-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Shrek <...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Chińskie podróbki samochodów
Date: Wed, 02 Sep 2015 15:19:34 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 61
Message-ID: <ms6t14$oq6$1@node1.news.atman.pl>
References: <7...@g...com>
<X...@1...0.0.1>
<mrunuo$vjr$1@dont-email.me> <mrvct6$gm2$1@dont-email.me>
<55e34098$0$27521$65785112@news.neostrada.pl>
<mrvfp7$tb1$1@dont-email.me>
<55e35dc3$0$27519$65785112@news.neostrada.pl>
<mrvnn1$uju$1@dont-email.me> <mrvu4b$i3r$1@srv.chmurka.net>
<yrhnbqltcytj$.1n58ztnkdvf7x$.dlg@40tude.net>
<ms160r$slj$1@srv.chmurka.net> <ms4o6v$39t$1@node2.news.atman.pl>
<ms5d91$ecv$1@srv.chmurka.net> <ms5ufd$74l$1@node2.news.atman.pl>
<ms6747$9pi$1@srv.chmurka.net> <ms6cl0$l0c$1@node2.news.atman.pl>
<55e6db56$0$4782$65785112@news.neostrada.pl>
<ms6mo9$hq7$1@node1.news.atman.pl>
<55e6e0c7$0$8381$65785112@news.neostrada.pl>
<ms6obo$1o8$1@node2.news.atman.pl>
<55e6f168$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: 83.142.198.226
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1441199972 25414 83.142.198.226 (2 Sep 2015 13:19:32
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Wed, 2 Sep 2015 13:19:32 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.3; WOW64; rv:31.0) Gecko/20100101
Thunderbird/31.5.0
In-Reply-To: <55e6f168$0$8374$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2568186
[ ukryj nagłówki ]On 2015-09-02 14:53, J.F. wrote:
>> Na tej zasadzie to nic nie ma znaczenia;) To są duże pieniądze i
>> zarówno jedna strona jak i druga ma poważny lobbing. Dodaj do tego
>> choćby ekrany... Będą albo nie będą. Raz są raz nie ma. Raz ktoś duże
>> pieniądze przytuli raz nie.
>
> Ale to nie tak - jest plan zagospodarowania, jest projekt drogi i w nim
> sa ekrany, albo nie ma.
> Na tym etapie nie wiadomo kto przytuli te pieniadze (lub nie).
Wiadomo - jakiś producent ekranów. Trzebaby sprawdzić ilu ich jest, ale
obstawiam, że niespecialnie wielu. Więc każdy przyruli - jeden tu, drugi
tam. Pod warunkiem, że ekrany będą stawiane. A od tego jest lobbing.
IMHO robisz błąd zakładając, że ewentualna korupcja miałaby wychodzić od
generalnego. Jemu wygodniej by było jakby było z betonu, mnóstwem
ekranów, przejść dla zwierząt i mostów dla nietoprzerzy, bo to kosztuje
a on ma od tego procent. Ale będzie raczej zajęty ustalaniem "kto który
pokój ma w Hiltonie". Prawdziwe lobbby to właśnie czy beton, czy asfalt,
czy ekrany czy nie.
> A potem jest przetarg, wykonawca ma wykonac zgodnie z projektem.
> I czy na tych ekranach w ogole zarobi, to nie wiadomo, bo on da cene w
> ofercie, a potem musi sie z dostawca dogadac.
> A ze ktos tam przygarnie troche gotowki ... inwestor ma budzet jaki ma,
> moze zamowic 10km drogi z ekranami, albo 15km bez ekranow.
>
> To troche tak jakbys napisal w przetargu ze auta maja byc z klima, czy
> segmentu D.
> To jeszcze bardzo malo ustawia przetarg, prawie wcale mozna by rzec.
Prztarg robi się na podstawie projektu przetargowego. A tam jest
dokładnie opisane, jaka nawierzchnia, jakie warstwy i ile ekranów. I to
da się ustawić. Nie ma na to bata.
>>> Glowny wykonawca zapewne robi obie technologie, albo sobie wezmie
>>> podwykonawce, dostawce materialow wybiera dowolnie.
>> Z tym, że na betonowe realizację, to siłą rzeczy mało referencji jest.
>
> Moga byc chyba unijne a moze i swiatowe ...
No nie wiem, co ma np Polimex. Zresztą - w przetarg można wpisać
"realizowane na terenie PR" i co zrobisz?
> Z tym, ze w przypadku robot drogowo/budowlanych, to oni tak naprawde sie
> licytuja na ceny jednostkowe.
Nie - licytują się na cenę całosciową etapu. Inaczej nie da się porównać.
> Jest kosztorys, jest planowany zakres robot i materialow, oferent
> wstawia ceny jednostkowe, wychodzi cena zbiorcza.
> Wygrywa ten, komu suma wychodzi najmniejsza.
> A potem inwestor placi wedle ilosci rzeczywiscie wykonanych prac, po
> cenie z oferty.
> No i tu obnizenie oferty o pare zl to tak naprawde nie wiadomo w ktorym
> punkcie.
Wiadomo które punkty dawać poniżej ceny rtealnej, a które przestrzelić.
Shrek.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.09.15 15:20 masti
- 02.09.15 15:22 Shrek
- 02.09.15 15:56 J.F.
- 02.09.15 16:05 Cavallino
- 02.09.15 16:57 Shrek
- 02.09.15 17:31 J.F.
- 02.09.15 17:43 Shrek
- 02.09.15 17:50 Budzik
- 02.09.15 18:12 Shrek
- 02.09.15 18:30 J.F.
- 02.09.15 18:45 Shrek
- 02.09.15 19:10 J.F.
- 02.09.15 19:39 Shrek
- 02.09.15 20:00 Budzik
- 02.09.15 20:02 Shrek
Najnowsze wątki z tej grupy
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
- skodeczka up
Najnowsze wątki
- 2024-10-16 Warszawa => Programista Dynamics 365 CRM <=
- 2024-10-16 Jak dobrze zrobić dach drewutni?
- 2024-10-16 Warszawa => Dynamics 365 CRM Developer <=
- 2024-10-16 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-10-16 imigranci
- 2024-10-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-16 Białystok => Senior Developer React Native <=
- 2024-10-16 Białystok => Projektant/Programista React Native <=
- 2024-10-16 Namierzanie telefonu - Andrychów cd.
- 2024-10-16 Katowice => QA Inżynier <=
- 2024-10-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-10-16 Białystok => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-16 Kraków => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-10-16 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=