  • 31. Data: 2011-04-01 07:24:34
    Temat: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-04-01 04:31, Mariusz Marszałkowski pisze:

    > Duzo zalezy od tego jak ten programista potem ma wykorzystywac swoje
    > umiejetnosci. Jesli ktos ma byc tylko klepaczem aplikacji w javie +
    > sql to
    > po co mu zawracac glowe programowaniem czysto procueduralnym, albo
    > asemblerem? Nie lepiej jak od razu uczyc go jak to sie robi w Javie i
    > obiektowo?

    Jak już ktoś tu napisał - wnętrze metod nie zazwyczaj jest obiektowe.
    Podawałem również przykład z obiektem klasy int i metodą mnożenia
    z argumentem int - można, ale po co?

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 32. Data: 2011-04-01 07:43:40
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-04-01 00:01, Wojciech Jaczewski pisze:

    > Zależy co rozumieć pod pojęciem serwisowanie. Binarki powstałe z programów w
    > czystym C są nieco bardziej przenośne niż w C++. Dla mnie to jest miłe, gdy
    > mogę binarkę zlinkowaną dynamicznie przenieść z nowszego systemu (np.
    > Debian) na starszy i nie muszę kompilować.

    Tak - to kolejna potencjalna przewaga C - jest "częścią wspólną" dla
    większej liczby platform. Co pociąga za sobą również ograniczenia
    względem C++.

    > Które łatwiej serwisować w sensie modyfikować - nie wiem.

    > Nie byłbym pewny czy tak jest. Rozwiązania w C zwykle są proste, bo do
    > tworzenia takich skłania język. Programista by się za bardzo namęczył, gdyby
    > zrobił to w sposób skomplikowany, więc więcej czasu poświęca na szukanie
    > rozwiązań prostych. Ale chyba łatwiej wymyślić jakiś C++-owy przerost formy
    > nad treścią (dzięki wsparciu języka nie aż tak zawiły) niż dobre rozwiązanie
    > w C.

    Tradycyjny argument w drugą stronę: interfejs (klasa czysto
    abstrakcyjna) "obiektu plikopodobnego" w C++ vs. "ręczny polimorfizm"
    ze strukturami zawierającymi wskaźniki do funkcji obsługujących
    read/write/seek. Architektonicznie to samo, gdzie prostszy zapis -
    wiadomo. Oczywiście dla znających oba języki.

    > Co jest takiego złego w "C z klasami". Być może każdy trochę inaczej
    > definiuje co to pojęcie oznacza. Ja osobiście bardzo lubę styl C ze
    > standardowymi kontenerami C++ oraz shared_ptr. Czy uważasz to za "C z
    > klasami", czy coś innego?

    Pisanie w marnym C, gdzie słowa class używa się kompletnie bez sensu.
    C z ograniczonym wykorzystaniem kontenerów i shared_ptr to de facto
    odpowiednio ograniczony C++. I to bardzo przydatne bywa, choć
    obiektowość może wykorzystywać tylko w prostych narzędziach.

    > Wolę ten sznurek i taśmę klejącą wewnątrz programu niż na zewnątrz.
    [...]

    Znów nam się terminologia rozjechała 8-) Miałem na myśli serwisowanie
    systemów, które już dawno nadają się do "ultymatywnej refaktoryzacji"
    (czyt. napisania od zera), bo zostały napisane przed zaprojektowaniem,
    a potem były długo rozwijane.

    Dobry zespół po prostu napisze tak, że zmiany nie będą ciągłym
    proszeniem się o katastrofę - bez względu na język.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 33. Data: 2011-04-01 08:14:42
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"
    >Innymi słowy - C i C++ z rzeszą niezbyt dobrze wyedukowanych
    >programistów wypierają (choć nie wszędzie oczywiście) dobrych
    >programistów, którzy potrafią wykorzystać zarówno C i C++ jak
    >i bardziej nowoczesne i "lepsze" języki. Tak jak gorszy pieniądz
    >wypiera lepszy.

    Bo ludzie używają C i C++ zostawiając sobie lepsze języki na inne
    projekty, czy jak?

    --
    \------------------------/
    | http://epsilon.eu.org/ |
    /------------------------\

  • 34. Data: 2011-04-01 08:26:04
    Od: Paweł Kierski <n...@p...net>

    W dniu 2011-04-01 10:14, Mariusz Kruk pisze:
    > epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done< "Paweł Kierski"
    >
    > Bo ludzie używają C i C++ zostawiając sobie lepsze języki na inne
    > projekty, czy jak?

    Bo najtaniej znaleźć kiepskich programistów, którzy akurat jakoś tam
    znają C/C++/Javę/PHP... A że do pewnej klasy problemów C/C++ nadaje się
    akurat względnie najlepiej (albo słabo znający i bojący się nowości
    manager tak akurat uważa), to najwięcej jest kiepskich projektów C/C++
    w pewnej klasie zastosowań.

    --
    Paweł Kierski
    n...@p...net

  • 35. Data: 2011-04-01 08:56:32
    Od: Mariusz Kruk <M...@e...eu.org>

    epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Paweł Kierski"
    >Bo najtaniej znaleźć kiepskich programistów,

    Czyli, jak zwykle, Kopernik-Gresham przywołany bez sensu.

    --
    \------------------------/

  • 36. Data: 2011-04-01 15:18:25
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Thu, 31 Mar 2011 19:31:06 -0700 (PDT), Mariusz Marszałkowski
    <m...@g...com> wrote:

> [...]
    >po co mu zawracac glowe programowaniem czysto procueduralnym, albo
    >asemblerem? Nie lepiej jak od razu uczyc go jak to sie robi w Javie i

    Byla mowa nie o nauczaniu w zawodowej szkole programistow, a na
    uczelni wyzeszej. To dwie zupelnie rozne rzeczy. Na uniwersytetach nie
    ksztalci sie programistow.

    A.L.

  • 37. Data: 2011-04-01 15:23:33
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Wed, 30 Mar 2011 23:31:01 +0200, "Wiktor Zychla"
    <w...@n...com> wrote:

    >Jezeli celem "wstepnych kursów programowania" jest przeglad koncepcji
    >programowania,

    Nie jest. Zaklada sei ze ludzie ktirzy przychodza na pierwszy rok nie
    wiedza w ogole co to jest "jezyk programowania" i "programowanie".
    Nauczanie takich ludzi "porownawczej analizy" nie ma sensu. Tzreba im
    pokazac na czym programwoanie polega. na tym wlasnei polega "wstepny
    kurs programwoania"

    >Z wlasnego podwórka - w Instytucie Informatyki UWr, gdzie pracuje, od dawna
    >programowania nie uczy sie na przykladzie zadnego konkretnego jezyka -
    >zamiast tego studenci uczeszczaja na "Programowanie", gdzie
    >
    >"Celem zajec jest przedstawienie studentom mozliwie szerokiego kregu
    >zagadnien zwiazanych z programowaniem komputerów, ze szczególnym
    >uwzglednieniem podstawowych konstrukcji wystepujacych w jezykach
    >programowania i zwiazanych z nimi technik tworzenia programów."

    Owszem, na wiekszosci porzadnych uczelni oferuje sie taki wyklad. Ale
    ludzie uczeszczajacy na taki wyklad musa miec jakie takie pojecie o
    podstawach. To znaczy wiedziec co to jest "program", "programowanie",
    "algorytm" i "jezyk programwoania" i czym to sie je.

    na ogol tego typu porownawcze wyklady sa dowych pozno w cyklu
    nauczania.

    Podstawy sa podsatwami i nic ich nie zastapi

    A.L.

  • 38. Data: 2011-04-01 18:03:01
    Od: Wojciech Muła <w...@p...null.onet.pl.invalid>

    On Thu, 31 Mar 2011 17:23:41 -0500 A.L. <l...@a...com> wrote:

    > Moduly w Javie?... Gdzie?

    A nie ma? Być może zmyliło mnie słowo kluczowe "import". ;)

    w.

  • 39. Data: 2011-04-01 18:34:31
    Od: A.L. <l...@a...com>

    On Fri, 1 Apr 2011 20:03:01 +0200, Wojciech Mu?a
    <w...@p...null.onet.pl.invalid> wrote:

    >A nie ma? Być może zmyliło mnie słowo kluczowe "import". ;)
    >
    >w.

    "packages" to jak dla mnei "moduly dla ubogich".

    A.L.

  • 40. Data: 2011-04-01 22:49:08
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 01.04.2011 20:03, Wojciech Muła pisze:

    > A nie ma? Być może zmyliło mnie słowo kluczowe "import". ;)
    Import to takie "using (namespace)".

    Moduły to bardziej jar, które niestety mają spore ograniczenia.

    Michoo