  • 11. Data: 2009-03-27 13:54:39
    Temat: Re: Chińskie kamery IP
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Zgadza się. Są wideoserwery z przekazem video D1 PAL, dwukierunkowym audio,
    > sterowaniem PTZ (do kamer obrotowych) wejściami i wyjściami alarmowymi,
    > własną detekcją ruchu, powiadomieniem ftp, mail, zapisaem na gnieździe USB
    > oraz karcei SD i innymi cudami. Taki wideoserwer kosztuje około 700-800zł.
    > Do tego dobra kamera za już od 200zł a dobra dzienno nocna to od 300 zł i
    > mamy sprzęt na lata który będzie cieszyć a nie zmuszać do poszukiwań poprawy
    > działania na grupach dyskusyjnych.

    To znaczy, że taki sprzęt robią wciąż nieprzerwanie z tym samym firmware
    i kwestia jego wymiany nie istnieje?

    --
    Jarek

  • 12. Data: 2009-03-27 14:13:37
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > Jakoś tak odniosłem wrażenie, że kupujący wydał ile TRZEBA i akurat
    > z tego jest zadowolony.

    Widac nei jest zadowolony skoro szuka porady na forach.

    > Miesiąc temu kupowałem kamerę z serwerem za niecałe 300zł. Wszystkie
    > parametry zgadzają się ze specyfikacją i z potrzebami, więc nie narzekam.
    > Ale następne kupię z Wi-Fi, bo droższe tylko o 50zł. Jeszcze rozważam
    > kupno zabawki działającej w warunkach zewnętrznych przy słabym
    > oświetleniu.
    > Mamy w pobliżu gniazdo bocianie, więc powstał pomysł by poddać ptaszki
    > inwigilacji. Jedna kamera więcej w systemie rejestracji, to już żadna
    > różnica. Liczę się z wydatkiem około 1,5 tysiąca.

    Za tauzena kupisz videoserwer czterokanałowy WiFi z przekazem 4xCIF, audio,
    sterowaniem w obie strony i PTZ.
    Do tego wystarczyło 4 dobre kamerki po 250 zł i za 2tys miałbyś cacysiu
    system monitoringu z możliwościa zapisu.

    Marek

  • 13. Data: 2009-03-27 14:21:04
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    > To znaczy, że taki sprzęt robią wciąż nieprzerwanie z tym samym firmware
    > i kwestia jego wymiany nie istnieje?

    Owszem, istnieje ale nie jest powodem do zmartwień. Produkt jest pewny,
    mogę ściągnac nowszy firmware z dodatkowymi funkcjami lub poprawionymi
    błędami. Wymiana firmware przez przeglądarkę IE zajmuje 5 minut.
    I co ciekawe czy to wideoserver czy kamera wewnętrzna czy tez kamera
    zewnętrzna z oświetlaczem IR wszystkie bazują na jednym wspólnym
    oprogramowaniu na PC.

    Marek

  • 14. Data: 2009-03-27 14:50:50
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Widac nei jest zadowolony skoro szuka porady na forach.

    Gdzie szuka porady? Gdzie widać? Pyta o możliwość wymiany firmware, bo
    w różnych egzemplarzach są różne wersje. Z żadnego opisu nie wynika, że
    jedna lepsza od drugiej.

> [...]
    > Do tego wystarczyło 4 dobre kamerki po 250 zł i za 2tys miałbyś cacysiu
    > system monitoringu z możliwościa zapisu.

    Nie kupię. Nie potrzebuję babrać się z takimi rzeczami. Wideoserwer
    osobno, rejestrator osobno, kamery osobno, do tego jakieś wtyczki,
    złączki, gniazdka, kabelki, duperelki. Zwłaszcza jeśli mogę mieć kamerę,
    którą wystarczy umieścić w dowolnym miejscu sieci (również bezprzewodowej)
    i ona już działa. Poza tym szkoda czasu na takie zabawy. A bocianowi też
    nie mam zamiaru dawać czterech kamer, jedna mu wystarczy. I bez audio,
    bo klekot i tak słychać w całej okolicy.

    Jarek

    --
    Panie, pan masz drobnomieszczańskie nawyki. Pan byś chciał mieć tak: zimnę
    wodę osobno, ciepłą osobno, szczelne rurki, kafelki, duperelki, kraniki,

  • 15. Data: 2009-03-27 14:51:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > Owszem, istnieje ale nie jest powodem do zmartwień.

    No to jaka w tym różnica?

    --
    Jarek

  • 16. Data: 2009-03-27 16:06:53
    Od: dziobson <m...@o...pl>

    Klient zażyczył sobie tylko podgląd na plac w ciągu dnia na
    pracowników czy pracuja czy siedzą. Kamery nie miały rejestrować miały
    mieć tylko możliwość podglądu przez internet. A teraz zażyczyło mu się
    nagrywanie. Nie ma do tych kamer rejestratora nawet mam już problem by
    dobrać się do nich przez programy wideoserwerowe typy Active Webcam. A
    wymiana czterech kamer i przeróbka instalacji to już dodatkowe
    problemy i pieniądze. Chodzi mi tylko czy któryś z Was nie wie gdzie
    znaleść to oprogramowanie a dyskusje typu badziew i przeżytek możecie
    odstawić bo do poprzednich zastosowań i tak były wygórowane.

  • 17. Data: 2009-03-27 16:39:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    dziobson napisał:

> [...]
    > znaleść to oprogramowanie a dyskusje typu badziew i przeżytek możecie
    > odstawić bo do poprzednich zastosowań i tak były wygórowane.

    Napisano, że kamera "współpracuje z programami do zapisu", w tym również
    Active WebCam. Napisano też, że "w razie problemów pomożemy w konfiguracji
    połączenia z tymi programami". Nie chcą pomóc?

    Jest też o tym, że "z kamerą można się komunikować za pomocą skryptów CGI",
    a instrukcję podobno dołączono do kamery. Tam powinien być wymieniony URL
    strumienia wideo, który można sobie przechwycić czym kto chce i lubi.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2009-03-27 19:38:26
    Od: dziobson <m...@o...pl>

    On 27 Mar, 17:39, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    > a instrukcję podobno dołączono do kamery. Tam powinien być wymieniony URL
    > strumienia wideo, który można sobie przechwycić czym kto chce i lubi.

    kupowałem od innego dostawcy który nic nie dawal

    ALE TO I TAK NIE ZMIENIA TEMATU ZE NIE MA SKĄD ŚCIĄGNĄĆ FIRMWARU !!!!

  • 19. Data: 2009-03-27 20:23:30
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "dziobson" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    googlegroups.com...
    On 27 Mar, 17:39, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

    >ALE TO I TAK NIE ZMIENIA TEMATU ZE NIE MA SKĄD ŚCIĄGNĄĆ FIRMWARU !!!!
    Jeżeli handlarz pietruszki poza sezonem sprzedaje kamery to nie licz na
    wsparcie.
    Jak nie chcesz mieć problemów to kupuj na przyszłość u odpowiednich
    dostawców którzy w sezonie i poza zajmują się tylko jednym: Telewizja
    przemysłową a ich urzadzenia są odpowiednio droższe z tytułu zatrudniania
    serwisantów i gości zajmującymi się wsparciem technicznym.

    Marek

  • 20. Data: 2009-03-27 22:03:06
    Od: "Zygmunt M. Zarzecki" <z...@m...zarzecki.kom.wytnij.malpe.zmien.kom.na.com>

    > Moje prośba to skąd do jasnej cholery wziąść ten firmware( opcja
    > wymiany jest nawet w menu kamery). Dostawca mówi że nie ma pojęcia
    > sprzedają to co dostają.

    Jeśli z kamerą jest dostarczony soft do uaktualniania firmware'u, to
    uruchom ten program i zobacz do helpa.

    zyga