  • 1. Data: 2010-02-21 16:32:05
    Temat: Chłodzenie na E8400 - zamiast BOX
    Od: Maciek - Wally <k...@o...pl>

    Witam!

    Poszukuję chłodzenia na Core 2 Duo E8400 które godnie zastąpiłoby
    chłodzenie BOXowe. Generalnie nie jestem wymagający w tym względzie -
    procesor pracuje niepodkręcony i standardowe chłodzenie daje radę ;)
    Jedynym powodem wymiany jest fakt, iż standardowe chłodzenie jest
    najgłośniejszym elementem komputera.

    Interesują mnie następujące cechy nowego zestawu chłodzącego:

    1) chłodzenie ma być wydajniejsze od BOXowego. Nie musi to być duża
    różnica - jak powiedziałem, standardowy zestaw w zupełności wystarcza,
    ale jak już mam wykładać kasę to niech już chociaż dla zasady będzie lepiej

    2) ma być CISZEJ niż w przypadku BOXa. I jest to najważniejsza cecha.

    3) nie chcę wysokich i ciężkich potworów w stylu Scythe Mugen 2 od
    których wykrzywić się potrafi płyta główna. Wolałbym coś raczej w miarę
    niskiego i lekkiego (jak się zmieści pod standardowym tunelem
    powietrznym w bocznej ściance obudowy Midi Tower - będzie super)

    4) cena do 150zł

    Zdaję sobie sprawę że wymagania 1 i 2 wykluczają się z 3, ale jak już
    wspomniałem - nie szukam ekstremalnego rozwiązania w stylu "naj, naj,
    naj" a jedynie najlepszego kompromisu tych cech który będzie lepsze od
    chłodzenia BOXowego.

    Z góry dziękuję za odpowiedź :)

    --
    Maciek

  • 2. Data: 2010-02-21 16:59:42
    Temat: Re: Chłodzenie na E8400 - zamiast BOX
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    http://pclab.pl/art38203.html

  • 3. Data: 2010-02-21 17:04:09
    Od: Maciek - Wally <k...@o...pl>

    Dołożę jeszcze jedno wymaganie:

    5) Wentylator ma mieć automatyczną regulację obrotów na tej samej
    zasadzie co BOXowy Intela, tzn. zamontuj i zapomnij. Wszelkie ręczne
    potencjometry i inne wynalazki polegające na instalowaniu dodatkowych
    czujników temperatury - odpadają :)

    --
    Maciek

  • 4. Data: 2010-02-21 17:06:16
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    "tg" <a...@b...cpl> wrote in message
    > http://pclab.pl/art38203.html

    za szybko poszlo,
    polecalbym Zalman CNPS10X Quiet jezeli gdzies go znajdziesz w cenie
    ktora jestes zaakceptowac (swego czasu byly po ~150pln ale widze
    ze teraz sa nieco drozsze)

    http://pclab.pl/art38203-69.html

    zaleta jest kompatybilnosc z LGA 1366, 1156, 775, AM2/AM3 754/939/940
    i bardzo dobra wydajnosc - czyli moze posluzyc przez lata na kolejnych
    platformach

    nie spelnia za to postawionego warunku co do rozmiarow

  • 5. Data: 2010-02-21 17:32:55
    Od: MarcinCz <t...@g...pl_wytnij_to>

    Dnia Sun, 21 Feb 2010 18:04:09 +0100, Maciek - Wally napisał(a):

> [...]
    > zasadzie co BOXowy Intela, tzn. zamontuj i zapomnij. Wszelkie ręczne
    > potencjometry i inne wynalazki polegające na instalowaniu dodatkowych

    Niski (może aż za bardzo...) z PWM.
    http://www.scythe-eu.com/en/products/cpu-cooler/big-
    shuriken.html
    Mam taki w wersji bez BIG i poza tym, że po roku rozsypał się wentylator to
    nie narzekam ;)
    --
    Marcin

  • 6. Data: 2010-02-21 18:06:04
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-21 18:32, MarcinCz pisze:
> [...]
    shuriken.html
    > Mam taki w wersji bez BIG i poza tym, że po roku rozsypał się wentylator to
    Radiator mógłby być ok, ale ten wentylator to gwizdek na nim. Bardzo
    cieniutkie blaszki bardzo gęsto a do tego wentylator z dużą liczbą
    łopatek tuż nad tymi blaszkami - to prawie przepis na instrument
    muzyczny dęto-szarpano-blaszany ;)

    Jak chcesz mieć cicho i wygodnie, to szukaj radiatorów z znacznie
    większymi odstępami między blaszkami, np ninja, ninja2. Niestety będą
    też większe niż "gęste", ale dzięki większym przestrzeniom między
    blaszkami są niewrażliwe na zapychanie kurzem, i dobrze się samodzielnie
    wentylują pod wpływem unoszenia ciepłego powietrza

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 7. Data: 2010-02-22 10:40:38
    Od: de Fresz <d...@n...o2.pl>

    On 2010-02-21 17:32:05 +0100, Maciek - Wally <k...@o...pl> said:

> [...]
    > procesor pracuje niepodkręcony i standardowe chłodzenie daje radę ;)
    > Jedynym powodem wymiany jest fakt, iż standardowe chłodzenie jest

    Trochę drożej, ale jestem bardzo zadowolony (ten sam procek, również na
    razie nie kręcony):

    http://pclab.pl/art38203-34.html

    Przy obciążeniu trzeba trzymać głowę jakieś 15 cm od obudowy, żeby
    usłyszeć wiatrak, temp. w porównaniu z boxem spadły o ponad 20°, fajnie
    że ma standardową 120 - w razie czego nie ma problemu żeby wymienić na
    inną, np. jeszcze cichszą (choć może być ciężko znaleźć, bo tu Scythe
    wsadziło naprawdę niezły wiatraczek). Wiatrak chodzi na ~300 rpm w idlu
    i ~500 rpm przy obciążeniu.

    > Wolałbym coś raczej w miarę niskiego i lekkiego (jak się zmieści pod
    > standardowym tunelem powietrznym w bocznej ściance obudowy Midi Tower -
    > będzie super)

    Niestety, u siebie musiałem wykręcić tunel, bo brakło z 2 cm. Niby
    możnaby dociąć, ale po co.

    de Fresz

  • 8. Data: 2010-02-23 15:09:37
    Od: "Robbo" <r...@...luv.spam.com>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > cieniutkie blaszki bardzo gęsto a do tego wentylator z dużą liczbą łopatek
    > tuż nad tymi blaszkami - to prawie przepis na instrument muzyczny

    Przepis przepisem, ale czy w praktyce rzeczywiście gwiżdże? Producent podaje
    niskie poziomy hałasu...

    --
    rb

  • 9. Data: 2010-02-23 22:12:20
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-02-23 16:09, Robbo pisze:

> [...]
    shuriken.html

    > Przepis przepisem, ale czy w praktyce rzeczywiście gwiżdże? Producent

    Gwiżdze, hałas "liczbowo" może nie jest potężny, ale odgłos jest
    nieprzyjemny i znaczący. Hałas jest przeważnie podawany jako "ciśnienie
    akustyczne" - niestety nie "ważone" (do charakterystyki ucha, już o
    indywidualnym znoszeniu takich lub innych szumów i buczeń nie spomnę), a
    zupełnie inaczej odczuwa się ciśnienie akustyczne cichego pisku a co
    innego parunastu herców. Ten sam wentylator na tym samym radiatorze
    zamontowany na 2-3cm dystansie (a realnie - na ramce zrobionej z innego
    starego wentylatora, z którego wszystkie wnętrzności wyrwano) już działa
    znacznie ciszej.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173