    From: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>
    Newsgroups: pl.comp.programming
    Subject: Re: Carnegie-Mellon przestaje uczyc programowania obiektowego
    Date: Mon, 04 Apr 2011 13:28:02 +0200

    On Mon, 04 Apr 2011 13:15:57 +0200, Paweł Kierski <n...@p...net>
    wrote:

    >W dniu 2011-04-04 12:38, Sebastian Kaliszewski pisze:
    >[...]
    >
    >Pomijając na razie kwestie łatwości zapisu i czytelności - nie widzę tu
    >niczego, czego nie dałoby się wyrazić w C++ za pomocą przestrzeni nazw
    >i jednostek kompilacji. Na tej samej zasadzie w C++ nie ma słowa
    >interface, ale daje się go dobrze wyrazić za pomocą klasy wyłącznie
    >z metodami tylko abstrakcyjnymi.

    Tak, ale twoja modularyzacja opiera się na systemie typów: z jednej
    strony musisz w nim zawrzeć taką strukturę która odzwierciedla logikę
    modelowanego bytu, z drugiej strony logikę modułów. Obydwie te logiki
    mogą nie mieć ze sobą nic wspólnego, to raz, dwa że struktura
    dziedziczenia robi się zbyt skomplikowana.
    Jeżeli używasz modułów to obie te części są całkowicie niezależne, nie
    mieszasz ze sobą logiki modelu z logiką konstrukcji programu co jest
    niebagatelną zaletą.
    --
    Grzegorz Krukowski