  • 1. Data: 2012-10-29 21:03:30
    Temat: Cewka WN i świece
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Dlaczego a samochodach jedna cewka zasila dwie świece?
    Z powodu mniejszych zakłóceń? Bo prąd nie płycie po masie od cewki do świec.
    Cewka WN nie jest podłączona do masy. Tylko jej końce podłączone są dwóch
    świec.
    Z drugiej strony jednak płynie ten prąd WN pomiędzy świecami w głowicy.

    Robert

  • 2. Data: 2012-10-29 21:06:17
    Temat: Re: Cewka WN i świece
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    > Dlaczego a samochodach jedna cewka zasila dwie świece?

    Ekonomia.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 3. Data: 2012-10-29 21:18:45
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    > Ekonomia.

    Na wykonaniu odczepu do masy w połowie uzwojenia?
    Bo jak łączą w szereg dwie świece to tyle samo drutu co na dwie cewki. I
    każda na jedną świecę.
    Ale może faktycznie trochę prościej zrobić taką wspólną.

    Robert

  • 4. Data: 2012-10-29 21:22:49
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    > Na wykonaniu odczepu do masy w połowie uzwojenia?

    Po co?

    > Bo jak łączą w szereg dwie świece to tyle samo drutu co na dwie cewki. I
    > każda na jedną świecę.

    Nieprawda - napięcia nie rozkładają się równomiernie. W jednym
    cylindrze masz końcówkę wydechu i spaliny, które sa częściowo
    zjonizowane i przeskok iskry wymaga minimalnego napiecia. Z drugiej
    masz sprężoną mieszankę i tu pozostaje większość energii.

    > Ale może faktycznie trochę prościej zrobić taką wspólną.

    Przede wszystkim ekonomia.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 5. Data: 2012-10-29 21:32:18
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    Użytkownik "RoMan Mandziejewicz"
    > Po co?

    Jak zgnije przewód WN, cewka lub świeca padnie to jeden cylinder przestanie
    pracować. A tak dwa.
    Ale to moje przemyślenia. I pewnie powiesz (i będziesz miał rację), że to
    nie sprzęt wojskowy, czy kosmiczny gdzie stosują zwielokrotnienia układów.

    Robert

  • 6. Data: 2012-10-29 21:41:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Robert,

    > Jak zgnije przewód WN, cewka lub świeca padnie to jeden cylinder przestanie
    > pracować. A tak dwa.

    Mam Lanosa wyprodukowanego 14 lat temu. Przejechał 257 tysięcy
    kilometrów. Ma oryginalne cewki.

    Nie widze powodu, dla którego uszkodzenie jednego przewodu w.n. czy
    świecy mialoby unieruchomić dwa cylindry na raz. Zarówno przewody jak
    i swiece dostają zazwyczaj przebicia a nie przerwy. A i to nie od razu
    pełnego.

    Na dokładkę wyprowadzenie odczepu masowego nic absolutnie by nie dało,
    bo wtedy własnie przebicie powodowałoby marnowanie energii i właśnie
    wtedy dwa cylindry by nie działały.

    Dla układu z dwoma świecami na cewkę niebezpieczna jest sytuacja
    przerwy - a to rzadkie zjawisko.

    > Ale to moje przemyślenia. I pewnie powiesz (i będziesz miał rację), że to
    > nie sprzęt wojskowy, czy kosmiczny gdzie stosują zwielokrotnienia układów.

    Dokładnie. Poza tym - to od dawna projektuja księgowi.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 7. Data: 2012-10-30 10:04:43
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 29.10.2012 21:41, schrieb RoMan Mandziejewicz:

> [...]
    > przerwy - a to rzadkie zjawisko.

    > Dokładnie. Poza tym - to od dawna projektuja księgowi.

    O ile mnie skleroza nie myli, to PF126P, vulgo maluch, miał dwie cewki.
    Zaoszczędzono rozdzielacz. Teraz też coponiektóre pojazdy mają n cewek i
    elektroniczną komutację po stronie NN. Zresztą Syrena i Wartburg też tak
    miały.

    dowód:
    http://www.youtube.com/watch?v=4PNHjQBIspY

    Rozdzielacz WN jest droższy od 1-2 dodatkowych cewek.

    Waldek

  • 8. Data: 2012-10-30 10:10:33
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:af9jifFl8mdU1@mid.uni-berlin.de...
> [...]
    > Zaoszczędzono rozdzielacz. Teraz też coponiektóre pojazdy mają n cewek i
    > elektroniczną komutację po stronie NN. Zresztą Syrena i Wartburg też tak

    Myli.
    W moim maluchu była jedna cewka z wyjściami na dwie świece, ale naprawiałem
    kiedyś w drodze malucha kolegi i on miał jedną cewkę i rozdzielacz WN.
    P.G.

  • 9. Data: 2012-10-30 10:23:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Waldemar,

    Tuesday, October 30, 2012, 10:04:43 AM, you wrote:

    > O ile mnie skleroza nie myli, to PF126P, vulgo maluch, miał dwie cewki.

    Nie. Miał albio jedna cewkę klasyczną i rozdzielacz albo cewką z dwoma
    wyjściami i bez rozdzielacza - kopułka bez wyjsć na aparacie
    zapłonowym.

    > Zaoszczędzono rozdzielacz. Teraz też coponiektóre pojazdy mają n cewek i
    > elektroniczną komutację po stronie NN. Zresztą Syrena i Wartburg też tak
    > miały.

    Ale co to ma do rzeczy?

    > dowód:
    > http://www.youtube.com/watch?v=4PNHjQBIspY
    > Rozdzielacz WN jest droższy od 1-2 dodatkowych cewek.

    Mówimy o układach bezrozdzielaczowych (DIS), z cewkami z dwoma wyjściami.

    Rozdzielacz jest przede wszystkim zawodny.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 10. Data: 2012-10-30 10:49:35
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 30.10.2012 10:23, schrieb RoMan Mandziejewicz:

> [...]

    > Mówimy o układach bezrozdzielaczowych (DIS), z cewkami z dwoma wyjściami.
    >
    > Rozdzielacz jest przede wszystkim zawodny.
    No jest. A Robertowi chodziło o to, dlaczego jest jedna cewka. No to
    napisałem, że niekoniecznie jedna, bo coponiektóre miały ich więcej.

    Waldek