-
Data: 2012-05-21 23:18:47
Temat: Re: Chowana tablica
Od: Tekus <t...@t...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2012-05-21 11:50, Marcin N pisze:
> W dniu 2012-05-21 10:31, Andrzej Lawa pisze:
>
>> Ale do firmy przyszła kiedyś urocza parka: 60/50 i 52/50 (czyli
>> przekroczenie o 2km/h - toż bardziej niebezpieczne będzie jeżdżenie z
>> wzrokiem wlepionym w cyferblat, żeby nawet pół km/h nie przekroczyć!).
>> Dodatkowy smaczek - oba pomiary były w odstępie 50 sekund. Łobuzy
>> postawili skrzynki przed skrzyżowaniem i na poprzecznej za skrzyżowaniem.
>
> Ten drugi oczywiście do odrzucenia.
> Pierwszy przy obecnych przepisach też bezkarny.
>
> Nie bójcie się pisać odwołań od pism ze straży.
> Pamiętajcie, że oni nie przysyłają mandatów, tylko propozycje przyznania
> się do winy, na podstawie której potem przyślą mandat.
>
> Rozumiem, że takie pismo do SM to nie to samo, co anonimowe
> obsmarowywanie innych na grupie dyskusyjnej, ale warto zebrać się na
> odwagę.
Ano właśnie - pisać. Oto przykład:
Miasto, data
Imię i nazwisko
adres
Do
Komendanta /nazwa instytucji/
adres
P R O Ś B A
Szanowny Panie Komendancie,
W dniu /data zdarzenia/ o godz. XX.XX zostało zrobione zdjęcie rzekomo
mojego pojazdu o numerze /numer rejestracyjny/ oraz przesłano
dokumentację na mój adres. Jednakże obawiam się, że przesłana
dokumentacja jest niestety niekompletna, a co za tym idzie obawiam się
również, że wykazany na zdjęciu z fotoradaru pomiar prędkości może
niestety nie być prawidłowy, o ile na zdjęciu został faktycznie
uwieczniony mój pojazd. Bardzo chciałbym pomóc Panu Komendantowi w
ustaleniu sprawcy wykroczenia, ale najpierw proszę o rozwianie wszelkich
moich wątpliwości.
Ale do rzeczy:
1. Oświadczam zgodnie z prawdą, iż nie wiem czy na zdjęciu został
uwieczniony mój pojazd, gdyż po polskich drogach porusza się wiele
pojazdów podobnych do tych z przesłanego przez Państwa zdjęcia,
natomiast tablice rejestracyjne są elementem łatwo wymienialnym i można
je bez problemu podrobić i zamontować w innym pojeździe. Moje
wątpliwości mogłyby zostać rozwiane w przypadku umożliwienia porównania
znaków szczególnych pojazdu jak numer identyfikacyjny pojazdu czy numer
silnika z danymi w dowodzie rejestracyjnym mojego pojazdu, tak jak to
jest sprawdzane na przeglądach okresowych. Nie wspomnę już o tym, że na
zdjęciu nie widać /ani marki ani modelu pojazdu ani rodzaju nadwozia/, a
także nie mam możliwości sprawdzenia koloru pojazdu, co budzi moje
wątpliwości czy to faktycznie jest mój pojazd. Tutaj jednak poproszę o
przesłanie zdjęcia w wyższej rozdzielczości (i jeśli to możliwe w
kolorze), co niewątpliwie pozwoli na rozpoznanie pewnych cech
szczególnych sfotografowanego pojazdu, natomiast nie ulega wątpliwości,
że większość /samochodów, motocykli/ wygląda podobnie (szczególnie w
perspektywie zdjęcia ,,od tyłu" / ,,z przodu"), więc i mój samochód /
motocykl jest podobny do tego pojazdu ze zdjęcia. Dlatego też zwracam
się z uprzejmą prośbą o przesłanie fotografii w wysokiej rozdzielczości
i w kolorze - rozpoznanie cech szczególnych mojego pojazdu, oraz
niewykadrowanej, żeby mieć pewność, że na oryginalnym zdjęciu nie
znajduje się inny pojazd, którego ewentualna obecność mogłaby
zafałszować pomiar prędkości.
2. Poproszę o przesłanie dokumentu uprawniającego /nazwa instytucji i
miasto/ do użycia fotoradaru marki /nazwa marki fotoradaru/ o numerze
/numer fotoradaru/ w dniu /data zdarzenia/ na /lokalizacja
sfotografowanego zdarzenia/ lub podanie odpowiednich aktów prawnych, na
mocy których /nazwa instytucji i miasto/ dokonała pomiaru prędkości. A
także dokumentu zezwalającego /nazwa instytucji i miasto/ na prowadzenie
pomiarów w lokalizacji umiejscowienia fotoradaru przy użyciu radarowego
przyrządu kontroli prędkości, wydaną i podpisaną przez odpowiedzialnego
za ten rejon Komendanta Policji na wskazany czas kontroli (Ustawa prawo
o ruchu drogowym Dz. U. z 2005 r. nr 108, poz. 908, z późniejszymi
zmianami).
3. Poproszę o podanie dokładnego adresu umiejscowienia fotoradaru w dniu
/data zdarzenia/ na /lokalizacja sfotografowanego zdarzenia/.
4. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej, iż zgodnie z
przepisami prawnymi obowiązującymi od 1 lipca 2011 r. strefa pomiaru
prędkości była oznaczona znakiem D-51. a urządzenie fotoradaru było
oznaczone kolorem żółtym.
5. Poproszę o przesłanie dokumentu legalizacji wtórnej oraz
ponownej/kolejnej/okresowej urządzenia użytego w czasie pomiaru.
6. Poproszę o przesłanie dokumentacji potwierdzającej brak występowania
zakłóceń mechanicznych, elektromagnetycznych i innych mających wpływ na
dokonywanie pomiaru przez radarowy przyrząd pomiaru prędkości wydany
przez właściwy Okręgowy Urząd Miar w formie oficjalnego pisma np.
świadectwa legalizacji miejsca dokonywania pomiaru lub świadectwa
homologacji miejsca dokonywania kontroli. Prośbę swoją motywuję faktem,
iż miejsce pomiaru prędkości musi spełniać wymagania wskazane w
Rozporządzeniu Ministra Gospodarki z dnia 9 listopada 2007 r. w sprawie
wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdów w ruchu drogowym.
7. Poproszę o przesłanie informacji na temat sytuacji meteorologicznej w
dniu /data zdarzenia/ (ze szczególnym uwzględnieniem godzin /zakres
godzinowy przed i po godzinie zdarzenia/), która również ma wpływ na
wynik prowadzonego pomiaru tj. temperatury oraz wilgotności względnej
powietrza. Szczególnie ważnym czynnikiem jest wilgotność względna
powietrza, a z tego co pamiętam to /tu wymienić np. że w miesiącu kiedy
nastąpiło zdarzenie/ był dość bogaty w opady atmosferyczne, więc
istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że wilgotność względna powietrza
przekroczyła graniczną wartość 95%, a więc pomiar dokonany w wilgotności
powietrza powyżej 95% byłby nieprawidłowy.
8. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje danych
funkcjonariuszy dokonujących kontroli i/lub instalujących urządzenie
wraz z osobowym zezwoleniem do wykonywania kontroli wydanym przez KPP
(Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dn. 18
lipca 2008 r. w sprawie kontroli ruchu drogowego Dz. U. z dnia 18 lipca
2008 art. 14), a zgodnie z kodeksem drogowym dokonujący kontroli ma
obowiązek okazać te dokumenty samodzielnie lub na żądanie osoby
kontrolowanej. Pomijam fakt, że wysłana do mnie korespondencja była
podpisana faksymilą, a nie oryginalnym podpisem Państwa funkcjonariusza.
Stąd prośba o przesłanie stosownych dokumentów.
9. W przesłanej przez Państwa dokumentacji brakuje również informacji o
sposobie instalacji fotoradaru oraz jego osłonie w czasie
przeprowadzenia pomiaru, czyli rodzaj gruntu, na jakim umiejscowiono
fotoradar, kącie, jaki oś fotoradaru tworzyła z osią jezdni w chwili
pomiaru. Nieprawidłowe ustawienie kąta powoduje zafałszowany pomiar
prędkości, a przez to niezachowanie urzędowego wymogu dokładności
pomiaru urządzenia. Nie znając kąta pomiaru urządzenia, nie można
ustalić rzeczywistej prędkości mierzonego pojazdu, a urządzenia radarowe
mogą pokazywać błędne dane w przypadku niezachowania wymaganego kąta
między osią fotoradaru a osią jezdni. Dlatego też proszę o przesłanie
stosownych dokumentów.
10. Czy w przesłanej przez Państwa dokumentacji prędkość
zarejestrowanego pojazdu jest już pomniejszona o błąd pomiarowy, który
dla urządzenia /nazwa fotoradaru/ wynosi +/- /podać błąd pomiarowy
urządzenia/ km/h (dla prędkości poniżej 100 km)?
11. Na jakiej podstawie prawnej /nazwa instytucji i miasto/ wystawia
wezwanie i/lub mandat karny? Proszę o podanie stosownych regulacji prawnych.
12. Uprzejmie proszę o przesłanie informacji kto jest właścicielem
fotoradaru marki /nazwa fotoradaru/ o numerze /numer fotoradaru/, a
także czy /nazwa instytucji i miasto/ sama zajmuje się obróbką zdjęć
wykonanych przez ww. fotoradar czy zleca to firmom zewnętrznym? Jeżeli
tak, to proszę o podanie danych podmiotu.
Na zakończenie pragnę zwrócić się do Pana Komendanta z prośbą o
przesłanie ww. dokumentów (podanych w punktach), dzięki którym będę mógł
rozwiać swoje wątpliwości odnośnie przesłanego mi wezwania / mandatu
karnego, a także odnośnie pojazdu oraz osoby znajdującej się na zdjęciu
z fotoradaru.
Niekompletna dokumentacja stawia pod znakiem zapytania zasadność
wskazania sprawcy wykroczenia, gdyż nie jest do końca jasnym, czy
faktycznie doszło do wykroczenia, tj. czy zarejestrowane zdarzenie
spełnia warunki określone w Rozporządzeniu Ministra Gospodarki w sprawie
wymagań, którym powinny odpowiadać przyrządy do pomiaru prędkości
pojazdów w ruchu drogowym, oraz szczegółowy zakres badań i sprawdzeń
wykonywanych podczas prawnej kontroli metrologicznej tych przyrządów
pomiarowych z dn. 9 listopada 2007 r. Proszę o przesłanie ww.
dokumentacji w ciągu 14 dni kalendarzowych od daty otrzymania
niniejszego pisma.
W przypadku braku przesłania ww. dokumentacji będę mieć podstawy do
przypuszczenia, iż /nazwa instytucji i miasto/ nie posiada ww.
dokumentów i jednocześnie, że doszło po prostu do próby wyłudzenia
grzywny w celu podreperowania budżetu Państwa gminy.
Oczekując na Państwa odpowiedź, pozostaję
Z poważaniem,
Noo to by było na tyle :)
--
Tekus
LDZ
R1200GS
Następne wpisy z tego wątku
- 22.05.12 00:24 Grzybol
- 22.05.12 02:49 RadoslawF
- 22.05.12 08:37 Grzybol
- 22.05.12 17:45 Ivam
- 22.05.12 17:55 siny
- 22.05.12 18:16 Qlfon
- 22.05.12 21:44 Kowal
- 23.05.12 01:11 RadoslawF
- 23.05.12 06:19 Kuczu
- 23.05.12 10:23 $heikh el $hah
- 23.05.12 11:44 Tom01
- 23.05.12 13:27 Grzybol
- 23.05.12 16:18 Ivam
- 23.05.12 16:45 siny
- 23.05.12 16:47 siny
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Arch. Prog. Nieuprzywilejowanych w pełnej wer. na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 Ideologia Geniuszy-Mocarzy dostępna na nowej s. WWW energokod.pl
- 2024-12-21 ciekawy układ magnetofonu
- 2024-12-21 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo
- 2024-12-21 Warszawa => Java Developer <=
- 2024-12-21 Zalesie Borowe => Medical Equipment Service Engineer <=
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi