    From: Adam <a...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Subject: Re: Centrale telefoniczne
    Date: Wed, 25 May 2022 23:40:36 +0200
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1lx24cn2kn66h$.1p55cjzrryyka.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@4...net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8wmnxhxb5h5y$.4s5xjqxr4nu4.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <1l2cxm1ww73du.10cdxprcazwis$.dlg@40tude.net>
    <s...@f...lasek.waw.pl>

    Dnia Wed, 25 May 2022 15:36:38 +0200, Jarosław Sokołowski napisał(a):

    > Jeszcze rzeczona gruzińska do kompletu. Te "proletaryackie" w cenie
    > do 10 zł. Yunan ze dwa albo i trzy razy droższa. Za Jaruzela była
    > już tylko "Popularna", czyli pudełko z niespodzianką, nigdy nie było
    > wiadomo, co w środku. Mogły być na przykład drzazgi ze skrzynki
    > zmieszane z tym, co się udało zmieść z podłogi magazynu. Kolega
    > zauważył, że w latach 80 wszystko było "polularne". Nie tylko herbata,
    > ale masło, proszek do prania, czek^H^H^H^Hwyrób czekoladopodobny.
    > Wcale nie oznaczało to popularności tych dóbr na półkach sklepowych,
    > trzeba było mieć szczęście, żeby trafić.

    Nawet Sporty zrobiły się Popularne.
    A potem to były sprzedawane w workach, wrzucone takie złamasy luzem.

    > Ja w zasadzie pamiętam jeden, jeśli o ziarnistą chodzi. Niewielka
    > paczka, chyba 200 g, bodaj 60 złotych. Potem drożała.

    Cen nie pamiętam, moja pamięć sięgo około roku 1970.
    Kawę kupowałem mamie, pamiętam, że mówiła "nie tą, tylko tamtą". To trochę
    żart, ale były jakieś dwa kolory.

    > On akurat do kumitetu cyntralnego naszy partii jeździł przez Wisłę
    > tramwajem. Miał trzy przystanki, więc po co tu kierowcę z wołgą
    > fatygować. Zalety miał, ale na samym początku gomułkowania, potem
    > było cały czas tylko gorzej. Ja go cenię za odpowiedź na zadane mu
    > w Moskwie pytanie: kiedy wy wreszczie w tej Polsce zabierzecie chłopom
    > ziemię i zrobicie kołchozy. -- Ano zaraz po tym, jak Związek Radziecki
    > przestanie importować zboże z Kanady.

    Ja tylko Gierka pamiętam.

    > O tym, że Rosja nie tylko nie importuje, ale jest największym na świecie
    > eksporterem pszenicy, dowiedziałem się dopiero teraz. Dziwne, że tak
    > cicho o tym było. A to wygląda mi na największy sukces kraju, z czym
    > pewnie tow. Wiesław by się zgodził.

    > Pierwszy telefon, jaki z baaardzo wczesnego dzieciństwa kojarzę, miał
    > wuj kolejarz. Czarny był. To znaczy telefon, nie wuj. Ale chyba jeszcze
    > przedwojenny, więc nie wiem, czy się liczy. W Warszawie, na praskiej
    > stronie, Targówek.

    Jest jeszcze w moich zbiorach ebonitowy, kanciasty, z węglowym mikrofonem,
    ze starego domu.
    Gdzieś tak w pierwszej połowie podstawówki podłączyłem go do linii, ale nie
    działał. Nie pamiętam teraz szczegółów, ale pamiętam, że z powodu braku
    miernika nie naprawiłem go. Dopiero później, około 6 lub 7 klasy zanabyłem
    Lavo.
    Miałem ten telefon podrzucić Sławkowi Solakowi do naprawy, ale mu się
    zmarło :(

    --
    Pozdrawiam.

    Adam