  • 11. Data: 2010-07-01 08:46:25
    Temat: Re: Cczy aparta ma też wpływ na ostrość?
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-07-01 10:43, J.F. pisze:
    > No jak to nie - to po co jest fine adjusting, likwidacja front/back focus ?

    Pytsnie dotyczylo, czy ma wplyw na ostrosc zdjec przy zalozeniu
    prawidlowych nastawow, a nie skutecznosc dzialania autofocusa. Czy nie?

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 12. Data: 2010-07-01 09:14:12
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl>

    "Mateusz Papiernik" <m...@m...net> napisał:

    > Pytsnie dotyczylo, czy ma wplyw na ostrosc zdjec przy zalozeniu
    > prawidlowych nastawow, a nie skutecznosc dzialania autofocusa. Czy nie?
    > [...]

    Nawet przy założeniu, że ostrość zawsze nastawiasz idealnie nadal korpus ma
    wpływ na ostrość - choćby ze wzgledu na filtr antyaliasingowy przed matrycą
    który może być silniejszy lub słabszy.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2010-07-01 09:25:59
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    Nigdzie nie napisalem, ze nie ma :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 14. Data: 2010-07-01 10:47:26
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" napisał

    > Pytsnie dotyczylo, czy ma wplyw na ostrosc zdjec przy zalozeniu
    > prawidlowych nastawow, a nie skutecznosc dzialania autofocusa. Czy nie?

    Prawidłowych nastawów czego ?
    Jeśli ma skopaną kalibrację lustra i np. widzisz ostro w wizjerze, a zdjęcie
    jest nieostre to trudno mówić o tym, że cokolwiek jest nastawione
    prawidłowo. Sam korpus może mieć wpływ na ostrość.

    No może pomijając sytuację, że np. wątkotwórca tłucze na pełniej dziurze
    50/1,4 i zastanawia się WTF ; )

    adam

  • 15. Data: 2010-07-01 22:55:37
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-07-01 12:47, adam pisze:
    > Prawidłowych nastawów czego ?

    Ostrosci :)

    > Jeśli ma skopaną kalibrację lustra i np. widzisz ostro w wizjerze, a
    > zdjęcie jest nieostre to trudno mówić o tym, że cokolwiek jest
    > nastawione prawidłowo. Sam korpus może mieć wpływ na ostrość.

    Nieee no, chwiiiila :) Ja nigdzie nie napisalem, ze korpus nie moze miec
    wplywu na ostrosc - oczywiscie, ze moze. Przypadki mozna mnozyc. :)

    Odnioslem sie tylko do tego, ze wady typu FF/BF skutkuja nieprawidlowym
    nastawieniem ostrosci, a nie wplywem korpusu na ostrosc per se. Do
    niczego wiecej sie nie odnioslem :)

    > No może pomijając sytuację, że np. wątkotwórca tłucze na pełniej dziurze
    > 50/1,4 i zastanawia się WTF ; )

    Oh well... ;-) Prawdopodobienstwo, ze trafi w to co chce jest male, ale
    niezerowe ;-)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 16. Data: 2010-07-02 13:12:19
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Papiernik" napisał

    > Ostrosci :)

    OK : )

> [...]
    >
    > Odnioslem sie tylko do tego, ze wady typu FF/BF skutkuja nieprawidlowym
    > nastawieniem ostrosci, a nie wplywem korpusu na ostrosc per se. Do

    OK, to może ja źle zrozumiałem.

    > Oh well... ;-) Prawdopodobienstwo, ze trafi w to co chce jest male, ale
    > niezerowe ;-)

    Plus mydełko ; )

    adam

  • 17. Data: 2010-07-02 23:17:15
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 2 Lip, 15:12, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:

> [...]
    Po sobie patrząc jakieś 80% , ale ja mam uczciwą matówkę.

    > Plus mydełko ; )
    A to już zależy od szkła , nie wszystkie 1,4/50 były mydlane.
    Pozdro Marcin

  • 18. Data: 2010-07-03 12:21:31
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik <dagon0> napisał
    > Plus mydełko ; )
    A to już zależy od szkła , nie wszystkie 1,4/50 były mydlane.
    ---------------------

    Poważnie ? 1,4 miały rozrzuty jakościowe ?

    adam

  • 19. Data: 2010-07-04 20:17:03

    On 3 Lip, 14:21, "adam"
    <j...@o...maile.com> wrote:
> [...]
    >
    > A to już zależy od szkła , nie wszystkie 1,4/50 były mydlane.
    >
    > Poważnie ? 1,4 miały rozrzuty jakościowe ?

    Po pierwsze każde szkło ma rozrzut jakościowy , po drugie i tu
    ważniejsze istnieją ogromne różnice pomiędzy poszczególnymi typami
    tego samego producenta jak też rozmaitych producentów.
    Pozdro Marcin