    From: Michal Kleczek <k...@g...com>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Thu, 14 Apr 2011 17:12:53 +0200

    A. L. wrote:

> [...]

    [ciach]
    > Jak idzie o programowanie logiczne czy funkcyjne, to "metodologie
    > obrazkowe" sprawdzaja sie slabo, za to dosyc dobre sprawdzaja sie
    > metody formalne. Dosyc polularny jest jezyk Z
    >
    > http://www.uni-koblenz.de/~beckert/Lehre/Spezifikati
    on/11Z.pdf

    > Sprawdza sie przynajmniej dla mnie, albowiem uzywam Z do specyfikacji
    > programow w Prologu

    Anegdota:
    od razu zapuscilem gugla na "z language" i dostalem linki do wikipedii.
    Poniewaz jest to zwiazane z "formal methods" seria odnosnikow zaprowadzila
    mnie do http://en.wikipedia.org/wiki/B-Method - wymyslonej przez tegoz
    samego autora co Z. Tam przeczytalem ze:
    "B method has been used in some major safety-critical system applications in
    Europe (such as in Paris Métro Line 14 and Ariane 5 rocket)." - no, w koncu
    to metody formalne - do hardkorowych zastosowan.
    I natychmiast mi sie przypomnialo o wypadku
    http://en.wikipedia.org/wiki/Ariane_5_Flight_501
    spowodowanym przez blad w oprogramowaniu.

    Ehh... zycie jest okrutne.

    --
    Michal