  • 11. Data: 2014-03-02 18:34:13
    Temat: Re: Chamstwo telemarketerów ro?nie
    Od: "brum" <s...@n...berdyczow>

    > Telemarketerzy maja obowiazek sprawdzic czy numer jest/nie jest na tej
    > liscie. Wyjatek to organizacje dobroczynne i polityczne.

    czyli: wykosimy biznesowa konkurencje, zebysmy sami mogli dzwonic
    a dobroczyncow damy jako zaslone dymna

  • 12. Data: 2014-03-02 18:51:51
    Temat: Re: Chamstwo telemarketerów rośnie
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "ACMM-033" <v...@i...pl> napisał w wiadomości
    > ---
    > Ta wiadomość e-mail jest wolna od wirusów i złośliwego oprogramowania,
    > ponieważ ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

    Przepraszam, nie ustawiałem tego, ale po awaryjnej reinstalce systemu, IE8,
    oraz przeniesieniu się przy tym na inną maszynę, cholera wie, co kwiknęło,
    zaraz spróbuję to wyłączyć.
    (jeden ptaszek spadł o gniazdko w dół, wyłączyłem...)

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 13. Data: 2014-03-02 19:15:57
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    > No fakt. Tutaj telemarketerzy sa regulowani pzrez prawo federalne.
    > Jest National Do Not Call registry. Wystaczy zarejestrowac swoj numer
    >
    > https://www.donotcall.gov/
    >
    > Telemarketerzy maja obowiazek sprawdzic czy numer jest/nie jest na tej
    > liscie. Wyjatek to organizacje dobroczynne i polityczne.

    A jeśli ja bym sobie nie życzył dzwonienia również przez organizacje
    dobroczynne i polityczne? Niech w inny sposób do mnie dotrą, jeśli już
    koniecznie muszą...?

    > Telefon do kogos z listy kosztuje duze pieneidze:

    (rzeczywiście niemało)

    > A jakby co, to w sklepach z elektronika spzredaja male pudeleczka
    > ktore sie wlacza meidzy telefon a gniazdko.

    Domyślam się, że chodzi o coś nazywającego się CallerID, przynajmniej tak
    widziałem w sklepie. Jak się tym interesowałem szerzej, to w .pl kosztowało
    to ok. 30 PLN.

    > Juz nei pamietam kiedy dostalem telefon od telemarketera. Dosyc

    U mnie BARDZO pomogło włączyć blokadę połączeń anonimowych, przez ostatnie
    kilka lat prześlizgnęły się może 2-3 anonimy, bo widocznie w inny sposób
    numer był nieobecny. A tak to jakieś nieliczne Olsztyny, Poznanie,
    Skierniewicy, sporadycznie Krakowy... Zwykle pierdolą o jakichś
    prezentacjach, z natarczywością bywa różnie. Chyba zacznę spisywać te numery
    jak serwis Tellows i wystawiać publicznie - o, z tych numerów się spamuje.

    > skuteczne. Ostatnio coraz mniej popularne, bo ta lista dziala

    BARDZO by się w .pl to przydało.

    > A.L.
    >
    > P.S. A poza tym, czy w Polsce jest znany Caller ID? Numer dzwoniacego

    Już od dawna. Nawet można kupić po sensownej cenie przystawki. Nie mam
    takiej na razie, ale chyba kupię.
    Nie na każdej centrali to działa.

    > sie wyswietla? Ja mam swoja wlasna polityke: a) Jak nie widze numeru,
    > to nei podnosze slochawki, b) Jak widze numer ale go nei znam, to nei
    > podnosze sluchawki.

    Tak samo i ja poczyniam.

    > Zreszta, w centrali moge zablokowac numery anonimowe

    I ja też. Dzięki temu to kurestwo nie zakłóca mi spokoju, jak np. mnie łeb
    boli, czy pardon le mot - sram (już i w takich przypadkach musiałem lecieć z
    gołą i obsraną dupą, bo akurat komuś się zamarzyło zaoferować mi
    kołderki/wyjątkowej okazji złote monety/darmowe badania/itd/itp przy okazji
    prezentacji produktów zdrowotnych do ewentualnego późniejszego kupienia...
    Rozumiem, że ciotka zadzwoni z ważną wiadomością, ale ryzykować, że si.ę na
    dywan nasra po to, aby kolejny kupić (czytaj: dać się na taki naciąć)?)
    Kiedyś jakaś bezczelna pipa w sobotę rano, gdy to jest w .pl dzień wolny od
    pracy, o godzinie 7:50 (taką porę uważam za bezczelność) obudziła mnie (a w
    piątki chodzę spać niekiedy o 3, czy 4) zaproszeniem na prezentację i zakup
    "cudownych" kołder... Byłem za bardzo zaspany, by ją zjebać... OIDP,
    zadzwoniła właśnie "anonimowo".
    Blokując anonimy - i bratu odciąłem możność dodzwonienia się z domu, ale ma
    komórkę i do nas z komórki dzwoni. Nawet on zablokował w Plusie anonimy. Z
    wiadomego powodu.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 14. Data: 2014-03-02 21:43:03
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz>

    W wiadomości
    ws.atman.pl
    *ACMM-033* napisał(-a):

    > Nawet on zablokował w
    > Plusie anonimy. Z wiadomego powodu.

    Mam właśnie nr w Plusie. Anonimy mam zablokowane z pozoiomu telefonu.
    Ale wiadomego powodu nie znam. Możesz mnie oświecić?

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675

  • 15. Data: 2014-03-02 21:47:12
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 2 Mar 2014 18:34:13 +0100, "brum" <s...@n...berdyczow> wrote:

    >czyli: wykosimy biznesowa konkurencje, zebysmy sami mogli dzwonic
    >a dobroczyncow damy jako zaslone dymna

    Nie.

    A.L.

  • 16. Data: 2014-03-02 21:52:47
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Sun, 2 Mar 2014 19:15:57 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >A jeśli ja bym sobie nie życzył dzwonienia również przez organizacje
    >dobroczynne i polityczne? Niech w inny sposób do mnie dotrą, jeśli już

    Oni dosyc skutecznie usuwaja mnie ze swojej listy jezeli ich poprosic
    .

    >Domyślam się, że chodzi o coś nazywającego się CallerID, przynajmniej tak
    >widziałem w sklepie. Jak się tym interesowałem szerzej, to w .pl kosztowało
    >to ok. 30 PLN.

    Nie. Wedle tutejszej litsratury:

    a. telemarketerzy uzywaja komputera wo wyszukiwania mumerow; wyszukuja
    numery po kolei z przypisanego in bloku,

    b. Jest jakis protokol ktory pozwala stwierdzic czy taki mumer
    istnieje. Sprawdzajacu wysyla sygnal o jakiejs tam ztrukturze; jak
    numeru nie ma to centrala zwraca inny sygnal

    c. To pudeleczno na sygnal "czy to jest dobry numer" odpowiada
    automatycznie "nei ma takiego numeru"

    Zerszta, tych podeleczek jest sporo roznego rodzaju. Centrala tez
    oferuje protekcje pzreciw telemarketerom, ale kosztuje to 5 dolcow
    miesiecznie

    >Blokując anonimy - i bratu odciąłem możność dodzwonienia się z domu, ale ma
    >komórkę i do nas z komórki dzwoni. Nawet on zablokował w Plusie anonimy. Z
    >wiadomego powodu.

    Ja upzredzilem wszystkich Krewnych i Znajomych: masz telefon anomimowy
    - mozesz do mnei napisac list

    A.L.

  • 17. Data: 2014-03-03 08:39:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 02 Mar 2014 10:46:16 -0600, A.L. napisał(a):
> [...]
    > sie wyswietla? Ja mam swoja wlasna polityke: a) Jak nie widze numeru,
    > to nei podnosze slochawki, b) Jak widze numer ale go nei znam, to nei

    Jest znany, ale to nie takie proste.
    Moze lekarz, moze urzad, a moze wujek Andrzej z Ameryki dzwoni przez
    jakiegos dziwnego voipa.

    > Zreszta, w centrali moge zablokowac numery anonimowe

    A telemarketer moze miec co chwile inny numer.

    J.

  • 18. Data: 2014-03-03 08:40:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Mar 2014 16:58:32 +0100, ACMM-033 napisał(a):
    > To się znów rozłączę.

    I bedziesz mial w czasie obiadu 10 telefonow do rozlaczenia :-)

    J.

  • 19. Data: 2014-03-03 17:18:50
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    Użytkownik "Big Jack" <a...@b...zz> napisał w wiadomości
    >W wiadomości
    ws.atman.pl

    > Mam właśnie nr w Plusie. Anonimy mam zablokowane z pozoiomu telefonu.

    Brat z poziomu sieci. Dzwoniącemu gada, że się nie doklepie, jak nie zdejmie
    braku prezentacji.

    > Ale wiadomego powodu nie znam. Możesz mnie oświecić?

    No, o telemarketingu gadamy, a Ty jeszcze nie zajarzyłeś, co to jest "z
    wiadomego powodu"? :))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

  • 20. Data: 2014-03-03 17:30:29
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Oni dosyc skutecznie usuwaja mnie ze swojej listy jezeli ich poprosic

    To jasna sprawa i chyba nawet u nas tak to działa. Ale zabanglać by mogło
    przy 2-3... no, 10 takich organizacjach. A jeśli takich organizacji jest
    dajmy na to, tysiąc (a po USA sądząc, z pewnością daleko więcej), to
    odbierać tysiąc telefonów z takich miejsc, to można pierdolca totalnego
    dostać.

    > .

    > Nie. Wedle tutejszej litsratury:
    >
    > a. telemarketerzy uzywaja komputera wo wyszukiwania mumerow; wyszukuja
    > numery po kolei z przypisanego in bloku,

    Różnie, raz mnie trafili z losowego (na tymczasowy numer z UPC, który
    nigdzie, nikomu, absolutnie, nawet najbliższej rodzinie i przyjaciołom, nie
    był podany), innym razem z jakiejś tajemniczej bazy (sam charakter
    dzwonienia świadczył o tym, że usiłują wywołać konkretnie mnie - wyszło po
    tym, że kilkakrotnie dzwonili na jeden po drugim, posiadane przeze mnie
    konkretne 2 numery).

    > b. Jest jakis protokol ktory pozwala stwierdzic czy taki mumer
    > istnieje. Sprawdzajacu wysyla sygnal o jakiejs tam ztrukturze; jak
    > numeru nie ma to centrala zwraca inny sygnal

    Wydaje mi się, że tu zwykły ISDN zabangla wystarczająco dobrze, sam ISDN
    zwróci odpowiedni parametr bez konieczności czekania, czy to "zajęty".

    > c. To pudeleczno na sygnal "czy to jest dobry numer" odpowiada
    > automatycznie "nei ma takiego numeru"

    To znowu chyba ISDN, albo może VoIP, w którym też myślę, że dało by się
    łatwo rozwiązać takie sprawdzenie bez konieczności czekania na rozpoznanie
    sygnału...?

    > Zerszta, tych podeleczek jest sporo roznego rodzaju. Centrala tez
    > oferuje protekcje pzreciw telemarketerom, ale kosztuje to 5 dolcow
    > miesiecznie

    Jestem w stanie zapłacić, to 15 zyla, nie zbiednieję. Ale tak rzadko
    dzwonią, że nie ma potrzeby, mogę też kupić aparat, który będzie takie
    pierduny zrzucać na starcie.

    > Ja upzredzilem wszystkich Krewnych i Znajomych: masz telefon anomimowy
    > - mozesz do mnei napisac list

    Brata komórka się prezentuje, więc nie jest odrzucana, a innych numerów bez
    prezentacji nie ma. Więc nawet nie trzeba nic robić.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.