  • Data: 2014-01-29 09:04:41
    Temat: Re: Chcą nas w dupę j.... :/
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-01-28 22:32, AZ pisze:
    > On 2014-01-28, Artur Maśląg <f...@p...com> wrote:
    (...)

    > No dostep do tych danych ma MF i US, po co dawac go komus jeszcze?

    > Piszac GITD mialem na mysli pracownikow tej instytucji.

    Pracownicy mogą w żaden sposób nie mieć dostępu do tych informacji.

    > Spojrz z drugiej strony - programisty, ludzie serio nie sa swiadomi wielu
    > spraw ;-) Nie bede tu pisal pewnych rzeczy z doswiadczenia wzietych ale
    > serio BARDZO bys sie zdziwil gdybym Ci o tym opowiedzial i byc moze juz
    > bys paranoika we mnie nie widzial.

    Możesz opowiedzieć, ale pewnie bym się nie zdziwił - po przeszło ćwierć
    wieku pracy w tym "fachu" to człowieka mało co jest w stanie zdziwić:)

    > No ale pozniej tacy sami ludzie, nie majacy o tym zielonego pojecia maja
    > miec dostep do wrazliwych danych.

    Nie muszą mieć do nich dostępu - dostęp może mieć usługa.

    > Admina firmy robiacej raczej dla panstwa tajemnica panstwowa nie
    > obowiazuje ;-)

    No nie, stąd pisałem że to niezależne kwestie.

    > Obowiazuje (w normalnych warunkach) go NDA z jego
    > pracodawca a pracodawce pewnie niemale kary umowne ;-)

    Nie zawsze warunki są "normalne".

    > Ale pozyskanych
    > danych nie koniecznie trzeba uzywac wprost.

    Zależy jakich i nieraz nawet nie wprost nie wolno.

    > No to gratulacje i zarazem wyrazy szacunku za wyluzowanie ;-)

    Spoko - należy stosować dywersyfikację środków i usług. Niemniej
    temat trzeba wyjaśnić i nie zawsze jest to krótkie, proste i miłe.

    > Ale tu
    > nie o rabowanie chodzilo tylko o autoryzacje. Gdzie tu byla autoryzacja
    > dostepu? Czemu jakis 23 letni leszczyk wchodzi na konta klientow i robi
    > przelewy?

    Chodzi jak najbardziej nie o rabunek, a o autoryzację. Jakim cudem
    pracownik banku zrobił przelew z mojego konta? A ten twój leszczyk
    mógł mieć stosowne uprawnienia do takich funkcji, tylko trochę mu
    się ręka 'omskła';)

    > Do wyciagu z konta i to nie ostatniego bo podawala mi informacje
    > z padziernika. Moze ja nie chce zeby kolezanka pracujaca w banku sie
    > dowiedziala, ze chadzam po burdelach i robie zakupy w sexshopie? ;-)

    Jeżeli miała takie dane to jednak za dużo. Możesz zdradzić który to
    bank taki wesoły? Z drugiej strony - jak chcesz łazić po burdelach
    i robić zakupu w sexshopach to powinieneś wiedzieć (szczególnie
    z racji swej paranoi), że powinieneś płacić gotówką wcześniej
    wyciąganą w małych kwotach z bankomatów, bądź z jakiejś usługi
    'grzecznościowej' ;) Co do "koleżanki" - w dawnych czasach tak
    się trafiło znajomemu (pracował w któryś z centr pagerowych)
    i okazało się, że koleżanka pewne "usługi" prowadzi ;)

    > To czemu mogla przejrzec moja? Maszyna losujaca wytypowala mnie? ;-)

    Tak.

    > Nie sa podejrzenia bo mi mowila o nich wprost "w dniu xx.yy wybieral pan
    > 500 PLN w bankomacie euronetu na ulicy xxx".

    Mają takie informacje, ale kto ma do tego dostęp? Hmmm, zawsze możesz
    się zwrócić do banku z prośbą o wyjaśnienie tej kwestii.