  • Data: 2012-03-27 22:56:51
    Temat: Re: Ceny foto odleciały w kosmos
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2012-03-27 19:59, Mateusz Ludwin pisze:
    > ta sama matryca pakowana do trochę lepszego body (D7000 vs D5100) kosztuje
    > dwa razy więcej (odpowiednio 5000 i 2500 zł).

    Można patrzyć na to inaczej: prawie to samo jest dwa razy tańsze. A
    jeśli weźmiemy jakość zdjęć, to już nie ma ''prawie''.

    > A przecież cały ten sprzęt
    > jest niesamowicie prymitywny, postęp od czasów analogowych jest żaden, to
    > dalej te same puszki ze szczątkową elektroniką (mówimy przecież o samym
    > body, gdzie nie ma miejsca na super precyzję jak w szkłach).

    He, na świecie znajdziesz tysiące osób, które zrobią od zera analoga w
    garażu i zero takich, co od zera zrobią cyfrę :)

    Ten sprzęt to top dzisiejszych możliwości obliczeniowych na tak niedużej
    powierzchni zasilanej takim niskim prądem przy tak ograniczonej cenie.
    Najlepszy dowód, że wciąż żaden sprzęt nie daje rady wypluwać filmowych
    rawów.

> [...]
    > z mojego punktu widzenia producenci próbują zrobić mnie w ch... i sprzedawać
    > to samo i to samo za coraz więcej i więcej. Dobrze, że ja nie mam potrzeby
    > zmieniania sprzętu, ale amatorzy mają teraz naprawdę przerąbane, bo cofamy
    > się powoli do czasów D70, kiedy DSLR był niedostępnym luksusem. Za body
    > tandetnego Eosa 550 trzeba teraz wyłożyć 2200 zł, co jest kompletnie
    > pozbawione sensu, biorąc pod uwagę rozwój bezlusterkowców (za 2200 można
    > mieć przyzwoitego Pena z dwoma obiektywami, który jest o niebo lepiej

    No i fajnie. Na rynku wtórnym masz pełno tanich D90 itp. sprzętów, które
    wciąż ''mogą wszystko''.

    > Taki D7000 według mnie nie jest kompletnie warty tych 5000 zł które trzeba
    > za niego dać, taka wycena jest abdurdalna, patrząc na postęp i spadek cen
    > całej elektroniki.

    Patrząc na popyt, jest w sam raz.

    > D90 i tym podobne się rozejdą, to amatorzy będą uwiązani do śmiesznych
    > puszek entry level wycenianych na poziomie superzaawansowanych (w porównaniu
    > z rynkiem foto) laptopów :(

    Tylko te puszki entry level bardzo niewiele różnią się od topowych, a
    tak czy inaczej, rozwalają parametrami jakikolwiek sprzęt profesjonalny
    sprzed kilku lat (który to już nadawał się do wielu rzeczy).
    Narzekasz, a jeszcze nigdy na rynku foto nie było tak tanio - oczywiście
    jeśli nie potrzebuje się wczorajszej premiery tylko sprawnego sprzętu do
    robienia półmetrowej wielkości odbitek.

    --
    pozdrawia Adam
    /choć wydaje się to niemożliwe, nie jestem nieomylny/