    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Chinskie ceny wci?? budz? mój podziw...
    Date: Thu, 27 Jan 2011 14:10:54 +0100

    Am 27.01.2011 11:10, schrieb gri:

    > Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    > wiadomości news:8qctguF4lrU1@mid.uni-berlin.de...

    > W przeszłości tak było, teraz tylko statek.
    > http://www.duhaime.org/LegalDictionary/F/FOB.aspx
    > http://www.export911.com/e911/export/comTerm.htm#xFO
    > http://www.spedycje.pl/incoterms/5261/fob_free_on_bo
    ard_to_a_named_port_of_shipment.html

    > http://www.e-logistyka.pl/index.php?symbol=fob.htm

    Under the rules of the INCOTERMS 1990, the term FOB is used for ocean
    freight only. However, in practice, many importers and exporters still
    use the term FOB in the air freight.

    Czyli de iure masz rację, de facto nie ;-)

    W każdym razie nasz spedytor używa terminu FOB niezależnie od środka
    transportu. Może być to nawet samolot na kółkach* ;-).

    Waldek

    Dostaliśmy przesyłkę posłaną drogą lotniczą Lufthansą lotem LHxxxx,
    który to okazał się ciężarówką "lecącą" z Frankfurtu do Berlina.