  • 1. Data: 2011-03-29 10:57:30
    Temat: [Qt] Pomysł na listę widgetów
    Od: Kicer <...@...c>

    Witam

    mam pewien zbiór danych przetrzymywanych w Qliscie i powiązane z nimi
    obiekty w QStandardItemModel.

    Do tej pory wizualizowałem dane z listy w następujący sposób:
    QVBoxLayout do którego wkladałem własnej produkcji widgety które wyświetlały
    całe bogactwo informacji ;).

    Taka konstrukcja jest tymczasowa bo potrzebuję móc sortować elementy tej
    wizualnej listy, usuwać elementy itp.

    Jedyne co mi przyszło do głowy to:
    1. Zrobić wlasny View (system Model/View), ale coś czarno widzę
    dziedziczenie po QAbstractItemView,
    2. Operować bezpośrednio na QVBoxLayout (usuwać elementy, wkladać w inne
    miejsca lub też czyścić cały layout i budować od nowa wedle gustu)

    Drugi pomysł wydaje mi sie mniej czasochłonny i mam pewność ze będzie
    działał. Tylko czy to będzie po ludzku? Może są jakieś lepsze sposoby?
    Dużym plusem była by możliwość kliknięcia w element takiej wizualnej listy i
    jego zaznaczenie (czyli tak jak kliknięcie w element zwyklej listy
    (QTreeView etc)) + wygenerowanie sygnału kliknięcia w element (stąd pomysł z
    własnym view).

    pozdawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86

  • 2. Data: 2011-03-30 06:21:24
    Temat: Re: [Qt] Pomysł na listę widgetów
    Od: Kicer <...@...c>

    Kicer wrote:

> [...]
    > i jego zaznaczenie (czyli tak jak kliknięcie w element zwyklej listy
    > (QTreeView etc)) + wygenerowanie sygnału kliknięcia w element (stąd pomysł

    poszedłem w kierunku 1. (natchnęły mnie źródła amaroka ;) ).
    Odziedziczylem po QListView, stworzylem klasę potomną do QStyledItemDelegate
    i na swojej QListView uzylem setItemDelegate. Działa pięknie

    pozdrawiam

    --
    Michał Walenciak
    gmail.com kicer86