eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.comp.pecetCeny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 41

  • 21. Data: 2012-01-19 07:37:00
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: "nom" <n...@u...gazeta.pl>


    Użytkownik "Mateusz" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:jf7h2h$5jq$3@node2.news.atman.pl...

    >
    > w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat
    >
    > potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)

    W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi)
    skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część do wymiany/naprawy
    to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi
    o to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać
    wymiany. ;-)


  • 22. Data: 2012-01-19 08:03:06
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Rafal Lukawski napisa?(a):

    > Tyle ze przy takim przebiciu cenowym, sprzedawca moze sobie pozwolic na
    > to ryzyko.

    Dlatego na grupie o prawie poradzilem pytajacemu co powinien zrobic :)

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"


  • 23. Data: 2012-01-19 08:18:10
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-01-2012 08:30, Rafal Lukawski pisze:
    >
    >>>>
    >>>> nie ma sprawy, niech mi dadza moj naprawiony.
    >>>
    >>> chyba dyskow sie nie naprawia w taki sposob. chyba ze to jakies proste
    >>> uszkodzenie. dostajesz wlasnie taki dysk z odzysku. a twoj, za pare
    >>> tygodni dostaje inna osoba, ktora sie zglosila ze swoim dyskiem. i tak
    >>> dalej.<rs>
    >>
    >> nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
    >> dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal poprostu
    >> naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant zutylizowal"
    >> moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj popsuty dysk, lub
    >> nowy/naprawiony o tych samych parametrach.
    >
    > W jaki sposób chce Cię 'wydymac', czy przyjales inny dysk w ramach
    > porozumienia stron i potem sie rozmysliles?
    >
    >

    a czy przeczytales dyskusje z pl.soc.prawo ktora watkotworca tu przytoczyl?

    nie, nie przyjalem dysku i pozniej sie nie rozmyslilem.


  • 24. Data: 2012-01-19 08:18:43
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "nom" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:jf8h74$5ki$...@i...gazeta.pl...
    > W tych sklepach co ja kupuję to towary (kody z numerami seryjnymi)
    > skanują/wpisują sobie do komputera i jak przynoszę część do wymiany/naprawy
    > to nie sprawdzają dowodu zakupu, tylko czy mają tą część w ewidencji. Chodzi o
    > to, że można z fakturką/paragonem przynieść dysk z innego sklepu i żadać
    > wymiany. ;-)

    Dla sklepu to żadna różnica.


  • 25. Data: 2012-01-19 08:20:12
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: K <...@...c>

    W dniu 18-01-2012 23:28, Mateusz pisze:
    > Użytkownik Rafal Lukawski napisał:
    >
    >> Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep
    >> przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa
    >> (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie. Poza tym ciezar
    >> fiskalizmu spoczywa na sklepie, chyba jednak zachowac paragon niz np.
    >> przejmowac sie urzedem skarbowym ;)
    >
    > warto kupujac brac fakture
    >
    > w razie zgubienia idzie sie do sklepu i maja prikaz wydac duplikat
    >
    > potem wyjmuje sie dysk i sklada reklamacje ;)

    ale brak paragonu juz nie jest problemem. sprzedawca zszedl z tonu i do
    opcji "wymiana w tej samej cenie na inny" oraz "wymiana na drozszy z
    doplata" doszla opcja "zwrot pieniedzy i (duplikat?) paragonu"


  • 26. Data: 2012-01-19 08:21:41
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekre;ty
    Od: K <...@...c>

    W dniu 19-01-2012 07:49, jureq pisze:
    > Dnia Thu, 19 Jan 2012 00:26:19 +0100, BartekK napisał(a):
    >
    >> A moje (jako klienta sklepów): wiele razy dostawałem do ręki dyski z
    >> takim napisem, różnie sprzedawcy się tłumaczyli, ale zawsze praktycznie
    >> "no co pan, przecież widzi pan że on fabrycznie zafoliowany, nowy,
    >> sprawny, jest gwarancja przecież, nie wiem co to znaczy refurbiszed, to
    >> są nowe dyski" itd. Ale mi to nie przeszkadzało, sprawny dysk to sprawny
    >> dysk, byle gwarancja i faktura była, tylko śmiałem się troszkę z
    >> radosnego tłumacznenia.
    >> A jako klient hurtowni (AB, ABCdata, Action, Pronox) - wielokrotnie
    >> dyski przychodziły refurbiszed, mimo że zamawiało się "po prostu dyski"
    >> - w jednym wspólnym kartonie były takie i takie. Teraz nie biorę tak
    >> dużych ilości jak 3-5 lat temu to nie wiem, ale na przestrzeni 5-10 lat
    >> temu - to było nagminne.
    >
    > A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi SMART?

    moze nie refurbished, ale naprawiany seagate z nalepka z zielona ramka,
    dziala normalnie i smart nie wykazuje zadnych problemow.


  • 27. Data: 2012-01-19 08:29:09
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-18, o godz. 21:26:37
    Rafal Lukawski <r...@l...pl> napisał(a):

    > Poza tym dziwie sie /jezeli czegos nie przeoczylem/ dlaczego sklep
    > przyjal bez dowodu zakupu, no ale gdy kupujacy nie dba o swoje prawa
    > (nie przejmuje sie papierkami), to bywa roznie.

    To zależy od sklepu. Np. mi z jednego serwera padający dysk na 2
    miesiące prze upływem 5-letniej gwarancji załatwili bez jakichkolwiek
    dowodów zakupu. Wystarczyło sprawdzenie u Seagate że ma jeszcze
    gwarancje. Tyle że ja u nich w sumie dość dużo kupuję więc raczej
    mnie znają. ;-)

    Zdrówko


  • 28. Data: 2012-01-19 08:31:57
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-18, o godz. 15:49:40
    rs <n...@n...spam.pl> napisał(a):

    > zaraz, zaraz, ale np. WD w czasie okresu gwarancyjnego nie zamienia
    > dysku na nowy (przynajmniej od jakis 4-5 lat), ale na wyremonrowany
    > (refurbished), co jest zaznaczone na naklejce, na dysku. tego dysku,
    > wiec, juz nie sprzedasz na cene nowego. <rs>

    Na dyskach Seagate nie ma takiej informacji - niektóre są nowe a
    niektóre tez nowe ale z zapasu serwisowego i mają zieloną obwódkę wkoło
    etykiety. Poza tym mało kto z nabywców wie że takie coś może być i nie
    wczytuje się w naklejki. W ostateczności wsadzą dysk do zestawu i nikt
    mu naklejki nie obejrzy.

    Zdrówko


  • 29. Data: 2012-01-19 08:50:59
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-19, o godz. 06:49:58
    jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisał(a):

    > A tak z ciekawości: sprawdzał ktoś co o takim "refurbished" mówi
    > SMART?

    Pod ręką mam w jednej maszynie coś takiego po wymianie kilka dni temu:

    Model Family: Seagate Barracuda ES.2
    Device Model: ST3250310NS

    I ma :

    09 Power_On_Hours 72
    10 Power_Cycle_Count 4

    Coby się z grubsza zgadzało bo podłączyłem go w poniedziałek około 9:00
    rano ;-) Tylko jak pisałem wcześniej - nie jest "refurbrished" tylko ma
    zielona obwódkę wkoło etykiety. Gwarancja na niego biegnie od nowa ale
    tylko 3 lata wobec pierwotnych 5.

    W sumie procedura "refurbrished" (odnawiane) w warunkach polskich nie
    jest chyba w żaden sposób ujęta w przepisach. W USA są to rzeczy
    zakupione i oddane do sklepu - to bardzo powszechna procedura. Taka
    rzecz - o ile jest rozpakowana z opakowania - jedzie do producenta
    który ja czyści, sprawdza, zeruje (o ile trzeba), uzupełnia brakujące
    składniki i ponownie pakuje. Taki produkt musi być czytelnie oznaczony
    że taką procedurę przeszedł. W sprzedaży jest zwykle 20-30% tańszy niż
    urządzenia fabrycznie nowe choć ma te same parametry i gwarancje.

    Zdrówko


  • 30. Data: 2012-01-19 08:56:43
    Temat: Re: Ceny dysków HDD a reklamacje - ale przekręty
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2012-01-19, o godz. 07:43:22
    K <...@...c> napisał(a):

    > nie wiem, jak sie naprawia dyski i czy kazdy sie da, ale kiedys juz
    > dostalem dysk po naprawie, byl to seagate 250GB na ATA i dostal
    > poprostu naklejke z zielona ramka. teraz jest problem bo "gwarant
    > zutylizowal" moj dysk i chce mnie wydymac, a ja chce poprostu moj
    > popsuty dysk, lub nowy/naprawiony o tych samych parametrach.

    Zielona ramka to nie dysk po naprawie a dysk z zasobów gwarancyjnych.
    Producent trzyma w magazynie pewien zasób dysków do celów
    gwarancyjnych. I możesz dostać nie swój model ale podobny. Np. mi się
    zdarzało że dostawałem w ramach gwarancji dyski np. z większym cache
    albo dyski o większej pojemności/innej ilości talerzy - po kontakcie ze
    mną czy nie spowoduje to problemów technicznych bo zwykle wymieniam
    dyski serwerowe i jednostkowo trafiają się problemy jak się miesza
    modele w macierzy.

    Zdrówko

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: