eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCewka WN i świece › Re: Cewka WN i świece
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!fu-berlin.de!uni-berlin.de!not-for-mail
    From: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Cewka WN i świece
    Date: Tue, 30 Oct 2012 10:49:35 +0100
    Organization: Freie Universitaet Berlin
    Lines: 51
    Message-ID: <a...@m...uni-berlin.de>
    References: <508ee112$0$26710$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@p...pl.invalid>
    <508ee4a5$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@p...pl.invalid>
    <508ee7d2$0$1217$65785112@news.neostrada.pl>
    <4...@p...pl.invalid>
    <a...@m...uni-berlin.de>
    <4...@p...pl.invalid>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.uni-berlin.de
    HdjRaBihieCh/t9LaGsvMgTBKcQYUccx1LzqBHcN94kDmnQJS0rXSALoiQVY+XpLXcAKIHr161
    Cancel-Lock: sha1:Q3g65MwXbsZSr71IdCEc25VF+5Q=
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:16.0) Gecko/20121010 Thunderbird/16.0.1
    In-Reply-To: <4...@p...pl.invalid>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:637332
    [ ukryj nagłówki ]

    Am 30.10.2012 10:23, schrieb RoMan Mandziejewicz:
    > Hello Waldemar,
    >
    > Tuesday, October 30, 2012, 10:04:43 AM, you wrote:
    >
    >>>>>> Na wykonaniu odczepu do masy w połowie uzwojenia?
    >>>>> Po co?
    >>>> Jak zgnije przewód WN, cewka lub świeca padnie to jeden cylinder przestanie
    >>>> pracować. A tak dwa.
    >>> Mam Lanosa wyprodukowanego 14 lat temu. Przejechał 257 tysięcy
    >>> kilometrów. Ma oryginalne cewki.
    >>> Nie widze powodu, dla którego uszkodzenie jednego przewodu w.n. czy
    >>> świecy mialoby unieruchomić dwa cylindry na raz. Zarówno przewody jak
    >>> i swiece dostają zazwyczaj przebicia a nie przerwy. A i to nie od razu
    >>> pełnego.
    >>> Na dokładkę wyprowadzenie odczepu masowego nic absolutnie by nie dało,
    >>> bo wtedy własnie przebicie powodowałoby marnowanie energii i właśnie
    >>> wtedy dwa cylindry by nie działały.
    >>> Dla układu z dwoma świecami na cewkę niebezpieczna jest sytuacja
    >>> przerwy - a to rzadkie zjawisko.
    >>>> Ale to moje przemyślenia. I pewnie powiesz (i będziesz miał rację), że to
    >>>> nie sprzęt wojskowy, czy kosmiczny gdzie stosują zwielokrotnienia układów.
    >>> Dokładnie. Poza tym - to od dawna projektuja księgowi.
    >> O ile mnie skleroza nie myli, to PF126P, vulgo maluch, miał dwie cewki.
    >
    > Nie. Miał albio jedna cewkę klasyczną i rozdzielacz albo cewką z dwoma
    > wyjściami i bez rozdzielacza - kopułka bez wyjsć na aparacie
    > zapłonowym.
    >
    >> Zaoszczędzono rozdzielacz. Teraz też coponiektóre pojazdy mają n cewek i
    >> elektroniczną komutację po stronie NN. Zresztą Syrena i Wartburg też tak
    >> miały.
    >
    > Ale co to ma do rzeczy?
    >
    >> dowód:
    >> http://www.youtube.com/watch?v=4PNHjQBIspY
    >> Rozdzielacz WN jest droższy od 1-2 dodatkowych cewek.

    > Mówimy o układach bezrozdzielaczowych (DIS), z cewkami z dwoma wyjściami.
    >
    > Rozdzielacz jest przede wszystkim zawodny.
    No jest. A Robertowi chodziło o to, dlaczego jest jedna cewka. No to
    napisałem, że niekoniecznie jedna, bo coponiektóre miały ich więcej.

    Waldek



    --
    My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: