  • 11. Data: 2017-08-27 12:40:10
    Temat: Re: Chińczycy mnie rozwalili...
    Od: Bytomir Kwarigroch <f...@g...com>

    użytkownik sundayman napisał:

    > Czy to kiedyś, kiedyś tam w przyszłości, do kurwy nędzy, będzie możliwe
    > w Nadbałtyckim Mocarstwie ??...

    Raczej nie, Ty nie jesteś zwolennikiem dopłat rządowych, a tam ichni rząd
    dopłaca do przesyłek i oni też na tym zarabiają:) Przeca ichnia przesyłka
    pocztowa nie kosztuje 24usd, kurierska zresztą też.

    Takie prototypy.com nie mają szans przebić się tak jak chińczycy,
    najtańsza przesyłka kurierska z PL do USA to 120 PLN.
    A tu jeszcze była ostatnio podwyżka cen na poczcie o 20% bo
    na pińcet plusa brakowało.

    Kupić tanio, sprzedać drogo to każdy by chciał. Robisz czasem promocje
    na swoje sterowniki? Dajesz 2 w cenie 1?

    :)

    Tak czy siak, oferta ciekawa. Gdyby jeszcze zeszli z ceną przesyłki
    pocztowej i kurierskiej, byli by bezkonkurencyjni. Wklepałem sobie porównawczo
    1pcs na prototypy.com i 5pcs u chinolka i ceny są podobne.

  • 12. Data: 2017-08-27 15:03:32
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Kupić tanio, sprzedać drogo to każdy by chciał. Robisz czasem promocje
    > na swoje sterowniki? Dajesz 2 w cenie 1?

    no właśnie muszę taką promocję zrobić. Może nie 2 w cenie 2, ale jeden,
    który robi za dwa... :)

    > Tak czy siak, oferta ciekawa. Gdyby jeszcze zeszli z ceną przesyłki
    > pocztowej i kurierskiej, byli by bezkonkurencyjni. Wklepałem sobie porównawczo
    > 1pcs na prototypy.com i 5pcs u chinolka i ceny są podobne.

    No jak ? Zamówiłem płytki 50x100, dwustronne. 10 szt.
    Allpcb = 5 USD + 23 USD kurier chyba to jest około 100 zł

    prototypy.com = 297 zł netto. Nawet jak odliczę od tego 19% jako koszt w
    DG, to nadal jest 240 zł. No to gdzie podobne ? I to bez ceny kuriera.

    Przy czym, żeby było jasne - zamawiam w satlandzie nierzadko.
    Jak potrzebuję 1-2 szt. Przynajmniej do tej pory zamawiałem.
    Z jakości byłem zadowolony. Z ceny dużo mniej. Z terminu jeszcze mniej.

    No oczywiście, rozumiem, że w kraju gdzie jest 40.000.000 obywateli (a
    pracuje jakieś 250 osób, reszta leseruje), nie da się zrobić fabryki
    takiej jak w kraju gdzie jest jakiś 1.000.000.000 ludzi. Wiadomo.

    Ale, z drugiej strony jednakowoż, mam wrażenie, że można by jednak ciut
    lepiej i u nas...
    No ale diagnoza postawiona tu przez paru kolegów (socjalistyczne
    myślenie zakorzenione w mentalności Polaka) jest imo słuszna.
    Spotykam się z tym na co dzień prawie;

    - "paaaanieeee, ja nie mam na to czasu. To bym musiał specjalnie dla
    pana maszynę włanczać..." (WŁANCZAĆ !)

    - "panie, ja za 5 minut pracę kończę. Co pan myśli, że ja domu nie mam ?
    Jest 16.50 ! Zamykamy !"

    - "Ło panie ! To jest niemożliwe ! TO się nie da zrobić. No uwierz mi
    pan - ja stary fachowiec jestem, i wiem, że to się nie da. Mowy nie ma !"

    itp itd.

  • 13. Data: 2017-08-28 10:22:34
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sat, 26 Aug 2017 05:36:50 +0200, sundayman
    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Czy to kiedyś, kiedyś tam w przyszłości, do kurwy nędzy, będzie
    > możliwe
    > w Nadbałtyckim Mocarstwie ??...

    Wtedy, gdy jedna miska ryżu na dzień wystarczy obywatelom owego
    mocarstwa.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2017-08-28 17:48:52
    Od: Marek <f...@f...com>

    <s...@p...onet.pl> wrote:
    > Otóż w końcu postanowiłem zamówić, tak trochę dla eksperymentu,
    > płytki w
    > allpcb.com

    Tak żeś zachęcił, ze też swoje im dzisiaj dałem do roboty. Miałem
    wysłać do satlandu ale u im wyszło za 5szt 10x8cm 320 zl (w tym koszt
    samego obwodu coś circa 50zl/szt). W allpcb policzyli $1 za płytkę
    +$24 za wysyłkę. Ciekawe jaka jakość. Fakt że wziąłem hal olowiowy,
    bo bezolowiowy wyszło by $50 zamiast $29.
    Po godzinie od złożenia zamówienia pierwszy kontakt, chcieli się
    upewnić o jeden szczegół w projekcie czy w pewnym miejscu nie powinno
    być otworu. Duży plus dla nich o to pytanie. Jak kiedyś w satlandzie
    zaznaczylem opcje frezowanie, to i tak frezowania nie zrobili. Jak
    przez pomyłkę nie zaznaczyłem, że ma być soldermaska oczywiście
    zrobili bez, a płytka była skomplikowana z dużo minaturowych smd.
    Nikt nie zapytał czy na pewno brak solddermaski bo płytka wygląda na
    skomplikowaną....
    I jak tu wspierać Polską gospodarkę?

    --
    Marek

  • 15. Data: 2017-08-28 20:50:12
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Wtedy, gdy jedna miska ryżu na dzień wystarczy obywatelom owego mocarstwa.

    Byś się zdziwił. Oglądałem program o jakimś ichnim intensywnie
    rozbudowywanym mieście. Burmistrz miał budżet porównywalny
    z budżetem Polski.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 16. Data: 2017-08-28 20:54:45
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Marek wrote:

    > Fakt że wziąłem hal olowiowy, bo bezolowiowy wyszło by $50 zamiast $29.

    No to piąty do kolekcji kolegi Niedzielskiego: u nich się jeszcze daje
    zamówić SnPb, u nas mamy ROHS i możesz sobie chcieć.

    > I jak tu wspierać Polską gospodarkę?

    Rozpocznij od wspierania siebie, np. zamawiając w Chinach. :-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 17. Data: 2017-08-28 21:08:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Marek wrote:

    >Byś się zdziwił. Oglądałem program o jakimś ichnim intensywnie
    >rozbudowywanym mieście. Burmistrz miał budżet porównywalny
    >z budżetem Polski.

    No ba, jak w miescie 10 mln ludzi mieszka, i to wcale nie bezrobotnych
    :-)

    Ale pokazywali reportaz z jakiegos chinskiego "ghost city" - tam domy
    kosztowaly po milion $.
    Z tym, ze to luksusowe domy, reszta holoty pewnie bedzie musiala
    splacac kredyt za male mieszkanko.

    J.

  • 18. Data: 2017-08-28 23:17:54
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    > Tak żeś zachęcił,  ze też swoje im dzisiaj dałem do roboty.

    No ja nadal jestem pod wrażeniem. Po zrobieniu płyteczek pojawiła się w
    zamówieniu pozycja "photos". No to klikam. A tu żadnych photosów nie ma.
    No to (już jako rozbestwiony klyent z wymaganiami) się pytam na czacie -
    "why, do kurwy nędzy, i can't see any zdjęcias ??".
    A oni mi że bardzo przepraszają, to jest nowy ficzer, będzie działać za
    miesiac :)

    I tak - płytki dziś rano zostały wysłane. DHL napisał, że dostawa w
    środę. No to - jeżeli tak - to będą w sumie 3 DNI ROBOCZE od zamówienia
    do dostawy.

    No jak to kurwa nie jest rekord, to ja jestem Michael Jackson.

    > I jak tu wspierać Polską gospodarkę?

    No, hm... kupuj Polskie mleko, masło, produkty wędliniarskie ( jeżeli
    akurat jadasz zwłoki ), i inne, w których jesteśmy chyba jeszcze lepsi.

    Możesz też jako jeden z pierwszych kupić Polski Samochód Elektryczny,
    ten obiecany przez Morawieckiego. (nie no, buaahahaha ! Niezły żart, co ?)

  • 19. Data: 2017-08-29 11:35:08
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 26.08.2017 o 16:52, Pawel "O'Pajak" pisze:

    > Powitanko,

    > Trzeba, żeby w naszym kapitalizmie było jak w komunistycznych Chinach,
    > czyli taka wolność gospodarcza. Ot taki paradoks.
    > Zapytaj ich ile płacą ZUSu, jakie podatki, ile kontroli mają w firmie i
    > ile one trwają.
    > Myślisz, że nasi płytkarze to się nudzą?

    Chińczycy od pewnego czasu reformują swój system ubezpieczeń
    społecznych. Teraz łącznie na ubezpieczenie emerytalne, zdrowotne,od
    bezrobocia i od wypadków w pracy pracownik płaci jakieś 11 % pensji a
    pracodawca około 30% pensji pracownika. Razem ze 40 procent więc
    podobnie jak u nas.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 20. Data: 2017-08-29 13:22:04
    Od: sundayman <s...@p...onet.pl>

    No, zaczęły się "Polskie schody".

    Dostałem maila z agencji celnej DHL, że cło itp. I czy to prywatne, czy
    na firmę itp. (bo podałem adres firmowy nieopatrznie).

    Po 2 godzinach robienia screenów, wysyłania potwierdzeń PayPala,
    wyjaśniania dlaczego zapłaciłem 5 USD mniej niż cena (bo był reward za
    rejestrację) - sprawa przekazana do "zgłoszenia celnego".

    Ciekawe, kiedy dostanę paczkę. Bo wczoraj jeszcze DHL pisał, że jutro.
    Żeby nie było tak, że z Chin do PL jeden dzień, a z PL do PL tydzień...