  • Data: 2011-01-10 16:32:35
    Temat: Re: Chyba wypowiedz hibernatusa.
    Od: Jester <j...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 10/01/2011 5:18 PM, Marek Wyszomirski wrote:

    > Z czego te confetti? Z żelatyny która odpadła z odbitek zmieszanej z
    > resztkami pogryzionego przez myszy papieru?

    W życiu nie widziałem filmu, z którego odpada żelatyna. Natomiast płyty
    CD, które są gdzieniegdzie przeźroczyste - owszem, ostatnio dość często.
    Głównie te młodsze, bo 10-letnie są nie do zdarcia...

    > Z tym odczytaniem może nie być łatwo - szczególnie w przypadku
    > materiałów kolorowych. Barwniki stosowane w emulsjach nie są wieczne,
    > żelatyna też ulega degradacji w przypadku niewłaściwych warunków
    > przechowywania.

    W przypadku niewłaściwego przechowywania to wszystko szlag trafi bardzo
    szybko.
    <http://www.shorpy.com/node/119?size=_original> - zdjęcie ma prawie 70
    lat. Nikt mnie nie przekona, że po następnych 30 zniknie bez śladu.

    Odbitki czy wydruki też nie są wieczne - czytałem, że
    > jednym z większych problemów przy przechowywaniu współczesnych zbiorów
    > bibliotecznych jest jakość stosowanego obecnie do druku książek papieru
    > - po kilkudziesięciu latach przechowywania zaczyna on się rozsypywać...

    Nowe książki (mam na myśli beletrystykę) żółkną w zasadzie po wyjściu z
    księgarni, po 3-4 latach wyglądają jak używane serwetki...