  • 31. Data: 2017-10-08 20:06:26
    Temat: Re: Chore czy normalne?
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Chodzi Ci o tą puszkę pod bębnem?
    tak

    > Takie coś, jeden ciemny (złożony z mieszanki czarnego z kolorami) pasek
    > poziomy zawsze w tym samym miejscu, tutaj nad wielkim napisem "imagine":
    >
    > https://zapodaj.net/42a5014169d90.jpg.html

    przypadek z przepełnionym wastetankiem objawia się jakby wylewaniem się
    brudu na kartkę i zawsze przy druku w kolorze a nigdy przy czerni
    (aczkolwiek w pewnym momencie na czarnym też zaczęło). Przy czym brudzi
    w pionie.

    > Pas ma znacznik, więc będzie zawsze ten sam punkt. Przeglądałem pas ale
    > nie zauważyłem zniekształceń, więc może taki pasek przestał mieć jakieś
    > tam właściwości transmisyjne?. Puszki pod bębnem nie rozbierałem. Bęben
    > cały.

    nie trzeba rozbierać. Dmuchaj pod bębnem. UWAGA: nie rób tego w domu. U
    siebie na podwórku zrobiłem chmurę która była długa na dobre 30 metrów
    przy lekkim wietrze.
    Mimo, że twój pasek wygląda inaczej - też waliłbym w bęben powietrzem ze
    względu na mieszankę. To dość dobrze wskazuje na problem z bębnem lub
    listwą czyszczącą (ktora też będzie się syfić jak będzie za dużo w waste
    tanku.

    Wgraj do tego wsad który na allegro znajdziesz pod hasłem 'wieczny chip'
    i możesz sobie sypać w boczną zatyczkę bez stresu:)
    Mój CLX nie chce się łajza zepsuć od 6(?) lat a chętnie bym go zamienił
    na coś z siecią i dupleksem...

  • 32. Data: 2017-10-08 20:37:06
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-08 o 20:06, sirapacz pisze:

> [...]
    > względu na mieszankę. To dość dobrze wskazuje na problem z bębnem lub
    > listwą czyszczącą (ktora też będzie się syfić jak będzie za dużo w waste

    Ok, spróbuję jeszcze tego.

    > Wgraj do tego wsad który na allegro znajdziesz pod hasłem 'wieczny chip'
    > i możesz sobie sypać w boczną zatyczkę bez stresu:)

    Mam wgrane :) Po zalepieniu styków chipa resetuje licznik, jak nie
    zakleję to liczy. Od dłuższego czasu na oryginałach jechał bo zamienniki
    kolorów te 2-3 lata temu trafiały mi się denne jakościowo, a jak
    zamówiłem regenerowany to sprzedawcy wysyłali mi zużyty toner że niby
    napełniony, a po kilkunastu kartkach była pustka. Nie udało mi się
    znaleźć dobrego źródła i przestałem wydawać kasę na bajkopisarzy z
    "wysokiej klasy zamiennikiem".

    > Mój CLX nie chce się łajza zepsuć od 6(?) lat a chętnie bym go zamienił
    > na coś z siecią i dupleksem...

    sieć fajna sprawa :) Mój Xerox siedzi w "garderobie" z gratami bo trochę
    spore to jest (kolor jednoprzebiegowy). Napełnianie też proste, a chip
    to eeprom w którym nadpisuję tylko stan na nowy i numerek seryjny o
    jeden podnoszę.

    zdrówko

    --
    Irokez

  • 33. Data: 2017-10-08 21:06:30
    Od: Budyń <b...@g...com>

    W dniu sobota, 7 października 2017 11:37:59 UTC+2 użytkownik Piotr Gałka napisał:
    > Dziś rano była u nas objazdowa zbiórka elektrośmieci i innych takich.
    >
    > Po raz pierwszy oddałem coś całkiem sprawnego - drukarkę atramentową
    > (zasilacz sobie zachowałem :) ).
    > Powód oczywisty - zamiast kupić kolejny zestaw tuszy (dwa czarne i jeden
    > kolorowy) za te same pieniądze kupiłem laserówkę.
    >
    > Serce elektronika/hobbysty boli.
    > Też się wam wydaje to chore?

    Bo to jest chore. Sam kiedys oddalem dwa sprawne plotery A0 - nie dalo sie juz kupis
    do nich glowic.

    Czekam az sowiecka unia zrobi raz cos pozytecznego i wprowadzi obowiazek dawania
    10letniej gwarancji itp aby nie wyrzucac prawie nowego sprzętu.

    b.

    b.

  • 34. Data: 2017-10-09 10:33:22
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-07 o 23:02, Grzegorz Niemirowski pisze:

    > Mnie również, ale jest OLX. Sporo staroci pozbyłem się tą drogą.

    Nie wiem co to OLX (zaraz sprawdzę) ale skojarzyło mi się coś, co
    niedawno czytałem.
    Jakaś mama małego dziecka (zaczynając od niemowlaka) sprzedawała na A.
    używane ciuszki z których jej dziecko wyrastało.
    Przez 4 lata sprzedała łącznie za 7000zł. Nie wydaje mi się to dużo.

    Teraz się przyczepił ZUS, że ponieważ ma to charakter stałej
    działalności więc jest to niezgłoszona działalność gospodarcza i za 4
    lata chce składki z odsetkami.
    P.G.

  • 35. Data: 2017-10-09 10:43:25
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-07 o 18:16, J.F. pisze:

    > Albo wrzucic do garazu/strychu ... o ile sie je ma :-)

    Strychu nie mam. Garaż w hali garażowej nie nadaje się do tego celu.
    Piwnica po 30 latach takiej polityki kilka lat temu została przepełniona
    i "wylewa" się do mieszkania. Od 2 tygodni wolne chwile poświęcam na
    odgruzowywanie.

    > Tylko potem sie okazuje, ze kiepski naped, a czasu na hobby brak :-(

    Kiedyś myślałem, że jeszcze mi się różne elementy kiedyś przydadzą, ale
    coraz bardziej wątpię.
    P.G.

  • 36. Data: 2017-10-09 10:45:35
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2017-10-07 o 19:08, jacek pisze:

    > Drukuje ładnie jedynie brakuje duplexu.

    Dla mnie duplex to "must have".
    P.G.

  • 37. Data: 2017-10-09 11:39:15
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > napełniony, a po kilkunastu kartkach była pustka. Nie udało mi się
    > znaleźć dobrego źródła i przestałem wydawać kasę na bajkopisarzy z
    > "wysokiej klasy zamiennikiem".

    eee tam, syp do pojemnika z butelek - dość sporo wytrzymują wkłady. a
    jak będziesz szukał sprawdzonych to daj znać to pokażę ci gdzie kupić.
    w największym skrócie szukaj chińczyków nieregenerowanych.

    > spore to jest (kolor jednoprzebiegowy). Napełnianie też proste, a chip
    > to eeprom w którym nadpisuję tylko stan na nowy i numerek seryjny o
    > jeden podnoszę.

    :)
    a jak ci się bęben w clp320 będzie kończyć (licznik) to wsadź w bęben
    pomiędzy styki rezystor ćwiartkę jakieś 50Ohm. Po przepaleniu masz
    zerowany licznik:)

    jeszcze nie zerowałem u siebie ale to wykopałem szukając zerowania
    liczników:)

  • 38. Data: 2017-10-09 20:13:36
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2017-10-09 o 11:39, sirapacz pisze:

    > a jak ci się bęben w clp320 będzie kończyć (licznik) to wsadź w bęben
    > pomiędzy styki rezystor ćwiartkę jakieś 50Ohm. Po przepaleniu masz
    > zerowany licznik:)

    Wychodzi na to, że wałek OPC się jednak skończył. Fizycznie.
    Rozebrałem bęben, wałki, syfu pełno wywaliłem, wyczyściłem listwy
    zbierające, pręcik do naświetlania wałka i resztę.
    Po złożeniu mam identyczne krechy poziome, ale przestawiły się na
    kartce. Pierwsza zaczyna się już 4cm od początku kartki, a druga
    pojawiła się 19cm poniżej. Dokładnie tyle co obwód bębna OPC.

    Poprzednio była jedna na środku kartki, co nie dawało szans na
    pojawienie się drugiej ze względu na te 19cm.

    hmm.. stówka wałek...

    --
    Irokez

  • 39. Data: 2017-10-09 20:36:02
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Wychodzi na to, że wałek OPC się jednak skończył. Fizycznie.
    a obróciłeś go i obejrzałeś? takie udzkodzenie będzie widać - spróbuj to
    przetrzeć. Poprzeczna rysa jest mocno nietypowym uszkodzeniem:)

    > Rozebrałem bęben, wałki, syfu pełno wywaliłem, wyczyściłem listwy
    > zbierające, pręcik do naświetlania wałka i resztę.
    Podziwiam - mnie by się nie chciało:)

    > Po złożeniu mam identyczne krechy poziome, ale przestawiły się na
    > kartce. Pierwsza zaczyna się już 4cm od początku kartki, a druga
    > pojawiła się 19cm poniżej. Dokładnie tyle co obwód bębna OPC.
    przynajmniej masz zdiagnozowane;) ja jednak bym próbował to wyczyścić:)
    moze to nie rysa (bo i od czego w poprzek).

    > Poprzednio była jedna na środku kartki, co nie dawało szans na
    > pojawienie się drugiej ze względu na te 19cm.
    >
    > hmm.. stówka wałek...

    130 cały bęben z przyległościami a tu masz używkę:
    http://allegro.pl/samsung-clp320-clp325-beben-100-sp
    rawny-ladny-i6906461628.html

  • 40. Data: 2017-10-10 01:10:00
    Od: JaNus <bez@adresu>

    W dniu 2017-10-09 o 20:13, Irokez pisze:
    > hmm.. stówka wałek...

    Nie śledziłem wątku, więc nie wiem do jakiej drukarki szukasz, ale
    rozrzut cenowy, nawet na jednym tylko Allegro - bywa naprawdę spory!
    Niedawno szukałem tonera do Cz.-B. laserówki Samsunga, i oryginał był za
    jakieś 2 stówy z hakiem, a zamiennik trafiłem tu:

    za 42 + 3,95 zł za przesyłkę (a czasami przesyłka potrafi kosztować
    blisko dychę za jakieś małe g**wienko. Czemu tak?)
    Zobacz, może ta sama firma ma zamiennik i do Twojego typu drukarki:
    http://allegro.pl/toner-samsung-ml-1660-ml-1865w-scx
    -3200-scx-3205-i5519759355.html