  • Data: 2018-12-27 02:31:35
    Temat: Re: Cewka HV
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > A prad/energia jaka ?

    W wariancie hardcore kilkanaście megawatów, typowo koło megawata.
    Tylko w bardzo krótkim czasie, więc ograniczenia są po stronie
    strukturalnej, a nie termicznej: nie chcę, by mi tę cewkę siły
    elektrodynamiczne rozerwały. No i ma się nie dać przebić.

    > Nie lepiej toroid ? Rozproszenie mniejsze, zaklocenia mniejsze i
    > napiecia miedzyzwojowe mniejsze ...

    Lepiej, ale znacznie trudniej wykonać, poczynając od zdobycia karkasu.

    > Wielowarstwowa ma byc ? To chyba jednak z przekladkami ... i zalana
    > epoksydem ?

    Epoksydem planuję nasycać co warstwę z powodów mechanicznych.

    > A jakie to ma miec wymiary ?

    Z obliczeń wychodzi rzędu 4x2cm w wariancie płaskim.
    Eksperyment 33 zw. TIW 1mm, L=~18mm, r=5mm daje 7.5uH,
    co się nieźle zgadza z teorią. "AL" wychodzi między 6 a 7.

    > A jak wolisz ceramiczne - jest chyba jeszcze pare domow kultury z
    > kolami garncarskimi i piecami do ceramiki :-)

    I artysta-plastyk, który wymodeluje toroid? :-]
    Ale ogólnie pomysł nie jest zły, w innych zastosowaniach
    to może być właściwe rozwiązanie.

    Mniejsze warianty sprzedają w sklepach z koralikami.

    Pozdrawiam, Piotr