  • Data: 2011-01-07 14:29:10
    Temat: Re: Chyba wypowiedz hibernatusa.
    Od: cichybartko <c...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    Próbowałem przeczytać ten magiczny wątek ale dałem sobie spokój,
    totalny nonsens. Niech o kondycji analoga świadczy chociażby ilość
    zaprezentowanych fotografii na pl.rec.foto. Z tego co widzę to ostatni
    materiał, zresztą świetny jakościowo to zdjęcia Marka Wyszomirskiego,
    problem w tym że to fotografie wykonane cyfrą ;). Ciekawe jest to że
    Marek używa wszystkich możliwych form publikacji, czyli forma cyfrowa
    na www, wydruk mało formatowy i odbitki, oraz większe powiększenia na
    potrzeby wystawiennicze.
    Teraz moglibyśmy pytać Marka dlaczego wybrał cyfrę, tym samy w pewnym
    momencie zaczniemy kopać leżącego analoga. A nie o to mi chodzi, po
    prostu chce zaznaczyć że ostatnim ciekawym materiałem i to trudnym
    technicznie opublikowanym na pl.rec.foto jest materiał cyfrowy.
    W fotografii nie jest ważna technologia w jakiej pracujemy ale efekt
    końcowy jaki otrzyma odbiorca.
    Teraz należy sobie zadać pytanie kim jest ten odbiorca i co się dla
    niego liczy.
    Czy jest to temat fotografii i jak został ujęty, a może jakość
    techniczna fotografii, czy priorytetem jest ideologia stojąca za
    procesem powstawania fotografii.
    Nie należy zapominać o medium docelowym za pomocą którego dotrzemy do
    naszego odbiorcy.
    Teraz możemy sobie zadać pytanie czy faktycznie aż tak bardzo nas
    interesuje różnica między świetnie a ciut lepiej niż świetnie. Potem
    dokonujemy wyboru między wygoda podczas realizacji projektu, a może
    jednak wolimy zostać ostatnim wojującym jedi ale mimo woli temat
    zostaje zdominowany przez technologię, ba tworzymy z tej technologi
    jeden z atutów naszych zdjęć.
    Podsumowując, okopując się po stronie którejś z technologii.
    Zatracając się w niej, zapominamy o najważniejszym elemencie
    cechującym świetną fotografię a mianowicie temat i to jak go ujmujemy.
    Dlatego dziś na forach jest masa świetnych technicznie zdjęć tylko
    brakuje świeżości, ciągle ma się wrażenie że już się to widziało i to
    kilka razy.

    Pozdrawiam,
    Bartosz.