    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Chamstwo telemarketerów rośnie
    Date: Sun, 2 Mar 2014 19:15:57 +0100

    Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości
    news:4dn6h9hkj88esvm2de0mdvt5fcsl9l3cs7@4ax.com...
    > No fakt. Tutaj telemarketerzy sa regulowani pzrez prawo federalne.
    > Jest National Do Not Call registry. Wystaczy zarejestrowac swoj numer
    >
    > https://www.donotcall.gov/
    >
    > Telemarketerzy maja obowiazek sprawdzic czy numer jest/nie jest na tej
    > liscie. Wyjatek to organizacje dobroczynne i polityczne.

    A jeśli ja bym sobie nie życzył dzwonienia również przez organizacje
    dobroczynne i polityczne? Niech w inny sposób do mnie dotrą, jeśli już
    koniecznie muszą...?

    > Telefon do kogos z listy kosztuje duze pieneidze:

    (rzeczywiście niemało)

    > A jakby co, to w sklepach z elektronika spzredaja male pudeleczka
    > ktore sie wlacza meidzy telefon a gniazdko.

    Domyślam się, że chodzi o coś nazywającego się CallerID, przynajmniej tak
    widziałem w sklepie. Jak się tym interesowałem szerzej, to w .pl kosztowało
    to ok. 30 PLN.

    > Juz nei pamietam kiedy dostalem telefon od telemarketera. Dosyc

    U mnie BARDZO pomogło włączyć blokadę połączeń anonimowych, przez ostatnie
    kilka lat prześlizgnęły się może 2-3 anonimy, bo widocznie w inny sposób
    numer był nieobecny. A tak to jakieś nieliczne Olsztyny, Poznanie,
    Skierniewicy, sporadycznie Krakowy... Zwykle pierdolą o jakichś
    prezentacjach, z natarczywością bywa różnie. Chyba zacznę spisywać te numery
    jak serwis Tellows i wystawiać publicznie - o, z tych numerów się spamuje.

    > skuteczne. Ostatnio coraz mniej popularne, bo ta lista dziala

    BARDZO by się w .pl to przydało.

    > A.L.
    >
    > P.S. A poza tym, czy w Polsce jest znany Caller ID? Numer dzwoniacego

    Już od dawna. Nawet można kupić po sensownej cenie przystawki. Nie mam
    takiej na razie, ale chyba kupię.
    Nie na każdej centrali to działa.

    > sie wyswietla? Ja mam swoja wlasna polityke: a) Jak nie widze numeru,
    > to nei podnosze slochawki, b) Jak widze numer ale go nei znam, to nei
    > podnosze sluchawki.

    Tak samo i ja poczyniam.

    > Zreszta, w centrali moge zablokowac numery anonimowe

    I ja też. Dzięki temu to kurestwo nie zakłóca mi spokoju, jak np. mnie łeb
    boli, czy pardon le mot - sram (już i w takich przypadkach musiałem lecieć z
    gołą i obsraną dupą, bo akurat komuś się zamarzyło zaoferować mi
    kołderki/wyjątkowej okazji złote monety/darmowe badania/itd/itp przy okazji
    prezentacji produktów zdrowotnych do ewentualnego późniejszego kupienia...
    Rozumiem, że ciotka zadzwoni z ważną wiadomością, ale ryzykować, że si.ę na
    dywan nasra po to, aby kolejny kupić (czytaj: dać się na taki naciąć)?)
    Kiedyś jakaś bezczelna pipa w sobotę rano, gdy to jest w .pl dzień wolny od
    pracy, o godzinie 7:50 (taką porę uważam za bezczelność) obudziła mnie (a w
    piątki chodzę spać niekiedy o 3, czy 4) zaproszeniem na prezentację i zakup
    "cudownych" kołder... Byłem za bardzo zaspany, by ją zjebać... OIDP,
    zadzwoniła właśnie "anonimowo".
    Blokując anonimy - i bratu odciąłem możność dodzwonienia się z domu, ale ma
    komórkę i do nas z komórki dzwoni. Nawet on zablokował w Plusie anonimy. Z
    wiadomego powodu.

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.