    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    From: Sergiusz Rozanski <w...@m...com.pl>
    Subject: Re: Ceny foto odleciały w kosmos
    Date: 28 Mar 2012 09:04:39 GMT

    Dnia 28.03.2012 januszek <j...@p...irc.pl> napisał/a:
    > Mateusz Ludwin napisa?(a):

    > Zależy w jakiej pespektywie. Jeśli krótkiej, a do tego porównywane z tym
    > momementem kiedy dolar kosztował mniej niż 2 złotówki to pewnie tak to
    > wygląda. Jeśli jednak patrzysz na to w pespektywie lat kilkudziesięciu
    > to zauważysz, że kiedyś dobry aparat kosztował tyle co dobry samochód a
    > nie kilkuletnia używka z przebiegiem 300 tys przekręconym na 80... ;P

    Rynek dslr nie ma perspektywy kilkudziesięciu lat - ma co najwyżej kilkanaście,
    ale nie zauważam jakiś drastycznych zmian w cenach. nawet porównując to z
    inflacją i zarobkami to może nawet ceny spadły w tej perpektywie.

    Tak z pamięci w canonie:
    eos500 kupowałem za około 2000 z kitem - to był taki entry level jak obecnie 1100d -
    cena podobna
    eos350d za 2500 z kitem - obecnie poziom 550d i się to zgadza
    eos50d za 4500 body - wyjmie się za to 60d, a nawet 7d jest dość blisko
    eos5d2 za 6999 body (to jest moment $==2zł) - nadal na tym samym poziomie, 3 odstaje,
    ale oba na wejściu miały $3k5 więc poziom podobny.

    Biorąc pod uwagę zmiany np w płacy minimalnej w tym okresie to nie jest na
    prawdę źle.

    Po 'gorączce złota' 5d3 zjedzie na właścimy poziom - w okolicę bliską 9-10k.

    coś ciekawego, tam nie ma asfaltu".