  • 11. Data: 2023-07-10 20:24:28
    Temat: Re: Chcę kupić elektryka
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 10.07.2023 o 20:08, _Master_ pisze:

    > Chwila. A melexa można kupić?
    A nie wiem ale chyba była tu albo na budowlanej dyskusja o melexie.

    > Bo tu nie o jeżdżenie jest najważniejsze tylko przemieszczanie ;)
    Dokładnie, zabudowanym z dachem to nawet się da cały rok jeździć.

    --
    Janusz

  • 12. Data: 2023-07-10 23:07:37
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Chwila. A melexa można kupić?

    Oczywiście. Tylko może być drożej niż nówka AMI.
    https://melex.com.pl/oferta

  • 13. Data: 2023-07-11 14:04:43
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.07.2023 o 15:46, _Master_ pisze:
    > Tak to straszne w moich ustach ale chcę kupić Citroena AMI.
    > Powód Aixam się popsuł i wymaga sporego nakładu pieniędzy. Rozważam
    > sprzedanie.
    > A że jest to czterokołowiec lekki z drzwiami ;-) to idealnie pasuje do
    > zastosowania typu w koło komina, do kościoła i po zakupu dla emeryta bez
    > Prawa jazdy. Tak to wszystko tłumaczy. ;-)
    >
    > Tylko że sprzedaje to tylko prywatna firma iXAR i to używane.
    >
    > Hmmmm Warto?

    https://www.youtube.com/@my_ami

    Jeden z filmików jest właśnie o tym jak kupować nówki z Polski. Cena
    zaskakująco niska porównując z Twizy. Ale nie wiem czy to aktualne.

  • 14. Data: 2023-07-11 14:13:08
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.07.2023 o 16:21, nadir pisze:

    > Zdaje się, że legalnie nawet na czterokołowiec lekki trzeba mieć prawo
    > jazdy, co prawda wystarcza kat. AM, ale i tak trzeba ją uzyskać, a skoro
    > tak, to od razu walić na "B".

    Tak, 4-kołowce są jakoś auto inne. Nie trzeba na trójkołowce, które są
    motorowerami. O ile oczywiście jest się odpowiednio wiekowym bo młodzi
    też muszą mieć prawko.

    > Nie warto, za 25 tysięcy PLN-ów można już nabyć któregoś z trojaczków, a
    > to już bardziej nadaje się na drogi niż jakikolwiek czterokołowiec lekki.

    Niby co w trójkołowcu ma być lepsze do jazdy? Te trójkołowce mają słabe
    akumulatory. To nie umywa się do czterokołowego Twizy. A AMI ma mniej
    więcej takie same aku jak T przy niższym ograniczniku prędkości (45km/h,
    gdy w T jest 85), co przekłada się na nieco większy zasięg. Znaczy jak
    pojadę T tak wolno to też tyle będę miał, ale w AMI po prostu nie da się
    jechać szybciej poza jazdą z górki z rozłączonym napędem i w
    konsekwencji bez rekuperacji (z filmików wynika, że jakby taka możliwość
    istnieje).

  • 15. Data: 2023-07-11 14:15:54
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.07.2023 o 16:44, _Master_ pisze:
    > W dniu 2023-07-10 o 16:21, nadir pisze:

    > PS. Aleteraz sobie myślę że błądzę. Bo mi nie chodzi w sumie o to żeby
    > mieć czterokołowca lekkiego tylko coś czym można kierować kat. AM lub
    > wyższa. (kat T.)

    No to do 4-kołowców L7e (czyli nie L6E tj lekkich) wystarczy AM, do
    trójkołowców rejestrowanych jako motorowery pewnie T a jak się jest
    wiekowym to na dowód.

  • 16. Data: 2023-07-11 14:19:39
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.07.2023 o 16:58, _Master_ pisze:
    > https://elektrowoz.pl/porady/citroen-ami-na-prawo-ja
    zdy-kategorii-am-komenda-glowna-policji-mowi-w-zasad
    zie-tak-polskie-przepisy-mowia-wtf/

    > "Jeśli zatem za punkt wyjścia weźmiemy ustawę Prawo o ruchu drogowym,
    > Citroen Ami nawet bez baterii nie zmieści się w polskiej definicji
    > czterokołowca. Jest za ciężki. Nie ma zatem mowy, by można go było
    > kierować z prawem jazdy kategorii B1, nie mówiąc już o AM. Rządzący nami
    > politycy zawalili sprawę, od 2013 roku nie zaktualizowali obowiązującego
    > w Polsce prawa."
    >

    > Jebany POPiS ;-)

    Składaki ograniczyły raczej poprzednie rządy. Oni po prostu chcą o
    wszystkim decydować. I są frajerzy, którzy im na to pozwalają zamiast
    bronić wolności obywatelskich. Hulajnogi, czyli zasadniczo zabawki, też
    regulują. W efekcie skuter Trybeco Foldie nie może być użytkowany ani
    jako hulajnoga ani motorower, czyli w ogóle.

  • 17. Data: 2023-07-11 14:21:52
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 10.07.2023 o 17:20, _Master_ pisze:

    > To wiedziałem ale jeśli policja wydaje oficjalnie takie pismo że Ami też
    > wolno choć jest cięższe...
    > to się scyzoryk otwiera.
    >
    > Po co wywalać 4-5 razy tyle kasy jak można wziąć seiczento i założyć mu
    > ogranicznik prędkości.
    > I bezpieczniejsze i tańsze. Ale NIE Ale NIE...

    I śmierdzące, czyli to czego "wszyscy" chcą.

  • 18. Data: 2023-07-11 15:24:33
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-11 o 14:21, io pisze:

    > I śmierdzące, czyli to czego "wszyscy" chcą.

    Nie rozumiesz.

    Czterokołowiec lekki ma mieć max 350 wagi. Za tym idzie tandetne
    wykonanie i dramatycznie małe bezpieczeństwo

    Tymczasem okazuje się że może być cięższe i bezpieczniejsze bo Ami się
    kwalifikuje.

    Skoro tak to można zelektryfikować cywilne seiczento tanimi
    akumulatorami trakcyjnymi, ograniczyć prędkość do 40 km/h

    I wszyscy byliby zadowoleni. Samochód tańszy, bezpieczniejszy

    Chodzi o konsekwencje w stosowaniu przepisów.

    Tylko dlatego że jest to C Ami wolno mu naciągać prawo?

  • 19. Data: 2023-07-11 15:26:42
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-11 o 14:19, io pisze:

    > Składaki ograniczyły raczej poprzednie rządy. Oni po prostu chcą o
    > wszystkim decydować.

    Ja ich nie bronie bo to swołocz jest ale jeśli Policja stosuje przepisy
    unijne a pisowskie ma dooopie to tym bardziej nie potrzebny nam rząd polski.

  • 20. Data: 2023-07-11 15:32:08
    Od: _Master_ <...@...pl>

    W dniu 2023-07-11 o 14:04, io pisze:
    > https://www.youtube.com/@my_ami
    >
    > Jeden z filmików jest właśnie o tym jak kupować nówki z Polski. Cena
    > zaskakująco niska porównując z Twizy. Ale nie wiem czy to aktualne.

    Nie z Polski bo oficjalnie tego nie kupisz.

    Można sprowadzić i to używany.

    Cena ok 30 tysi z akumulatorami

    I takie zastosowanie energii elektrycznej ma sens.

    Tylko jest taki dysonans bo celują w czterokołowca lekkiego aby nie
    pchać obowiązkowych systemów ale waga się nie zgadza.

    To po co ten warunek wagi jest?