  • Data: 2021-10-06 21:51:42
    Temat: Re: Celma
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, 6 October 2021 at 19:33:11 UTC+2, J.F. wrote:
> [...]
    ..
    ..

    > Tak jest.
    >
    > https://www.hazelett.com/copper-bar
    >
    > Walcarki robia pręta, a drut to w innej fabryce :-)
    > Krzywego pręta :-)
    >

    > Widac nie znalem obowiazującej nomenkulatury :-)

    Nomenklatura polskojęzyczna nie jest w 100% przetłumaczalna na angielski, więc dziś
    już trudno to ogarniać. Kiedyś była norma PN-H z nazewnictwem, ale nie chce mi się
    szukać. Walcówka po angielsku to wire rod albo wire bar, ale co i jak się nazywa to
    zależy od tego jak producent to certyfikuje. Często jest tak że konkretny produkt
    spełnia wymagania kilku różnych norn, z różnymi tytułami, a na certyfikacie np.
    wpisuje się pipe albo tube, zależnie od zamówienia/specyfikacji klienta, bo chciał
    A312 albo chciał A213, a to w szczególnym przypadku może być to samo.