-
41. Data: 2009-04-19 20:53:45
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>> Ale po co ? Dyskusja zaczela sie od tego iz w nowe motocykle
>> (spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji spalin, maja duzo
>> wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy - nastawy
>> zasilania, katalizatory, tlumiki) sa gorsze od starych.
>
> Bzdura. Nie umiesz czytac ze zrozumieniem.
> Cytuje (sam siebie):
> "Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji
> spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy
> (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki)."
>
> Tak wiec aby te ukryte moce uaktywnic nalezy pogrzebac przy dolocie i
> przy wydechu.
>
Pytanie po co ? Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w
sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac". Uwazam iz
jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci
odpowiada.
>> Wiec pisze ze nie sa.
>> Lepiej miec nowe 2000 cm3 spelniajace wszystkie normy niz "oddlawione"
>> stare 1500 cm3. (osiagi moga byc podobne).
>
> Ale lepiej ze niby co ? Ja uwazam ze lepiej miec oddlawione 1000 ccm niz
> zdlawione 1000 ccm w TYM SAMYM motocyklu. I o tym jest dyskusja.
>
Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH. A jesli
uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....
Pozdr
Marek
-
42. Data: 2009-04-19 20:57:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
>
> Pytanie po co ?
Bo niektorzy lubia akurat te motocykle ktore maja ?
> Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w
> sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac".
j.w.
>Uwazam iz jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci
> odpowiada.
Aha. To ja nie mam wiecej pytan do tego Pana. BTW. Kiedy sobie w koncu
kupisz motocykl ?
> Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.
Grzebanie w elektronice i zwiekszanie toksycznosci spalin ktore tu
proponowales to nie lapia sie pod te koszty ?
> A jesli uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....
Jechales i wiesz ?
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
43. Data: 2009-04-19 20:58:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Karambol pisze:
> Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.
Najlepsze ze jego tez nie stac/nie ma odwagi wiec tak sobie teoretyzuje :)
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
44. Data: 2009-04-19 20:58:41
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: "Karambol" <m...@w...pl>
> Pytanie po co ? Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w
> sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac". Uwazam iz jak
> Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci
> odpowiada.
Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.
--
Karambol
KTM LC4 620 EGS-E
http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl
-
45. Data: 2009-04-19 21:07:30
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.
Tak mi sie jeszcze przypomnialo...
Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe. Dla autobusu (z
wiekszym spalaniem) wspolczynnik ten jest jeszcze mniejszy. A przy tym
coraz wiecej jest autobusow napedzanych ekologicznym gazem ziemnym. O
pociagu osobowym na prad nie wspomne przez grzecznosc.
Do tego dochodzi ilosc pojazdow potrzebnych do przewiezienia tej samej
ilosci czlowiekow. Tu pociag bije na glowe wszystkie inne. Motocykl
przegrywa na calej linii.
Wiec po co sie udzielasz na grupie motocyklowej zamiast na grupie
milosnikow kolejnictwa ? Misja jakas ?
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/
-
46. Data: 2009-04-19 21:14:24
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>
>> Juz napisalem. Zwiekszyc stopien sprezania zwiekszyc dawke paliwa.
>
> I co dalej ? Co na to ekologia, katalizator, wydech itp ?
>
Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.
>> Ale jak sam napisales jestem teoretykiem (tyle ze nie internetowym).
>
> No wlasnie widze ze czysta teoria w oderwaniu od rzeczywistosci. Bo z
> tego co pamietam to mowa od poczatku byla o ekologii i halasie. A Ty,
> jak dotychczas, probujesz halas zwiekszyc i atmosfere popsuc.
>
Jestes pewien ? Trzeba by wszystko dobrze policzyc, nie sadze aby ktorys
z nas dysponowal danymi i modelami ktore sa do tego potrzebne.
Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.
Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa
elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.
Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.
Pozdr
Marek
-
47. Data: 2009-04-19 21:22:33
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Karambol pisze:
>
>> Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.
>
> Najlepsze ze jego tez nie stac/nie ma odwagi wiec tak sobie teoretyzuje :)
>
>
Jestes znowu w bledzie. W archiwum mozesz zobaczyc czym jezdze.
Pozdr
Marek
-
48. Data: 2009-04-19 21:33:09
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Marek Borowski <m...@l...pl>
Kuczu wrote:
> Marek Borowski pisze:
>>
>> Pytanie po co ?
>
> Bo niektorzy lubia akurat te motocykle ktore maja ?
>
Jest to jakis argument.
>> Uwazam iz jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz
>> taki jaki Ci odpowiada.
>
> Aha. To ja nie mam wiecej pytan do tego Pana. BTW. Kiedy sobie w koncu
> kupisz motocykl ?
>
W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo interesuje
to jezdze od 3 lat, zas motocyklami sie interesuje od poczatku lat 90tych.
>
>> Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.
>
> Grzebanie w elektronice i zwiekszanie toksycznosci spalin ktore tu
> proponowales to nie lapia sie pod te koszty ?
>
>> A jesli uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....
>
> Jechales i wiesz ?
>
Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w stanie
sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.
> Tak mi sie jeszcze przypomnialo...
>
> Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
> Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
> daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
> osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe. Dla autobusu (z
> wiekszym spalaniem) wspolczynnik ten jest jeszcze mniejszy. A przy tym
> coraz wiecej jest autobusow napedzanych ekologicznym gazem ziemnym. O
> pociagu osobowym na prad nie wspomne przez grzecznosc.
>
> Do tego dochodzi ilosc pojazdow potrzebnych do przewiezienia tej samej
> ilosci czlowiekow. Tu pociag bije na glowe wszystkie inne. Motocykl
> przegrywa na calej linii.
>
> Wiec po co sie udzielasz na grupie motocyklowej zamiast na grupie
> milosnikow kolejnictwa ? Misja jakas ?
>
Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic
dla srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?
Pozdr
Marek
-
49. Data: 2009-04-19 21:52:39
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>
On Sun, 19 Apr 2009 23:07:30 +0200, Kuczu <p...@j...pl>
wrote:
[...]
> Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
> Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
> daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
> osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe.
Tylko że samochody zwykle przewożą 1 albo 2 pasażerów, a nie 5. :-)
Aż mnie zaciekawiłeś i postanowiłem poświęcić parę minut na wyguglanie,
jakie jest średnie obłożenie samochodu pasażerskiego w Europie.
Według http://www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/p
age029.html
na początku lat 70tych wynosiły średnio 2,0-2,1 pasażera na samochód,
w latach 90tych spadły do 1,5-1,6 i dalej spadają, w wyniku redukcji
średniego rozmiaru domostwa połączonej ze wzrostem ilości posiadanych
samochodów.
Przy czym w mieście to jest 1,3 pasażera na samochód a na dużą odległość
1,8.
Biorąc pod uwagę, że większość samochodów ma większe spalanie od
motocykli, plus stoją w korkach emitując bez sensu spaliny to jednak
motocykle wygrywają. Zwłaszcza że totalny wpływ na środowisko to również
koszt wyprodukowania i transportu, który w przypadku motocykli jest
niższy. :-)
Leslie
--
Leszek 'Leslie' Karlik
-
50. Data: 2009-04-20 06:11:20
Temat: Re: Cichy elektryczny cross
Od: Kuczu <p...@j...pl>
Marek Borowski pisze:
> Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.
O tym juz Zbigi pisal. Jestes w mylnym bledzie jesli sadzisz ze to
poprawi osiagi silnika.
> Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
> czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.
Nastepny ktory uwaza ze elektronika pozwoli oszukac fizyke.
> Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa
> elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.
Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje
konstrukcje motocykla, zwieksza jego ciezar i awaryjnosc.
> Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.
A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej
przepustnicy ?
--
Kuczu
LOUD PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C
http://www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/