli
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 16 Feb 2016 17:53:54 +0100, nadir napisał(a):
    > No bo generalnie podsłuchuje/nagrywa się konkretnego abonenta.

    W normalnych warunkach w wolnym panstwie.
    W stanie wojennym troche inaczej.

    > A tu nie jest tak prosto, bo trzeba albo podsłuchiwać wszystko i
    > wszystkich albo znać łącze i szczelinę czasową po której będzie
    > prowadzona konkretna rozmowa, trudne nawet obecnie do wykonania.

    No wszystkie rozmowy chcemy podsluchiwac :-)
    I dobrze byloby wiedziec kto z kim rozmawia.
    Trudnosci oczywiscie przewiduje ... ale w 1981 byly juz szczeliny ?

    > I tak dokładnie się to dzisiaj odbywa, nikt nie bawi się w podłączanie
    > kabelków i magnetofonów. Można na swoje biurko przekierować wszystkie
    > połączenie konkretnego abonenta podłączonego do centrali odległej o
    > 300km, nie ruszając się przy tym z biura.

    No ale my o technice PRL 1981

    > Chodzi Ci o to, że ktoś ciągle słucha a nagrywa tylko to co istotne?

    Raczej nagrywa stale, potem odsluchuje, a jak cos ciekawego to
    interweniuje dalej.

    J.

  • 52. Data: 2016-02-16 22:59:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-16 o 18:30, J.F. pisze:

    > W normalnych warunkach w wolnym panstwie.
    > W stanie wojennym troche inaczej.

    Pewnie nie jednemu się marzy podsłuchiwanie wszystkich i wszędzie ale
    potem trzeba to jeszcze przesłuchać i tu wychodzą problemy kadrowe.
    Jak podsłuchujących będzie więcej jak podsłuchiwanych, to da się zrobić.

    > No wszystkie rozmowy chcemy podsluchiwac :-)

    j.w.
    Dlatego wcale nie wydaje mi się taki absurdalny pomysł, że ktoś chciał
    "zagęścić" ruch przez zminimalizowanie aktywnych/działających telefonów.

    > I dobrze byloby wiedziec kto z kim rozmawia.

    W ramach ruchu automatycznego, w tamtych czasach było to praktycznie
    niemożliwe do zrealizowania. No chyba że rozmowa była wystarczająco
    długa i na wszystkich centralach po drodze obsługa chciała/musiała
    babrać się wyszukiwanie połączeń tych połączeń, to wtedy tak. Ale to
    rzeźba w gównie, dlatego nikt się w to raczej nie babrał.

    > Trudnosci oczywiscie przewiduje ... ale w 1981 byly juz szczeliny ?

    Podejrzewam że łącza między większymi miastami działały już wtedy z
    wykorzystaniem cyfrowych krotnic TCK, mniejsze miasta i miasteczka
    pewnie nadal chodziły na telefonii nośnej. Ale i tam trzeba było znaleźć
    konkretny kanał, który zajął podsłuchiwany. Więc problemy podobne.

    > No ale my o technice PRL 1981

    A to przepraszam.;)

  • 53. Data: 2016-02-17 09:06:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    >potem trzeba to jeszcze przesłuchać i tu wychodzą problemy kadrowe.
    >Jak podsłuchujących będzie więcej jak podsłuchiwanych, to da się

    Niekoniecznie, bo wszak tylko niektore kobiety bez przerwy gadaja :-)
    Takie telefony to moze byc dobry punkt, bo ile wygadujesz - 200, 500,
    1000 minut miesiecznie ?

    I to teraz, za PRL bylo mniej (choc impulsow nie bylo).

    Poza tym niekoniecznie trzeba wszystko podsluchiwac - taki losowy
    podsluch moze jednak na cos trafic.

    >Dlatego wcale nie wydaje mi się taki absurdalny pomysł, że ktoś
    >chciał "zagęścić" ruch przez zminimalizowanie aktywnych/działających
    >telefonów.

    No ale widzisz - najpierw wylaczyli wszystkie, a potem wlaczali dosc
    sukcesywnie.

> [...]
    >babrać się wyszukiwanie połączeń tych połączeń, to wtedy tak. Ale to
    >rzeźba w gównie, dlatego nikt się w to raczej nie babrał.

    Tak sie spodziewam, ale przeciez jakies informacje do kogo te
    polaczenie musialo byc przekazywane.
    Nagrywac :-)

> [...]
    >pewnie nadal chodziły na telefonii nośnej. Ale i tam trzeba było
    >znaleźć konkretny kanał, który zajął podsłuchiwany. Więc problemy

    Do krotnicy jak rozumiem zwykle kabelki dochodza :-)

    J.

  • 54. Data: 2016-02-17 12:01:28
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2016-02-16 o 09:32, J.F. pisze:

    > IMO - to ciekawe byloby tez posluchanie wszystkiego jak leci. Niech co
    > setna rozmowa bedzie interesujaca dla urzedu ... :-)

    Tu parę ciekawostek rodem z PRL:

    http://starybezpiek.blogspot.com/2015/06/Sluzba-Bezp
    ieczenstwa-Podsluch-telefoniczny-Metadane.html

    ;-)

    --
    Ślązak

  • 55. Data: 2016-02-17 12:02:42
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 2016-02-17 o 09:06, J.F. pisze:

    > Do krotnicy jak rozumiem zwykle kabelki dochodza :-)

    Oczywiście, ale nadal musisz wszystkie kanały podsłuchiwać, bo nie da
    się z góry przewidzieć, który zajmie interesujący cię delikwent.

  • 56. Data: 2016-02-17 12:12:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "nadir" napisał w wiadomości grup
    pl...

    >Oczywiście, ale nadal musisz wszystkie kanały podsłuchiwać, bo nie da
    >się z góry przewidzieć, który zajmie interesujący cię delikwent.

    No - chce, ale po to ta szafa z wieloma magnetofonami :-)

    A w sumie mozna by podsluchiwac i nie wszystkie - jesli celem jest
    wychwytywanie losowe nieprawomyslnych tresci.

    J.

  • 57. Data: 2016-02-17 14:52:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" napisał w wiadomości grup

    >Tu parę ciekawostek rodem z PRL:
    >http://starybezpiek.blogspot.com/2015/06/Sluzba-Bez
    pieczenstwa-Podsluch-telefoniczny-Metadane.html
    >;-)

    Prawda to ?
    Billingi rozmow lokalnych w 1981 ... no, moze w 1989. Ale nie -
    wynikaloby ze raczej 1980.
    Fakt, ze na linii podsluchiwanej, to mogli i rejestrator wybranych
    numerow dostawic ... byly juz ?

    No i skonczylaby bezpieka na takim "ustawieniu" obywatela, czy
    pociagnela dalej - a kto dzwonil, a po co, a do kogo jeszcze dzwonil

    J.

  • 58. Data: 2016-02-17 15:59:49
    Od: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>

    W dniu 2016-02-17 o 14:52, J.F. pisze:

> [...]
    > wynikaloby ze raczej 1980.
    > Fakt, ze na linii podsluchiwanej, to mogli i rejestrator wybranych

    Powiem tak - we wczesnych latach 80 mój Ojciec miał regularnie zakładaną
    tzw. obserwację w związku z tym, że reklamował rachunki. Rzecz działa
    się na centrali K-66 i z tego co pamiętam, założenie takiej obserwacji
    było dość upierdliwe, ale do zrobienia. W tamtych czasach rozliczano
    jedynie z nabitych impulsów, bez wnikania jak i na czym zostały
    wystukane, więc żeby klientowi PPTiT pokazać na jakich połączeniach je
    nabił było konieczne indywidualne wdrożenie wspomnianego mechanizmu
    obserwacji. Sądzę, że dla SB nie był to żaden problem, zapewne kilka
    ładnych zestawików "obserwacyjnych" per centrala mieli.

    --
    Ślązak

  • 59. Data: 2016-02-17 17:49:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 15 Feb 2016 19:02:42 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > Tak przy okazji, cały czas jest mnóstwo paranoików, którzy "wiedzą
    > kiedy są podsłuchiwani". "Bo słyszałem taki charakterystyczny
    trzask,
    > przecież umiem to rozpoznać", "bo nagle zrobiło się ciszej". Nie da
    > im sie wytłumaczyć, że nie na tym to polega, że nie tak to się robi,
    > że wystarczy sprzężenie przez maleńki kondensatorek, duży rezystor,
    > czy nawet zbliżenie drucików, by dało się nagrać. Oni Wiedzą Swoje.

    To wytłumacz dlaczego u takich co słyszą takie rzeczy faktycznie
    okazuje się później, że byli podsłuchiwani. Też tak nabijałem się z
    kolegi, który skarżył się na takie zakłócenia mówiąc że obawia się
    podsłuchu. Nie minęły 2 miesiące i w prokuraturze miał do
    poczytania to co mówił przez telefon :-).

    --
    Marek

  • 60. Data: 2016-02-17 18:06:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    >podsłuchu. Nie minęły 2 miesiące i w prokuraturze miał do
    >poczytania to co mówił przez telefon :-).

    Ale kiedy to bylo ?

    Dawniej, to moze i faktycznie aparatura podsluchowa dawala jakies
    slyszalne odglosy.
    Teraz przekierowanie strumienia cyfrowego nie da sie zauwazyc ...
    chyba nie :-)

    J.