eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyChińskie podróbki samochodówRe: Chińskie podróbki samochodów
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Chińskie podróbki samochodów
    Date: Wed, 02 Sep 2015 15:19:34 +0200
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 61
    Message-ID: <ms6t14$oq6$1@node1.news.atman.pl>
    References: <7...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <mrunuo$vjr$1@dont-email.me> <mrvct6$gm2$1@dont-email.me>
    <55e34098$0$27521$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrvfp7$tb1$1@dont-email.me>
    <55e35dc3$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
    <mrvnn1$uju$1@dont-email.me> <mrvu4b$i3r$1@srv.chmurka.net>
    <yrhnbqltcytj$.1n58ztnkdvf7x$.dlg@40tude.net>
    <ms160r$slj$1@srv.chmurka.net> <ms4o6v$39t$1@node2.news.atman.pl>
    <ms5d91$ecv$1@srv.chmurka.net> <ms5ufd$74l$1@node2.news.atman.pl>
    <ms6747$9pi$1@srv.chmurka.net> <ms6cl0$l0c$1@node2.news.atman.pl>
    <55e6db56$0$4782$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6mo9$hq7$1@node1.news.atman.pl>
    <55e6e0c7$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
    <ms6obo$1o8$1@node2.news.atman.pl>
    <55e6f168$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node1.news.atman.pl 1441199972 25414 83.142.198.226 (2 Sep 2015 13:19:32
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Sep 2015 13:19:32 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/31.5.0
    In-Reply-To: <55e6f168$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2568186
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2015-09-02 14:53, J.F. wrote:

    >> Na tej zasadzie to nic nie ma znaczenia;) To są duże pieniądze i
    >> zarówno jedna strona jak i druga ma poważny lobbing. Dodaj do tego
    >> choćby ekrany... Będą albo nie będą. Raz są raz nie ma. Raz ktoś duże
    >> pieniądze przytuli raz nie.
    >
    > Ale to nie tak - jest plan zagospodarowania, jest projekt drogi i w nim
    > sa ekrany, albo nie ma.
    > Na tym etapie nie wiadomo kto przytuli te pieniadze (lub nie).

    Wiadomo - jakiś producent ekranów. Trzebaby sprawdzić ilu ich jest, ale
    obstawiam, że niespecialnie wielu. Więc każdy przyruli - jeden tu, drugi
    tam. Pod warunkiem, że ekrany będą stawiane. A od tego jest lobbing.
    IMHO robisz błąd zakładając, że ewentualna korupcja miałaby wychodzić od
    generalnego. Jemu wygodniej by było jakby było z betonu, mnóstwem
    ekranów, przejść dla zwierząt i mostów dla nietoprzerzy, bo to kosztuje
    a on ma od tego procent. Ale będzie raczej zajęty ustalaniem "kto który
    pokój ma w Hiltonie". Prawdziwe lobbby to właśnie czy beton, czy asfalt,
    czy ekrany czy nie.

    > A potem jest przetarg, wykonawca ma wykonac zgodnie z projektem.
    > I czy na tych ekranach w ogole zarobi, to nie wiadomo, bo on da cene w
    > ofercie, a potem musi sie z dostawca dogadac.
    > A ze ktos tam przygarnie troche gotowki ... inwestor ma budzet jaki ma,
    > moze zamowic 10km drogi z ekranami, albo 15km bez ekranow.
    >
    > To troche tak jakbys napisal w przetargu ze auta maja byc z klima, czy
    > segmentu D.
    > To jeszcze bardzo malo ustawia przetarg, prawie wcale mozna by rzec.

    Prztarg robi się na podstawie projektu przetargowego. A tam jest
    dokładnie opisane, jaka nawierzchnia, jakie warstwy i ile ekranów. I to
    da się ustawić. Nie ma na to bata.

    >>> Glowny wykonawca zapewne robi obie technologie, albo sobie wezmie
    >>> podwykonawce, dostawce materialow wybiera dowolnie.
    >> Z tym, że na betonowe realizację, to siłą rzeczy mało referencji jest.
    >
    > Moga byc chyba unijne a moze i swiatowe ...

    No nie wiem, co ma np Polimex. Zresztą - w przetarg można wpisać
    "realizowane na terenie PR" i co zrobisz?

    > Z tym, ze w przypadku robot drogowo/budowlanych, to oni tak naprawde sie
    > licytuja na ceny jednostkowe.

    Nie - licytują się na cenę całosciową etapu. Inaczej nie da się porównać.

    > Jest kosztorys, jest planowany zakres robot i materialow, oferent
    > wstawia ceny jednostkowe, wychodzi cena zbiorcza.
    > Wygrywa ten, komu suma wychodzi najmniejsza.
    > A potem inwestor placi wedle ilosci rzeczywiscie wykonanych prac, po
    > cenie z oferty.
    > No i tu obnizenie oferty o pare zl to tak naprawde nie wiadomo w ktorym
    > punkcie.

    Wiadomo które punkty dawać poniżej ceny rtealnej, a które przestrzelić.

    Shrek.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: