  • Data: 2021-10-06 13:51:15
    Temat: Re: Celma
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:682aeb53-7ad8-484d-9005-c6c8c54e39e5n@g
    ooglegroups.com...
    On Wednesday, 6 October 2021 at 10:00:00 UTC+2, Jarosław Sokołowski
    wrote:
    > W jaki sposób odróżnia się drut od niedrutu? Zawsze były spory o to,
    > czy coś jest jeszcze drutem, czy już prętem.

    >Jakiś czas temu bym odpowiedział że to doskonały temat do wałkowania
    >nad kuflem piwa. Ale od pięciu lat mieszkam w Korei, gdzie do takich
    >tematów się spożywa ??, choć ja wolę ???. Tak czy siak, siedzisz na
    >podłodze przy niskim stoliku, coś tam żresz pałeczkami, popijasz wodę
    >rozmowną i prowadzisz dyskusję, podkreślając tymi pałeczkami w
    >powietrzu najważniejsze fragmenty swojej wypowiedzi. Czasem wężykiem,
    >szczgólnie jak ręka już niepewna pod wieczór.

    A w Korei też sa śruby i wkręty?

    Dobry temat do ??

    >W tradycyjnym wymienniku elementem wymiany ciepła są rurki (tubes),
    >choć materiał na nie to może być rura przewodowa (pipe).

    Biorac pod uwage historie jezyka angielskiego, to bogactwo nie dziwi.
    Ale u nas tez bywa podobnie.

    >No więc w ujęciu materiałowym drut to coś co się przeciąga przez
    >oczko (niekoniecznie okrągłe) i nawija na szpulę, a pręt produkuje
    >się (przeciąga, walcuje, kuje) w prostych odcinkach.

    Troszeczke bym polemizowal, chyba zeby sie skupic na "pręt jest
    prosty" .

    >Albo inny przykład, tym razem banalny: w klatce dla niedźwiedzi w zoo
    >są pręty (element konstrukcyjny) podtrzymujące pionowo na nie
    >działający daszek. Ktoś wziął pręt (wyrób hutniczy), pociął go,
    >pospawał i pomalował. Z pręta zrobił pręty (zwróć uwagę na
    >niepoliczalność materiału i policzalność elementów konstrukcyjnych).

    Hm, sam pisales, ze prety sa w odcinkach ... jeden na klatke nie
    starczy :-)

    J.