    From: A.L. <a...@a...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Chamstwo telemarketerów rośnie
    Date: Sun, 02 Mar 2014 14:52:47 -0600

    On Sun, 2 Mar 2014 19:15:57 +0100, "ACMM-033" <v...@i...pl>
    wrote:

    >Użytkownik "A.L." <a...@a...com> napisał w wiadomości

    >A jeśli ja bym sobie nie życzył dzwonienia również przez organizacje
    >dobroczynne i polityczne? Niech w inny sposób do mnie dotrą, jeśli już
    >koniecznie muszą...?

    Oni dosyc skutecznie usuwaja mnie ze swojej listy jezeli ich poprosic
    .

    >Domyślam się, że chodzi o coś nazywającego się CallerID, przynajmniej tak
    >widziałem w sklepie. Jak się tym interesowałem szerzej, to w .pl kosztowało
    >to ok. 30 PLN.

    Nie. Wedle tutejszej litsratury:

    a. telemarketerzy uzywaja komputera wo wyszukiwania mumerow; wyszukuja
    numery po kolei z przypisanego in bloku,

    b. Jest jakis protokol ktory pozwala stwierdzic czy taki mumer
    istnieje. Sprawdzajacu wysyla sygnal o jakiejs tam ztrukturze; jak
    numeru nie ma to centrala zwraca inny sygnal

    c. To pudeleczno na sygnal "czy to jest dobry numer" odpowiada
    automatycznie "nei ma takiego numeru"

    Zerszta, tych podeleczek jest sporo roznego rodzaju. Centrala tez
    oferuje protekcje pzreciw telemarketerom, ale kosztuje to 5 dolcow
    miesiecznie

    >Blokując anonimy - i bratu odciąłem możność dodzwonienia się z domu, ale ma
    >komórkę i do nas z komórki dzwoni. Nawet on zablokował w Plusie anonimy. Z
    >wiadomego powodu.

    Ja upzredzilem wszystkich Krewnych i Znajomych: masz telefon anomimowy
    - mozesz do mnei napisac list

    A.L.