    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Cięcie kabli
    Date: Mon, 15 Feb 2016 12:44:14 +0100

    Pan J.F. napisał:

    > w firmach siedziala Solidarnosc :-)

    Później siedziała już nie w firmach, tylko w specjalnych ośrodkach.

    > Tak swoja droga ten czas to chyba na podlaczenie tego "rozmowa
    > kontrolowana. To chyba nie takie proste ?

    I na podłączenie samego kontrolowania. Kedyś o tym tu wspominałem, już
    jesienią 1980 roku studenci PW mieli praktyki w zakładach Mera-cośtam.
    Robili tam aparaturę do rejestracji rozmów (co się okazało później, bo
    nikt nie mówił do czego to). Takie duże szafy z wieloma magnetofonami
    kasetowymi z możliwością zdalnego włączania każdego z osobna.

    > A to nie wiem. Linie mialy chyba uprawnione instytucje i wylaczac
    > ich nie nalezalo.

    Nikogo nie należało wyłączać, takie jest moje zdanie. A jednak
    zrobiono to. Zaś co do linii dzierżawionych, to wcale nie było
    tak, że tylko instytucje. O numer w centrali było znacznie
    trudniej niż o kawałek kabla. W miejscowości centrala mogła
    mieć pojemność stu numerów, wszystkie wykorzystane. Ale dało
    się "załatwić" połączenie wspólne z innym abonentem, nawet kilka
    ulic dalej.

    > Wojsko mialo tez chyba swoich specjalistow od central, w koncu
    > sami jakies mieli - ale w ilosci chyba daleko niewystarczajacej.

    Mam swoje zdanie na temat wojskowych "specjalistów". W liceum
    lekcje przysposobienia obronnego miałem z emerytowanym (dopiero
    co) pułkownikiem. Z dumą pokazywał te telefony na korbkę, czuło
    się, że automatyczne cywilne centrale postrzega jako przejaw
    zniewieścienia. Taki typowy pułkownik LWP.

    Jarek

    --
    Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.