  • 1. Data: 2010-06-29 19:09:47
    Temat: Cczy aparta ma też wpływ na ostrość?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Aparat: Canon 450D
    Szkło: a) Canon 50mm f/1.4
    b) Tamron 17-50 f/2.8
    Zdjęcia często nieostre. Czy oprócz obiektywu
    samo body może wywierać jakiś konkretny wpływ na nieostrość zdjęć?

  • 2. Data: 2010-06-29 19:10:17
    Temat: Re: Cczy aparta ma też wpływ na ostrość?
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Przepraszam za błędy w temacie :(

  • 3. Data: 2010-06-29 19:14:12
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 21:09:47 +0200, P napisał(a):

    > Zdjęcia często nieostre. Czy oprócz obiektywu
    > samo body może wywierać jakiś konkretny wpływ na nieostrość zdjęć?

    Może wpływać np. lekkie poruszenie body. Najlepiej pokaż te zdjęcia tylko
    niezbyt małe.

    --
    Krasnal...

  • 4. Data: 2010-06-29 19:30:06
    Od: Dariusz Zygmunt <d...@c...homelinux.net>

    W wtorek, 29 czerwca 2010 21:09, P wyraził następujacą opinię:

> [...]
    > Zdjęcia często nieostre. Czy oprócz obiektywu
    > samo body może wywierać jakiś konkretny wpływ na nieostrość zdjęć?

    Body samo z siebie raczej nie, może niewłaściwy dobór parametrów
    naświetlania no i trzeba umieć aparat właściwie trzymać żeby zdjęcia ostre
    wychodziły.

    Z pozdrowieniami
    Dariusz Zygmunt

    --
    53°20'41,8"N 15°02'19,9"E

  • 5. Data: 2010-06-29 19:35:44
    Od: Mateusz Papiernik <m...@m...net>

    W dniu 2010-06-29 21:30, Dariusz Zygmunt pisze:
    > Body samo z siebie raczej nie,

    W sumie mozna chyba przyjac, ze jezeli rozdzielczosc matrycy jest zbyt
    duza dla mozliwosci zalozonego obiektywu, to obserwowany obraz jest
    nieostry. Ale dla obu szkiel z tytulowego posta zjawisko raczej nie
    powinno miec miejsca :)

    --
    Mateusz Papiernik
    m...@m...net, http://www.maticomp.net

  • 6. Data: 2010-06-29 19:51:32
    Od: "P" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Krasnal" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Najlepiej pokaż te zdjęcia
    > Krasnal...

    Dziękuję wszytskim za odp.
    Jutro zamieszczę próbki.

  • 7. Data: 2010-06-29 19:58:23
    Od: Krasnal <k...@o...pl>

    Dnia Tue, 29 Jun 2010 21:14:12 +0200, Krasnal napisał(a):

    > (ciach)

    Oczywiście chodziło mi ogólnie, że zdjęcie może być nieostre poprzez
    poruszenie. Brałbym jeszcze pod uwagę problemy z BF/FF jeśli z jednym
    szkłem jest OK a z innym nie bardzo.

    --
    Krasnal...

  • 8. Data: 2010-06-29 22:50:36
    Od: "d...@v...pl" <d...@v...pl>

    On 29 Cze, 21:09, "P" <d...@g...pl> wrote:
    > Aparat: Canon 450D
    > Szk o:        a) Canon 50mm f/1.4
    >                  b) Tamron 17-50 f/2.8
    > Zdj cia cz sto nieostre. Czy opr cz obiektywu
    > samo body mo e wywiera jaki konkretny wp yw na nieostro zdj ?

    Oczywiście że tak. Na dziesiątki sposobów.
    Pozdro Marcin

  • 9. Data: 2010-06-30 16:12:40
    Od: Olek <a...@d...pl>

    W dniu 2010-06-29 21:09, P pisze:
> [...]
    > Zdjęcia często nieostre. Czy oprócz obiektywu
    > samo body może wywierać jakiś konkretny wpływ na nieostrość zdjęć?

    "często" ucz się robić nieporuszone zdjęcia... :)

  • 10. Data: 2010-07-01 08:43:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dariusz Zygmunt"
    <d...@c...homelinux.net>
    >W wtorek, 29 czerwca 2010 21:09, P wyraził następujacą opinię:
    >
    > Body samo z siebie raczej nie

    No jak to nie - to po co jest fine adjusting, likwidacja front/back
    focus ?

    J.