  • 41. Data: 2009-04-19 20:53:45
    Temat: Re: Cichy elektryczny cross
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > Bzdura. Nie umiesz czytac ze zrozumieniem.
    > Cytuje (sam siebie):
    > "Seryjne motocykle, spelniajace restrykcyjne normy halasu i emisji
    > spalin, maja duzo wiekszy potencjal zdlawiony wlasnie przez te normy
    > (nastawy zasilania, katalizatory, tlumiki)."
    >
    > Tak wiec aby te ukryte moce uaktywnic nalezy pogrzebac przy dolocie i
    > przy wydechu.

    Pytanie po co ? Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w
    sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac". Uwazam iz
    jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci
    odpowiada.

    > Ale lepiej ze niby co ? Ja uwazam ze lepiej miec oddlawione 1000 ccm niz
    > zdlawione 1000 ccm w TYM SAMYM motocyklu. I o tym jest dyskusja.

    Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH. A jesli
    uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....

    Pozdr

    Marek

  • 42. Data: 2009-04-19 20:57:39
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Pytanie po co ?

    Bo niektorzy lubia akurat te motocykle ktore maja ?

    > Jesli nowe motocykle sa tak samo dobre lub lepsze (w
    > sensie osiagow) od starych to po co je na sile "ulepszac".

    j.w.

    >Uwazam iz jak Ci motocykl nie odpowiada idziesz do salonu i kupujesz taki jaki Ci
    > odpowiada.

    Aha. To ja nie mam wiecej pytan do tego Pana. BTW. Kiedy sobie w koncu
    kupisz motocykl ?

    > Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.

    Grzebanie w elektronice i zwiekszanie toksycznosci spalin ktore tu
    proponowales to nie lapia sie pod te koszty ?

    > A jesli uwazasz ze 200 KM w nowym VMax to za malo to ja przepraszam.....

    Jechales i wiesz ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 43. Data: 2009-04-19 20:58:39
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Karambol pisze:

    > Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.

    Najlepsze ze jego tez nie stac/nie ma odwagi wiec tak sobie teoretyzuje :)

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 44. Data: 2009-04-19 20:58:41
    Od: "Karambol" <m...@w...pl>

> [...]
    > odpowiada.

    Mnie nie stac, ja pogrzebie w gazniku, wymienie wydech i mam po kosztach.

    KTM LC4 620 EGS-E
    http://pl.youtube.com/user/MarcinKabat
    http://pl.youtube.com/user/luckykabatpl

  • 45. Data: 2009-04-19 21:07:30
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Kosztem srodowiska i innych uzytkownikow drog PUBLICZNYCH.

    Tak mi sie jeszcze przypomnialo...

    Zdajes sobie sprawe ze motocykl to najmniej ekologiczny pojazd ?
    Spalanie rzedu 7l/100 km przy max 2 osobach przewozonych jednoczesnie
    daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
    osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe. Dla autobusu (z
    wiekszym spalaniem) wspolczynnik ten jest jeszcze mniejszy. A przy tym
    coraz wiecej jest autobusow napedzanych ekologicznym gazem ziemnym. O
    pociagu osobowym na prad nie wspomne przez grzecznosc.

    Do tego dochodzi ilosc pojazdow potrzebnych do przewiezienia tej samej
    ilosci czlowiekow. Tu pociag bije na glowe wszystkie inne. Motocykl
    przegrywa na calej linii.

    Wiec po co sie udzielasz na grupie motocyklowej zamiast na grupie
    milosnikow kolejnictwa ? Misja jakas ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!

  • 46. Data: 2009-04-19 21:14:24
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > I co dalej ? Co na to ekologia, katalizator, wydech itp ?

    Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.

    > No wlasnie widze ze czysta teoria w oderwaniu od rzeczywistosci. Bo z
    > tego co pamietam to mowa od poczatku byla o ekologii i halasie. A Ty,
    > jak dotychczas, probujesz halas zwiekszyc i atmosfere popsuc.

    Jestes pewien ? Trzeba by wszystko dobrze policzyc, nie sadze aby ktorys
    z nas dysponowal danymi i modelami ktore sa do tego potrzebne.

    Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
    czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.

    Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa
    elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.

    Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.

    Pozdr

    Marek

  • 47. Data: 2009-04-19 21:22:33
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > Najlepsze ze jego tez nie stac/nie ma odwagi wiec tak sobie teoretyzuje :)

    Jestes znowu w bledzie. W archiwum mozesz zobaczyc czym jezdze.

    Pozdr

    Marek

  • 48. Data: 2009-04-19 21:33:09
    Od: Marek Borowski <m...@l...pl>

    Kuczu wrote:

    > Bo niektorzy lubia akurat te motocykle ktore maja ?

    Jest to jakis argument.

    > Aha. To ja nie mam wiecej pytan do tego Pana. BTW. Kiedy sobie w koncu
    > kupisz motocykl ?

    W zasadzie mialem olac to pytanie ale jesli Cie to tak bardzo interesuje
    to jezdze od 3 lat, zas motocyklami sie interesuje od poczatku lat 90tych.

    > Grzebanie w elektronice i zwiekszanie toksycznosci spalin ktore tu
    > proponowales to nie lapia sie pod te koszty ?

    > Jechales i wiesz ?

    Jezdze motocyklem 100 KM, w zupelnosci mi to wystarcza i jestem w stanie
    sobie wyobrazic jak sie zachowuje 2x tyle.

> [...]
    > przegrywa na calej linii.
    >
    > Wiec po co sie udzielasz na grupie motocyklowej zamiast na grupie

    Zadna misja, nie lubie halasu i tyle a poza tym jesli mozna cos zrobic
    dla srodowiska nie rezygnujac z prawie niczego to czemu nie ?

    Pozdr

    Marek

  • 49. Data: 2009-04-19 21:52:39
    Od: "Leszek Karlik" <l...@h...pl>

    On Sun, 19 Apr 2009 23:07:30 +0200, Kuczu <p...@j...pl>
    wrote:

    [...]
> [...]
    > daje 3,5l na glowe do pokonania 100 km. Auto z tym samym spalaniem i 5
    > osobami na pokladzie to juz tylko 1,4 litra na glowe.

    Tylko że samochody zwykle przewożą 1 albo 2 pasażerów, a nie 5. :-)
    Aż mnie zaciekawiłeś i postanowiłem poświęcić parę minut na wyguglanie,
    jakie jest średnie obłożenie samochodu pasażerskiego w Europie.

    Według http://www.eea.europa.eu/publications/ENVISSUENo12/p
    age029.html
    na początku lat 70tych wynosiły średnio 2,0-2,1 pasażera na samochód,
    w latach 90tych spadły do 1,5-1,6 i dalej spadają, w wyniku redukcji
    średniego rozmiaru domostwa połączonej ze wzrostem ilości posiadanych
    samochodów.

    Przy czym w mieście to jest 1,3 pasażera na samochód a na dużą odległość
    1,8.

    Biorąc pod uwagę, że większość samochodów ma większe spalanie od
    motocykli, plus stoją w korkach emitując bez sensu spaliny to jednak
    motocykle wygrywają. Zwłaszcza że totalny wpływ na środowisko to również
    koszt wyprodukowania i transportu, który w przypadku motocykli jest
    niższy. :-)

    Leslie
    --
    Leszek 'Leslie' Karlik

  • 50. Data: 2009-04-20 06:11:20
    Od: Kuczu <p...@j...pl>

    Marek Borowski pisze:

    > Wiekszy tlumnik, wiekszy katalizator.

    O tym juz Zbigi pisal. Jestes w mylnym bledzie jesli sadzisz ze to
    poprawi osiagi silnika.

    > Poza tym ja pisalem o glownie o wstawieniu elektroniki ktora (dzieki
    > czujnikom) bedzie sterowala optymalnie wtryskiem. - to jest ekologiczne.

    Nastepny ktory uwaza ze elektronika pozwoli oszukac fizyke.

    > Ilosc powietrza, Ilosc Paliwa, Kat zaplonu, Faza rozrzadu - to sa
    > elementy ktorymi mozna sterowac i dopasowac je w zaleznosci od potrzeb.

    Alez oczywiscie. Tyle ze to niewspomiernie do zyskow komplikuje
    konstrukcje motocykla, zwieksza jego ciezar i awaryjnosc.

    > Stary przyklad wylaczenie wtrysku przy hamowaniu silnikiem.

    A gaznik to tak wiele mieszanki podaje przy calkowicie zamknietej
    przepustnicy ?

    --
    Kuczu
    LOUD PIPES SAVE LIVES !!